Gå til innhold

grader i fryseskap

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor mnage grader skal det være i fryserskapet på kjøleskapet? Vi har et todelt skap, slik at kjølesapet er øverst og fryseren nederst.

Jeg la inn masse varer i fryseren i dag, og etter det har temperaturen begynt å bli varmere.. Kan det komme av at jeg har fylt inn for mye, eller at fryseren må jobbe litt ekstra for å fryse ned alle varene? Alarmen begynte nemlig.. og jeg finner ikke bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mnage grader skal det være i fryserskapet på kjøleskapet? Vi har et todelt skap, slik at kjølesapet er øverst og fryseren nederst.

Jeg la inn masse varer i fryseren i dag, og etter det har temperaturen begynt å bli varmere.. Kan det komme av at jeg har fylt inn for mye, eller at fryseren må jobbe litt ekstra for å fryse ned alle varene? Alarmen begynte nemlig.. og jeg finner ikke bruksanvisningen.

Det skal være minimum -18`C i frysen. Hvis du har kombinert kjøleskap og frys klarer den neppe å holde -18`C.

Som du sa.. stapper du den full av varer som ikke allerede er frosset så stiger nok temperaturen .. men etterhvert bør den nok synke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du to kompressorer så kan du jo stille gradene i skapet uavhenig av hverandre. Da er jo en kompressor til kjøl og en til frys... Men minimum -18 ja. Det kan du se på enkelte frysevarer også som har skrevet på holdbarhet etter antall grader i fryseren.

Når du putter i masse må motoren jobbe mere. Har du en ekstra knapp det står super, 24, fastfreeze eller noe sånt så trykk inn den. Det erkanpp beregnet på å bruke når du fyller opp ekstra. Da jobber motoren mer og det går fortere å få det kaldt igjen. Skal koble seg ut etter 24 timer eller du kan trykke knappen og gjøre det manuelt. Regner mad et siden det gikk alarm så har du en sånn knapp. Se og leit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 grader i kjøleskapet og -20 i fryseskapet. Skal jeg fryse ned mye på en gang har jeg en knapp jeg trykker på dagen før slik at det blir ekstra kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kombiskap med to kompressorer. De gangene jeg vet jeg skal fylle mye i det setter jeg det på fullstyrke noen timer før varene skal inn. Er det lite der har jeg det på lav styrke og har ingen problemer med å holde 18 - 20 grader der.

Skapet mitt er ca 1 år gammelt og har en "hurtigfryse funksjon", men har jeg ikke brukt. Bruker bare termostatknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...