Gå til innhold

Lav bmi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man dø om man har en bmi på 13-14?  Er ikke jeg som har det, men en venninne. Jeg er oppriktig bekymret

Anonymkode: f74b5...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man dø om man har en bmi på 13-14?  Er ikke jeg som har det, men en venninne. Jeg er oppriktig bekymret

hvor høy er hun og hva veier hun?

Man kan dø med en bmi på 16 også. Kommer ann på hva man spiser. Man trenger alle næringsstoff og variert kosthold. Om man bare drikker pepsi max kan man dø med en høyere bmi, selvsagt.

Anonymkode: 51326...b10

Skrevet

hvor høy er hun og hva veier hun?

Man kan dø med en bmi på 16 også. Kommer ann på hva man spiser. Man trenger alle næringsstoff og variert kosthold. Om man bare drikker pepsi max kan man dø med en høyere bmi, selvsagt.

Hun er 162 cm og veier 36 kilo. 
Ja hun spiser elendig.. Men er det bare jeg som synes 16 i bmi er alt for lavt? 

Skrevet

Hun er 162 cm og veier 36 kilo. 
Ja hun spiser elendig.. Men er det bare jeg som synes 16 i bmi er alt for lavt? 

viss du synes 16 i bmi er for lavt så er det åpenbart at 13-14 er ekstremt.

Hva spiser hun i løpet av en dag? Er det sunt eller usunt? Det finnes noen sovemedisiner som gjør at man kan legge på seg mer og få bedre matlyst.

Skrevet

viss du synes 16 i bmi er for lavt så er det åpenbart at 13-14 er ekstremt.

Hva spiser hun i løpet av en dag? Er det sunt eller usunt? Det finnes noen sovemedisiner som gjør at man kan legge på seg mer og få bedre matlyst.

Problemet er jo at hun har anoreksi. Hun spiser grønnsaker. Synes ikke du 16 i bmi er lavt? Det går jo under alvorlig undervekt.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er en BMI på 13-14 alt for lavt. Får hun noe hjelp? Hvis ikke, ta gjerne kontakt med noen som kan sørge for at hun får hjelp. Helsesøster, foreldre eller noen andre du stoler på :)

Anonymkode: 9df9a...e60

• Liker 1
Skrevet

Er dette mennesket et barn? Har foreldrene tatt tak i det? Skolen/helsesøster? 

Er hun voksen, er det nok lite du kan gjøre annet enn å støtte henne - kontakt IKS og hør hva du kan gjøre.

Skrevet

Kjære TS,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt  med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med.

Du bør også snakke med foreldrene til din venninne slik at de kan gi hun den hjelpen hun trenger. 

Lykke til,

Mynona, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...