AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Det å bære frem et liv blir sett på som et mirakel. Det er over 7 milliarder mennesker i verden, så jeg klarer ikke helt å se hva som er så spesielt eller mirakuløst over en fødsel. Det å bli befruktet og føde levende barn er en snedig kroppslig funksjon som hunndyr pattedyr er i stand til, men jeg klarer rett og slett ikke se at et menneskeliv er så mye mer mirakuløst enn andre kvinnelige pattedyr som bærer frem og setter sine avkom til verden. Hva mener du? Er menneskers avkom noe helt spesielt og mirakuløst? Anonymkode: e8ecd...f03 5
Testosteron Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Ja, for i motsetning til dyr, fisker, fugler og insekter, er mennesker åndsvesener akkurat som englene
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Nei, synes ikke det. Jeg synes en dyrefødsel kan være vel så mirakuløs. En liten gorillaunge, et kull med ulvevalper eller en sommerfuglpuppe har like mye livets rett her på jorden, i mine øyne. Anonymkode: 9940c...fe6 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Nei. Same shitt Anonymkode: 720bd...5a5 4
prt90 Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Ja, for i motsetning til dyr, fisker, fugler og insekter, er mennesker åndsvesener akkurat som engleneÅndevesener!? Hva har du røyket? 2
Cathrine88 Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Ja, for i motsetning til dyr, fisker, fugler og insekter, er mennesker åndsvesener akkurat som engleneHvordan vet du at katter ikke er guds spioner, sendt for å holde øye med menneskene og gi rapport om hvilke av oss som har like stor respekt for alle hans skaperverk og derfor fortjener å komme til himmelen? 4
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Nei, jeg er i mot at mennesker blir født pga arvesynden. Vi burde avle fram neandertalere til å overta. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Jeg er helt enig med Bill Hicks: "Childbirth is no more a miracle than eating food and a turd coming out of your ass." Anonymkode: 3d65b...1b4 2
Ulveedderkopp Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Nei, vi er ikke akkurat utrydningstruet, så ser ingen grunn til det.
Gjest Badebuksa Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Siden jeg ikke sidestiller dyr med mennesker, så ja.
chouette Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Nei, faktisk ikke. Hvert eneste liv som kommer til er et like stort mirakel, uansett art.
Gjest Raindrops Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 Nei, jeg synes begge deler er like lite mirakuløst.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 Siden jeg ikke sidestiller dyr med mennesker, så ja. Hva mener du mennesker er om vi ikke er dyr da? Du kan på ingen måte mene at vi mennesker biologisk ikke er dyr, hva du føler har ingen betydning, gi meg fakta. Anonymkode: d8c5e...570
Gjest Gjest_Obi-Wan Kenobi Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Et mirakel er noe som er unaturlig. Fødsel er ikke unaturlig så nei det er ikke noe mirakel og føde et menneske. Siden fødsler er en naturlig hendelse. Et mirakel er som sagt noe som er unaturlig eller overnaturlig. Noe en fødsel ikke er siden det er naturlig. 1
Gjest Uhumskheter Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 Syns det er mere et mirakel at hester føder. Få ut et vesen med fire bein og skarpe hover virker veldig utrygt. Dyr med hover burde legge egg. Sjøhestfødsler er også mere et mirakel, der er det hannen som føder. Helt tullerusk.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #16 Skrevet 7. desember 2015 Jeg synest ikke noen svangerskap eller fødsler er noe mirakel. Det er jo bare naturens gang. Min sønns fødsel, og sparkene i magen under graviditeten var en fantastisk følelse for meg personlig. Men det var da på ingen måte et mirakel. At føll og kalver løper i full firsprang etter sin mor, bare timer etter fødsel, DET er derimot et mirakel. Anonymkode: 4c461...eba 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #17 Skrevet 7. desember 2015 Synes ikke mennesker er noen ekstraorinære skapninger akkurat, nei. Anonymkode: 1aef4...37d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå