Gå til innhold

Noen som har sett dette tipset før?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha lest i Felleskatalogen.no vil jeg si at dette er galskap å eksprimitere med når man samtidig forsøker å bli gravid. (Det er frarådet brukt.) 

En annen sak er at dette legemiddelet påvirker slimet i luftveier og lunger og går i blodomløpet samt passerer plasenta, det er lite trolig at det har noen som helst positiv påvirking på andre organer. 

Eksprimenter med legemidler når dere ikke kan påvirke og muligens skade et uskyldig foster! Dette er ingenting annet enn meningsløs galskap. 

Anonymkode: af2b2...d7d

• Liker 1
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Så sprøtt! Ser at Jordmor Siri skriver til flere at det er verdt er forsøk. Men vil selvfølgelig ikke prøve selv, dersom det er frarådet!! :-0 merkelig at hun anbefaler det i grunn. 

Gjest Valmuen
Skrevet

Da ville jeg heller prøvd grapefruktjuice, skal ha samme effekten, men helt ufarlig :)

Skrevet

Har hørt det tipset før. 

Anonymkode: a6813...e6b

Skrevet

En ting til, dersom dere bruker legemidler i forsøk på å bli gravid, som ikke er allment godkjent for dette formålet, og får et barn med en eller annen deffekt, skade eller lignende, hvordan vil dere da takle å leve med dere selv og spørsmålet om årsaksammenheng?

Gjest Hjertesukk
Skrevet

En ting til, dersom dere bruker legemidler i forsøk på å bli gravid, som ikke er allment godkjent for dette formålet, og får et barn med en eller annen deffekt, skade eller lignende, hvordan vil dere da takle å leve med dere selv og spørsmålet om årsaksammenheng?

Nå er det vel ingen her som har skrevet at de har brukt rådet. Jeg stilte spørsmålet, iogmed at det er en jordmor som har skrevet til flere prøvere at dette er helt OK å gjøre, altså helt ufarlig, og at det attpåtil gjør det lettere å bli gravid. Tror forøvrig ingen hadde brukt, eller anbefalt hostesaften dersom det var fare for misdannelser hos fosteret.... 

Skrevet

Solvipect slimløsende hostesaft kan trygt brukes under graviditet, så hvis man ønsker å prøve hostesaftmetoden kan man bruke den :) 

Anonymkode: 1d394...5fb

Skrevet

Jeg var syk da jeg ble gravid (etter 2 års prøving) og drakk hostesaft i den tiden jeg ble gravid. Mulig det er en sammenheng 😄

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Hehe! Kanskje? :) interessant er det iallefall.

Skrevet

Ganske vanlig råd blant prøvere det der, ja. 

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Etter et halvt år som prøver så er det første gang jeg snubler over det :-), har du hørt noen andre råd også Sisti? :)

Skrevet

Etter et halvt år som prøver så er det første gang jeg snubler over det :-), har du hørt noen andre råd også Sisti? :)

Jeg har hørt mye rart, men husker ingenting før jeg leser om det, siden ingen av rådene er aktuelle for meg. Men hostesaft/grapefruktjuice er vel blant de få litt mer reelle rådene. Men hvorvidt mer slim faktisk har effekt er jo en annen sak. 

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Jeg har hørt mye rart, men husker ingenting før jeg leser om det, siden ingen av rådene er aktuelle for meg. Men hostesaft/grapefruktjuice er vel blant de få litt mer reelle rådene. Men hvorvidt mer slim faktisk har effekt er jo en annen sak

Hmm! Hadde jeg klart å spise/drikke grapefrukt så skulle jeg nesten forsøkt.. Men den gang ei ;);) får satse på at det går på den naturlige måten :D

Skrevet (endret)

@Hjertesukk Et tips som jeg har brukt, er å ta bidronninggelé kapsler, fra siste dag i mens og frem til EL. Jeg har brukt det to PP 'er, i pp6 da jeg prøvde på førstemann - ble gravid den mnd. Og i pp4 da jeg prøvde nå-ble gravid. (Er i uke 7 nå) Så for meg har det fungert godt iallefall. 

Endret av LempikasPromise
Skrevet

Jeg er på pp 35. Denne pp prøver jeg hostesaft, grapefruktjuice og bidronninggelé. Har eggløsning nå.

Gjest Hjertesukk
Skrevet

@LempikasPromise og @Ayesh  om ikke det går denne syklusen så er jeg fristet til å prøve bidronninggele, men kan det ha noen negative effekter? Eller er det utelukkende "ekstralodd"?  :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...