AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Hver søndag, er det en nabo som alltid står med sirkelsag rett utenfor soveromsvinduet mitt og skjærer. Hver eneste søndag morgen. Det er ikke en eneste søndag at det er stille. Finnes det ikke regler for sånt? Savner å ha den gode, rolige søndagen, hvor man får sovet ut litt og våkne uthvilt. Det bråker så utrolig mye av den maskina, og han holder på i timesvis. Begynner å lure på om det er en hobby han bedriver, siden det er hver søndag, og han bare holder på med mindre deler... Er ikke det vanlig å holde på innendørs med sånt? Savner å ha ordentlig helg... Anonymkode: f1665...b1f
Vattenflaska Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 (endret) Søndag slutte å vare hellig for meg siden jeg begynte å jobbe i servicebransjen Men til saken. Det finnes regler om slikt, ja.https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12?q=helligdagerParagraf 3På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.Det beste er nok å snakke med an først før du drar inn lovtekster da Lykke til! Endret 6. desember 2015 av karlakarl
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Så tøff er jeg ikke. Jeg slengte igjen soveromsvinduet som et hint. La meg på stua, men det bråkte like mye besten der også. Rart ingen andre reagerer. Anonymkode: f1665...b1f
King in the North Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Du kan jo si til naboen din at han bør ta seg fri fra jobben og gjøre det i hverdagene, slik at stakkars deg slipper å høre på arbeidet hans. For gud forby, din fritid er viktigere enn din nabos'!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Er jo ikke bare meg som plages av han. Hele nabolaget. Han holder på enda, og sånn er det i timesvis hver eneste søndag. Det er ikke bare litt bråk heller, a la gressklipper. Det er såpass høyt støy inne i stua mi, som er på den andre siden av hvor han holder på, at jeg ikke hører TV-en. Anonymkode: f1665...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Du kan jo si til naboen din at han bør ta seg fri fra jobben og gjøre det i hverdagene, slik at stakkars deg slipper å høre på arbeidet hans. For gud forby, din fritid er viktigere enn din nabos'!Det er ikke jobb. Det er noe hobbygreier. Les HI. Anonymkode: f1665...b1f
King in the North Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Det er ikke jobb. Det er noe hobbygreier. Les HI. Anonymkode: f1665...b1fJeg har lest HI. Kanskje du heller bør lese innlegget du siterte igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 I nabolaget mitt har vi ikke lov til å bruke elektriske apparater før kl. 10, etter kl. 19 og på helligdager. Vi får bruke manuell gressklipper og hekkesaks. Foreslå for naboen at han kjøper seg en vanlig sag? Anonymkode: 8c3fd...9c4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 I nabolaget mitt har vi ikke lov til å bruke elektriske apparater før kl. 10, etter kl. 19 og på helligdager. Vi får bruke manuell gressklipper og hekkesaks. Foreslå for naboen at han kjøper seg en vanlig sag? Anonymkode: 8c3fd...9c4regnes søndag som helligdag i dette tilfellet? Vurderer å ta det med styret. Anonymkode: f1665...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 regnes søndag som helligdag i dette tilfellet? Vurderer å ta det med styret.Anonymkode: f1665...b1fJa. Gjør det. Anonymkode: 8c3fd...9c4
Rosalie Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Hver søndag, er det en nabo som alltid står med sirkelsag rett utenfor soveromsvinduet mitt og skjærer. Hver eneste søndag morgen. Det er ikke en eneste søndag at det er stille. Finnes det ikke regler for sånt? Savner å ha den gode, rolige søndagen, hvor man får sovet ut litt og våkne uthvilt. Det bråker så utrolig mye av den maskina, og han holder på i timesvis. Begynner å lure på om det er en hobby han bedriver, siden det er hver søndag, og han bare holder på med mindre deler... Er ikke det vanlig å holde på innendørs med sånt? Savner å ha ordentlig helg...Anonymkode: f1665...b1fRing politiet. De tar helligdagsfreden alvorlig, og rykker ut på slikt.
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 I nabolaget mitt har vi ikke lov til å bruke elektriske apparater før kl. 10, etter kl. 19 og på helligdager. Vi får bruke manuell gressklipper og hekkesaks. Foreslå for naboen at han kjøper seg en vanlig sag? Anonymkode: 8c3fd...9c4Så hvis du vil lage en Holdit må du fyre opp grillen? 1
altflyter Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Har du prøvd å snakke med ham? Evt om han plager alle naboene kan dere jo gå sammen om en passiv aggressiv lapp i postkassen hans hvor det henvises til lovverket. Det kan jo hende han ikke tenker over det
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Du kan jo si til naboen din at han bør ta seg fri fra jobben og gjøre det i hverdagene, slik at stakkars deg slipper å høre på arbeidet hans. For gud forby, din fritid er viktigere enn din nabos'!de fleste andre klarer å gjøre slike til utenom søndager, hvorfor skal ikke han gjøre det da? Anonymkode: 90cba...0ba
King in the North Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 de fleste andre klarer å gjøre slike til utenom søndager, hvorfor skal ikke han gjøre det da? Anonymkode: 90cba...0baFordi han bestemmer selv når han vil gjøre det. Eller mener du at du har rett til å bestemme når naboene gjør forskjellige ting på sin fritid?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 Fordi han bestemmer selv når han vil gjøre det. Eller mener du at du har rett til å bestemme når naboene gjør forskjellige ting på sin fritid? det er ikke "vi" som bestemmer det. Det er vel en lov som sier det. Anonymkode: 90cba...0ba 2
Rosalie Skrevet 7. desember 2015 #17 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Fordi han bestemmer selv når han vil gjøre det. Eller mener du at du har rett til å bestemme når naboene gjør forskjellige ting på sin fritid? Enkelte ting er lovregulert. I dette tilfelle helligdagsfreden. § 2.HelligdagerFølgende dager er helligdag:a)vanlige søndager,b)nyttårsdag (1. januar),c)skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag),d)langfredag (siste fredag før første påskedag),e)første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars),f)annen påskedag (første mandag etter første påskedag),g)Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag),h)første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag),i)annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag),j)første juledag (25. desember),k)annen juledag (26. desember).0Endret ved lover 14 mars 2003 nr. 16 (ikr. 1 apr 2003 iflg. res. 14 mars 2003 nr. 300), 26 aug 2011 nr. 40 (ikr. 1 jan 2012 iflg. res. 26 aug 2011 nr. 866).🔗Del paragraf§ 3. HelligdagsfredPå helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. Endret 7. desember 2015 av Rosalie
King in the North Skrevet 7. desember 2015 #18 Skrevet 7. desember 2015 det er ikke "vi" som bestemmer det. Det er vel en lov som sier det. Anonymkode: 90cba...0baVerdens mest idiotiske lov, samtidig som den ikke blir regulert. Så da er det bare for dere naboer å restriktere deres mednaboers fritid og frihet.På grensen til skammelig vil jeg kalle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå