Gå til innhold

Baby - helt skjev tann kommer opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en 6 mnd gammel gutt. Han har allerede fått 6 tenner. Nå ser jeg tann nr 7 er på vei, den ved siden av ene fortanna. Det rare er at det ser ut som den kommer helt skjev, altså på tverra! Vridd 90 grader omtrent og klint inntil fortanna. Den kommer også ut lenger opp i tannkjøttet enn de andre... Er dette normalt? Eller burde vi tatt en tur til legen på mandag?

Anonymkode: abe7b...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har en 6 mnd gammel gutt. Han har allerede fått 6 tenner. Nå ser jeg tann nr 7 er på vei, den ved siden av ene fortanna. Det rare er at det ser ut som den kommer helt skjev, altså på tverra! Vridd 90 grader omtrent og klint inntil fortanna. Den kommer også ut lenger opp i tannkjøttet enn de andre... Er dette normalt? Eller burde vi tatt en tur til legen på mandag?

Anonymkode: abe7b...681

Hva skal legen gjøre? Nappe ut tanna? nei da tror du burde ta kontakt med en tannlege, mest sannsynlig er dette helt "normalt" og vil rette seg inn når barnet får flere tenner.

Anonymkode: c056b...63f

• Liker 3
Skrevet

Den retter seg selv. De ser ofte helt snåle ut i begynnelsen

Du mener sikkert tannlegen ;)

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke normalt, men det gjør trolig ingenting - litt tidlig å si. Roterte tenner retter seg ikke av seg selv. De blivende tennene som kommer i 6-årsalderen, trenger ikke bli skjeve. 

Anonymkode: 590a5...e83

Skrevet

Nei, det er ikke normalt, men det gjør trolig ingenting - litt tidlig å si. Roterte tenner retter seg ikke av seg selv. De blivende tennene som kommer i 6-årsalderen, trenger ikke bli skjeve. 

Anonymkode: 590a5...e83

TS: Vennligst ignorer dette.

Min dattter fikk en tann på tvers midt i ganen! Den ble til fortann gitt.

Jo, det er normalt og det retter seg.

Hverken lege eller yannlege kommer til å si noe annet enn at du må ta tiden til hjelp.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar:) Da ble jeg litt beroliget!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...