Gå til innhold

4-åring og do-rutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei 4 år gammel jente. Hun har vært bleiefri i ca. ett år og er flink til å gjøre sitt fornødne på toalettet. 

Jeg som mor derimot, og som har veldig problemer med bakterier, lukter og lignende, sliter når jeg skal hjelpe jentungen å tørke.  Vet ikke om dette er vanlig eller om jeg høres helt evneveik ut nå..🙈

Jeg vet ikke om vi er flinke nok med hygienen "der nede". Jentungen dusjer/vadker seg nedentil hver kveld, tørker seg som oftest selv når hun har tisset, mens jeg hjelper å tørke når hun har bæsjet. Men jeg brekker meg hver gang. Og det er en intens lukt der nede. Jeg har ved noen anledninger brukt våtservietter etter å ha tørket med vanlig papir, men vet ikke om det er nok.

Hvilke do-rutiner har deres barn?

Anonymkode: f397e...c1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har nå jeg en gutt men svarer allikevel :) Han tørker seg selv når han tisser, og jeg hjelper til når han har bæsja, han prøver litt selv og av og til. Foretrekker å bruke våtservietter når det er bæsj, vane fra han var baby. 

Hva slags lukt er det du reagerer på, er det bæsjelukten? Den reagerer ikke jeg på, er blitt immun. Og må man så må man :) Men hvis det er en annen lukt så bør du jo ta med jenta til lege, kan jo være en infeksjon eller noe. Jentungen til en venninne fikk noe infeksjoner nedentil da de i barnehagen tørka feil vei.

Skrevet

Har en 4 år gammel datter, og ingen lukt fra bæsj eller tiss her. Sjelden det er noe å tørke bort. Liker å bruke en våtserviett, men kan bruke toalettpapir også. Jeg hjelper med nr2 og stort sett aldri med nr1. 

Annenhver dag så rengjør jeg nede på jenten litt ekstra godt.. det blir ofte rødt og sårt om ikke. Så smører jeg litt sårsalve der, da dette forhindrer at det blir mer sårt. 

Noen morgener dusjer vi rumpen, og noen ganger vasker vi med klut. 

Anonymkode: 44370...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...