Gå til innhold

Dusjkabinett i blank eller ruglet glass?


Karianne

Anbefalte innlegg

Ser for meg at det blir mye rengjøring av blanke glassflater... For bare vann kan jo lage stygge flekker. Men samtidig... så er det jo lettere å bruke nalen på en blank flate enn en glassflate som er ruglet med mønster..

Tips til meg? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blankt glass. Det fulgte med en liten nal, og med den drar jeg over glasset etter hver dusj. Da er det ikke mye som blir sittende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Vi har også blankt dusjkabinett, og jeg pleier å spraye det med Jif Baderom innimellom, så går det for det meste smertefritt med rengjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg synes blankt glass er ABSOLUTT finest, og vi har det.....hvis du starter med en ren dusj, og etter hver dusj skyller med rent vann over glassflatene, og så sprayer på shower power trenger du ikke vaske så ofte....

Eller den idèen med nalen etter hver dusj var jo genial...kanskje jeg også blir å prøve den nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det seende ut når det tørker om dere ikke bruker nalen en gang?

Er usikker på om samboeren min orker å gjøre dette. Det er ikke så macho å spraye og nale av vannet... :-? Så derfor spør jeg om sånne rengjørings-spørsmål før vi kjøper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Hm....om det er du som er i dusjen annenhver gang, og er flink til å gjøre det, tror jeg det skulle gå greit allikevel, men lover ingenting :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tidligere ruglete glass i dusjen - hatet det. Umulig å få rent..... Det var sikkert rent, men så flekkete ut, som om dråpene hadde tørket på stedet.

Har nå blanke vegger og sprayer på jif vindu og dusjer over og drar over med nal en gang i uken. Skyller alltid av såperester etc etter dusjen og synes ikke at veggene er stygge pga dråper etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankt glass er så absolutt penest!

Det er ikke krise om du ikke bruker nalen hver gang. Her i huset dusjes det ofte om morgenen, og det er ikke alltid vi tar oss tid til å bruke nalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg hadde valgt blankt. Ser for meg masse bakterier som setter seg i "ruglene", samt vanskeligere rengjøring generelt. Blankt glass er dessuten mye penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ruglete glass. og jeg hater det! Nesten umulig å få pent, og blir fort stygt. Hadde jeg fått velge (sambo jkøpte før jeg flyttet inn) hadde det blitt blankt.

Syntes også det ser mye penere ut.

(lillesol vasket dusjkabinettet i går, og har erklært krig :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter!! Dermed er blankt glass bestemt her i huset.

Jammen stor nytte i KG om dagen for oss. :P Vi har så masse hus-spørsmål og her får vi masse svar. Nok en gang; tusen takk! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting. Går det ann å bruke Rain-X? Sånn som man har på bilruter for at regn og vann skal renne lettere av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...