Gå til innhold

Garderobe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan system har dere i garderoben/ klesskapet?

Altså.. Jeg er student og det er lite, men likevel er det jeg lurer mest på; hvordan sorterer dere tingene? Feks topper; basic singleter, hverdags men litt finere (ikke typisk h&m basic singlet), pyntet som kan brukes både hverdags/kveld, eventuelt pyntet men kan feks bare brukes om sommeren..? Et eksempel.. Men synes fort det blir kaotisk..

Og andre ting feks underdeler.. Jeans for seg, alle andre bukser for seg? Eller bare en miks av alt uten system?

Gøy å høre litt om hvordan det er hos andre! :)

Anonymkode: 5e811...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skuffer i mitt garderobeskap, og i en skuff er truser, bh-er, annet undertøy (som ullundertøy) o.l.

i egen skuff ligger topper og gensre (i hver sine bunker)

i egen skuff ligger bukser og sokker

Anonymkode: c5df8...adb

Skrevet

Jeg er veldig glad i å sortere, og har delt opp mitt walk-in-closet i ulike deler. 

Topper:
Topper sorteres i all hovedsak etter farge (sort, hvit, blått, grønt, gult, rødt, brunt, grått m.fl). De fargene der jeg har mange plagg sorteres det også etter type (singlet, t-skjorter og gensere). F.eks kan jeg ha en hylle til blått delt i tre, en bunke med blå singleter, en bunke med blå t-skjorter og en bunke med blå gensere.

Bluser og skjorter henges i egen del av walk-in-closetet med hengere. Har egen garderobestang til bluser og skjorter. Henges  opp og sorteres etter farge.

Cardigans sorteres ut etter farge i egen bunke, men har også hengt opp de jeg bruker mest ved siden av blusene og skjortene.

Ytterjakker og blazere henges i eget klesskap, ytterjakker for seg og blazere for seg, sortert etter farge.

Underdeler:
Jeans sorteres i bunker for seg, etter lengde, men også farge. F.eks caprijeans sorteres i en bunke (om sommeren, ryddes bort om vinteren).

Andre bukser som ikke er jeans sorteres i bunker etter bruksområde (f.eks sommer, vinter etc) og farge.

Leggings/jeggings sorteres i egne bunker etter farge.

Skjørt sorteres etter farge og legges i en bunke. Har ikke så mange skjørt så det blir f.eks svarte skjørt nederst i bunken, deretter brunt, rødt, rosa, lilla, blått osv.

Kjoler:
Sorteres etter farge (sommerkjoler sorteres ut som vinteren) i egen del, skilt ut fra de andre klærne.

Ellers sorterer jeg nattøy, treningstøy, joggedresser osv i egne bunker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg er veldig glad i å sortere, og har delt opp mitt walk-in-closet i ulike deler. 

Topper:
Topper sorteres i all hovedsak etter farge (sort, hvit, blått, grønt, gult, rødt, brunt, grått m.fl). De fargene der jeg har mange plagg sorteres det også etter type (singlet, t-skjorter og gensere). F.eks kan jeg ha en hylle til blått delt i tre, en bunke med blå singleter, en bunke med blå t-skjorter og en bunke med blå gensere.

Bluser og skjorter henges i egen del av walk-in-closetet med hengere. Har egen garderobestang til bluser og skjorter. Henges  opp og sorteres etter farge.

Cardigans sorteres ut etter farge i egen bunke, men har også hengt opp de jeg bruker mest ved siden av blusene og skjortene.

Ytterjakker og blazere henges i eget klesskap, ytterjakker for seg og blazere for seg, sortert etter farge.

Underdeler:
Jeans sorteres i bunker for seg, etter lengde, men også farge. F.eks caprijeans sorteres i en bunke (om sommeren, ryddes bort om vinteren).

Andre bukser som ikke er jeans sorteres i bunker etter bruksområde (f.eks sommer, vinter etc) og farge.

Leggings/jeggings sorteres i egne bunker etter farge.

Skjørt sorteres etter farge og legges i en bunke. Har ikke så mange skjørt så det blir f.eks svarte skjørt nederst i bunken, deretter brunt, rødt, rosa, lilla, blått osv.

Kjoler:
Sorteres etter farge (sommerkjoler sorteres ut som vinteren) i egen del, skilt ut fra de andre klærne.

Ellers sorterer jeg nattøy, treningstøy, joggedresser osv i egne bunker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Akkurat det samme systemet som jeg kjører og det fungerer veldig bra. I tillegg så har jeg en egen "avdeling" for planlagte antrekk og kombinasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har veldig liten garderobe, et høyt stativ med trådkurver som jeg må dele med mannen min og en garderobestang.

Jeg har sortert det slik:

Lav trådkurv til BH-er, med en pose til ekstra stropper, løse innlegg, små blondetruser og slikt.

En kurv til undertøy. I den bakerste 1/3 ligger fint ullundertøy, strømpebukser og pysjamas. Resten er delt i to den andre veien i sokker og truser. Ankelsokker har i teorien plass fremst, men i løpet av høsten har de havnet nederst. Ullsokker ligger nederst om sommeren og øverst om vinteren.

En kurv til overdeler. Sortert i en bunke basic topper, en bunke pene topper og to bunker gensere.

En kurv til underdeler sortert i jeans og annet.

En kurv til sport- og friluftsklær, med en stor haug ullundertøy, en bunke fleecegensere og en bunke med t-skjorter og bukser.

Mannen har fire kurver, i tillegg bruker vi en kurv til håndklær og kluter.

På stanga henger klær som har vært brukt. Jeg går gjevnlig gjennom for å flytte skitne klær til skittentøyet og rene klær til sin plass når de har fått luftet seg. På stanga henger jeg også planlagte antrekk og morgenkåpa mi.

Vi har også en garderobestang i kjelleren der vi kan henge kjoler, skjorter, dress og alt annet som ikke er i bruk. Vi bruker også noen av de mange hyllene i stuedelen til å oppbevare ullgensere og ulsokker, sengetøy, duker og de hånddukene som ikke er i bruk så ofte. Der får vi også plass til flere pappesker med pentøy, sesongtøy og klær vi bruker sjeldent.

Skrevet

Jeg har garderobeskap som jeg deler med mannen, jeg opptar riktignok 2/3 og det består av både hyller, skuffer og stang. 

Skuffer: 
1 - truser 
2 - bh-er
3 - sokker 
4 - bikinier, bodier, strømpebukser 

3 hyller er inndelt i ulike bunker: 
- Jeans
- Andre bukser
- Skjørt 

- Tskjorter
- Singletter
- Litt penere topper 

- Tynne gensere
- Tykke gensere 
- Tykke gensere 

Også har jeg kjolene, beltene og sjalene mine hengende på stang 

Gjest Tigress
Skrevet

Organiseringa av garderoben min er prega av at ting blir stappa inn der det er plass. Vi har eit skap med garderobestang der vi har penkjolar og dressar. Så har eg eit halvt skap til kvardagskjolar, sesongjakker og dressbukser, og eit halvt skap til skjørt, bluser/skjorter og strikkejakker. Eg har to høge Elfa-hyller med trådkurver i, og i dei er det ganske usystematisk. Eg har undertøy i ein av kurvane, og ein er det berre bukser. Elles er det godblanda, men det er ein som det berre er ulltoppar i. 

Skrevet

I skuffer og hyller har jeg jeg denne sorteringen (1/2 - 2 skuffer/hyller pr kategori)

-t-skjorter/singleter
-andre kortermede topper
-langermede t-skjorter
-langermede topper
-strikkegensere/-jakker
-nattøy
-boleroer/korte jakker
-sokker
-truser
-BHer
-strømpebukser
-skjerf
-diverse (koseplagg, bukser, kjoler som ikke trenger å henges opp og annet som ikke passer inn andre steder)

Hver gang jeg rydder i skapet prøver jeg å sortere litt innad i kategoriene, etter farge/materiale/bruksområde/annet som virker fornuftig der og da, men det ender som regel med at det som brukes mest ligger øverst etter noen uker.

Skjørt og kjoler henger inndelt i hverdagsplagg og pentøy og sortert etter farge.

Skrevet

Jeg skjønner at jeg har mye mindre klær enn mange her. Jeg har det meste hengende, og synes det er det mest oversiktelige. Hengeplassen i skapet mitt er todelt. På den ene siden er det plass til lange ting, så der henger penkjoler og hverdagskjoler (samt mannens dress). På den andre siden kan ting henge i to høyder, så skjørt og bukser henger nede, og overdeler oppe. Er sortert etter type plagg (først gensere, så skjorter osv).

Treningstøy og turtøy (inkludert ullundertøy o.l) ligger i hyller, sortert etter bruksområde. Basic singletter/trøyer, undertøy, sokker og strømper har jeg i kommodeskuffer.

Skrevet

Jeg har tre skap. 

1: 

Hverdags - vanlig. 

Treningstøy. 

2:

Hverdags - finere. 

3:

Fest og selskaper. 

Anonymkode: 0c2d9...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...