AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #1 Skrevet 5. desember 2015 HeiSkal reise rundt i Asia i underkant av fire mnd, og trenger forsikring til dette. Problemet er at om man reiser i over 60 dager i strekk så koster det 4-5k. Dette blir litt vel dyrt....Har noen peiling på noen litt rimeligere reiseforsikringer? Eller om det er mulig å kombinere, slik at man bytter underveis. For det er jo først etter 60 dager prisen øker med noen tusenlapper. Anonymkode: 25b40...ccb
ajarRun Skrevet 5. desember 2015 #2 Skrevet 5. desember 2015 http://www.gouda.no/page757.aspx?owner=105&country=no&product=wwsn <- Ser ut som den bare koster 3400 for 4 måneder dersom du er under 35.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #3 Skrevet 5. desember 2015 http://www.gouda.no/page757.aspx?owner=105&country=no&product=wwsn <- Ser ut som den bare koster 3400 for 4 måneder dersom du er under 35.Er jo forsatt ganske dyrt, med tanke på hvor mye det kommer til koste å reise rundt i så lang tid. Vurderer enten de eller DnB hvis jeg ikke finner noe annet, eller det ikke går an å bytte forsikring underveis. Anonymkode: 25b40...ccb
ajarRun Skrevet 5. desember 2015 #4 Skrevet 5. desember 2015 Er jo forsatt ganske dyrt, med tanke på hvor mye det kommer til koste å reise rundt i så lang tid. Vurderer enten de eller DnB hvis jeg ikke finner noe annet, eller det ikke går an å bytte forsikring underveis. Anonymkode: 25b40...ccbDet er jo bare å ringe å spørre forsikringselskap om du kan kjøpe forsikring underveis i en reise, for å dekke den resterende delen. DnB har døgnåpen kundeservice, sikkert mye enklere å spørre dem enn å få noen her til å synse. Så skriver du hva de sier her så hvis noen andre lurer på det samme får de vite det. Eventuelt kan du redusere reisetiden for å få en biligere reise. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #5 Skrevet 5. desember 2015 Man kan kun tegne forsikring før man drar på reise, så du kan ikke bytte underveis.Jeg kjøpte reisen min gjennom.DnB med studentvisa, noe som ga meg 3 mnd automatisk og utvidet den med 30 ekstra dager til 1000 kroner da jeg reiste for noen år siden. Anonymkode: 61292...8c4
Luckiness Skrevet 5. desember 2015 #6 Skrevet 5. desember 2015 Det kreves av de fleste (om ikke alle) forsikringer at man kjøper før avreise. Så tviler det er mulig å kjøpe videre/bytte underveis på turen. Reiser man på tur så må man også regne med kostnad ved forsikring. Dette hører med turen med mindre man ønsker å gå rundt uforsikret. Du må nesten bare søke rundt på nettet og eventuelt ringe steder å høre om tilbud.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Man kan kun tegne forsikring før man drar på reise, så du kan ikke bytte underveis.Jeg kjøpte reisen min gjennom.DnB med studentvisa, noe som ga meg 3 mnd automatisk og utvidet den med 30 ekstra dager til 1000 kroner da jeg reiste for noen år siden.Anonymkode: 61292...8c4Ja, har lest litt på dette, men sto at minst 50% av utgiftene må betales med kort, og at uttak av penger ikke gjelder. Kommer til å bo litt på hosteller og betale mye med kontanter for å ikke bli lurt, så hvordan er det med visa da? Flybillettene til og fra Norge er jo betalt med visa, og kanskje et hotell i starten og shopping mot slutten, men resten tas underveis. Anonymkode: 25b40...ccb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Ja, har lest litt på dette, men sto at minst 50% av utgiftene må betales med kort, og at uttak av penger ikke gjelder. Kommer til å bo litt på hosteller og betale mye med kontanter for å ikke bli lurt, så hvordan er det med visa da? Flybillettene til og fra Norge er jo betalt med visa, og kanskje et hotell i starten og shopping mot slutten, men resten tas underveis.Anonymkode: 25b40...ccbDet er minst 50% av kostnadene til reise transport som skal være betalt hos dnb. Slik du planlegger å reise er helt normalt, inkludert å ta ut kontanter. Bare husk at det er høye avgifter på uttak av kontanter i utlandet. Generelt bør du reise med to kort, og bruke kredittkortet der hvor det er risiko, siden du er mer beskyttet. Hvis det er DnB kunde anbefaler jeg deg å gå innom dem og få råd. Anonymkode: 61292...8c4
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Det er minst 50% av kostnadene til reise transport som skal være betalt hos dnb. Slik du planlegger å reise er helt normalt, inkludert å ta ut kontanter. Bare husk at det er høye avgifter på uttak av kontanter i utlandet. Generelt bør du reise med to kort, og bruke kredittkortet der hvor det er risiko, siden du er mer beskyttet. Hvis det er DnB kunde anbefaler jeg deg å gå innom dem og få råd. Anonymkode: 61292...8c4Mener det står transport og hotell i noen av mine kredittkort sine vilkår. Hvis det kun er reise er det jo gørrenkelt, men jeg ville lest vilkårene nøye, det er mulig at de også er begrenset til tre måneder. Ja, har lest litt på dette, men sto at minst 50% av utgiftene må betales med kort, og at uttak av penger ikke gjelder. Kommer til å bo litt på hosteller og betale mye med kontanter for å ikke bli lurt, så hvordan er det med visa da? Flybillettene til og fra Norge er jo betalt med visa, og kanskje et hotell i starten og shopping mot slutten, men resten tas underveis.Anonymkode: 25b40...ccbÅ betale med kontanter for å ikke bli lurt er det dummeste jeg har hørt. Be om kvittering og klag på alle betalinger som ikke stemmer. Med VISA/MasterCard får du alle pengene tilbake hvis du blir lurt, med kontanter får du ingenting. Det må være VISA kredittkort med reiseforsikring inkludert, ikke alle har det og debitkortet ditt har det garantert ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Mener det står transport og hotell i noen av mine kredittkort sine vilkår. Hvis det kun er reise er det jo gørrenkelt, men jeg ville lest vilkårene nøye, det er mulig at de også er begrenset til tre måneder. Å betale med kontanter for å ikke bli lurt er det dummeste jeg har hørt. Be om kvittering og klag på alle betalinger som ikke stemmer. Med VISA/MasterCard får du alle pengene tilbake hvis du blir lurt, med kontanter får du ingenting. Det må være VISA kredittkort med reiseforsikring inkludert, ikke alle har det og debitkortet ditt har det garantert ikke.Har studentvisa, og i følge ei jeg snakket med fra DnB så er forsikringen inkludert.Men nå kom jeg på at jeg tror jeg valgte å delbetale for flybillettene via Resurs bank, fordi DnB rett og slett skulle ha ekstra betalt. Men da er vel forsikringen til visakortet mitt ubrukelig på denne reisen? Med mindre jeg bruker visa til å betale for hosteller og hoteller? Anonymkode: 25b40...ccb
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Har studentvisa, og i følge ei jeg snakket med fra DnB så er forsikringen inkludert.Men nå kom jeg på at jeg tror jeg valgte å delbetale for flybillettene via Resurs bank, fordi DnB rett og slett skulle ha ekstra betalt. Men da er vel forsikringen til visakortet mitt ubrukelig på denne reisen? Med mindre jeg bruker visa til å betale for hosteller og hoteller?Anonymkode: 25b40...ccbOm bare DnB hadde døgnåpen kundeservice med kompetente medarbeidere som kunne belyse slike spørsmål. De skulle nesten hatt en chattefunksjon så man raskt og enkelt kunne få svar på det man måtte lure på. Kanskje jeg får sende en epost og forslå det til dem.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Om bare DnB hadde døgnåpen kundeservice med kompetente medarbeidere som kunne belyse slike spørsmål. De skulle nesten hatt en chattefunksjon så man raskt og enkelt kunne få svar på det man måtte lure på. Kanskje jeg får sende en epost og forslå det til dem.Morsom du.I chatten har de ikke høy nok kompetanse innenfor dette feltet, så derfor ber de deg ringe i stedet - noe jeg gjorde i går. Slik fikk jeg informasjon om studentvisa. Nå som jeg kom på at jeg hadde betalt via en annen bank spurte jeg her, ettersom jeg var pålogget. Usikker på om de holder åpent på søndager. Anonymkode: 25b40...ccb
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Morsom du.I chatten har de ikke høy nok kompetanse innenfor dette feltet, så derfor ber de deg ringe i stedet - noe jeg gjorde i går. Slik fikk jeg informasjon om studentvisa. Nå som jeg kom på at jeg hadde betalt via en annen bank spurte jeg her, ettersom jeg var pålogget. Usikker på om de holder åpent på søndager. Anonymkode: 25b40...ccbDnB har døgnåpen kundeservice, selv om den gjennomsnittlige DnB ansatte ikke er de mest oppegående er de over gjennomsnittlig informert om deres egne produkter og tjenester. Langt mer enn det jeg er. Et triks hvis du ikke gidder å ringe er å si du ikke har telefon og be personen i chatten om å ringe for deg. Eventuelt send dem en epost.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Har studentvisa, og i følge ei jeg snakket med fra DnB så er forsikringen inkludert.Men nå kom jeg på at jeg tror jeg valgte å delbetale for flybillettene via Resurs bank, fordi DnB rett og slett skulle ha ekstra betalt. Men da er vel forsikringen til visakortet mitt ubrukelig på denne reisen? Med mindre jeg bruker visa til å betale for hosteller og hoteller?Anonymkode: 25b40...ccbHvis du har valgt å delbetale gjennom Ressurs bank, har du mistet 3 mnd gratis reiseforsikring. Jeg vet ikke på hvilken måte DNB skulle ha ekstra betalt, men til neste gang kan du vite at som studentkunde i DNB får du reiseforsikringen inkludert ved å betale reise enten med visa, mastercard eller rett fra konto, altså fakutra på billettene slik f.eks. Kilroy sender ut. DNB krever dessuten kun at du over halve reisens transportkostnader med kortet, ikke hotell og slikt, noe som gjør det veldig lett ved backbacking.Uansett om DNB skal ha ekstra betalt, er det mest sannsynlig langt under de 3-4000 du ender opp med å betale for forsikring nå. Og finn for all del ikke på å reise uten forsikring! En enkelt innleggelse kan komme opp i hundretusener eller millionbeløp. Anonymkode: 61292...8c4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 Hvis du har valgt å delbetale gjennom Ressurs bank, har du mistet 3 mnd gratis reiseforsikring. Jeg vet ikke på hvilken måte DNB skulle ha ekstra betalt, men til neste gang kan du vite at som studentkunde i DNB får du reiseforsikringen inkludert ved å betale reise enten med visa, mastercard eller rett fra konto, altså fakutra på billettene slik f.eks. Kilroy sender ut. DNB krever dessuten kun at du over halve reisens transportkostnader med kortet, ikke hotell og slikt, noe som gjør det veldig lett ved backbacking.Uansett om DNB skal ha ekstra betalt, er det mest sannsynlig langt under de 3-4000 du ender opp med å betale for forsikring nå. Og finn for all del ikke på å reise uten forsikring! En enkelt innleggelse kan komme opp i hundretusener eller millionbeløp. Anonymkode: 61292...8c4Viser seg at selv om jeg betalte reisen via Ressurs bank så ble pengene trukket fra DnB-kontoen min, så ser ut til at det ordner seg :-) Anonymkode: 25b40...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå