Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal i dåp til nevøen min om en drøy uke, og har enda ikke kommet på noen fin dåpsgave... Noen som har noen tips til dåpsgave?! Blir veldig glad for tips og inspirasjon!! :)

På forhånd takk! :)

Endret av Mrs. B
Videoannonse
Annonse
Gjest Janna
Skrevet

Hva med en scrapbook? (tomt klippe- og -lime album) og sakser med mønster, pluss noen fine klistermerker til å dekorere med?

Eller et gavekort på en baby butikk? Eller lekebutikk?

*tenke tenke*

Hmm, vanskelig dette...

Skrevet

Hva med en fin sangbok?

En "gåvogn"?

En fin kniv...?

Skrevet

Har mange tips til hva du IKKE skal kjøpe:

Klokkestreng

Dåpsplatte

Sylinder til å ha dåpsattesten i

Rammer/album/sparebøsser o.l. i sølvplett.

Har jobbet i gullsmed, og synes alle sånne typiske ting er så stygge...

Det fins noen søte tollekniver for barn, til bruk sammen med bunad. De er kjempefine, og jeg kjøpte en sånn til min første nevø. Fint med en gave han kan bruke når han blir litt større også.

Et lite tips: Hvis du kjøper bestikk e.l. så vent med graveringen. Hvis han får flere, og de er gravert på, kan de ikke byttes!

Skrevet

Jeg synes sylinder til å ha dåpsattest i hørtes morsomt ut jeg...

Da vet man jo hvertfall hvor man har den, og ikke blir den ødelagt og krøllete heller..

Har ikke hørt om det før heller. Men smaken er jo som baken

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å gi nevøen din Den store barnesangboka ??

Senere kan du jo sammle på de andre bøkerne i samme serien

f.eks. Den store godnattaboka, Den store juleboka, Den store eventyrboka osv.osv.osv.

Det er kjempe fine bøker å sammle på.

Min datter på 6 år er veldig glad i de bøkerne.

Hennes gudmor har gitt de til henne hver bursdag og noe annet i julegave, slik at det ikke skulle bil så opplagt hva hun fikk hver gang.

Liker selv å bla gjennom dem av og til.

Dessuten er det jo vledig kos og sitte å synge sammen med barna dine.

Hilsen soho :)

Gjest mymlen
Skrevet

Kanskje litt sent med sette forslaget ,men hva med å lage noe selv??

Om du kan strikke eller hekle, så er det utrolig mye fint man kan lage.

Jeg bestemte meg for å hekle en nydelig liten kjole, med jakke og lue til tanteungen min til barnedåpen...

Jeg begynte 2 uker før dåpen, og ble kun ferdig med kjolen, og halve jakken. :-? Men hun fikk prøvd kjolen, og får resten når jeg blir ferdig....

Mammaen ble i alle fall kjempe glad :D

Lykke til.

Coz fra Mymlen

P.S. Ideen med bøker er kjempe bra, mine barn har fått av de som ble nevnt her, og vi har brukt dem mye.......

Skrevet

Takk for gode tips, tar GJERNE imot flere! :)

Dessverre er jeg ikke god på hverken strikking eller hekling, så det bør jeg nok styre unna.. Spurte moren til barnet også, men hun syntes selv det var litt vanskelig å foreslå ting.. Men jeg vil at gaven skal være litt varig og at det er noe han kan få litt bruk for etter hvert. Likte litt den ideen med barnesangbok og sånt, men synes kanskje jeg bør gi noe mer også... hmm... det skal ikke være lett! ;)

Håper på å få flere gode tips her! :)

Skrevet

Vi har nettopp hatt barnedåp og jeg er ikke av typen som liker "nips" <--- unødvendige ting...

Det fikk han heller ikke.

Den mest geniale gaven var nok fiskestang med bitteliten ryggsekk og termos. Det skal sies at familien er glad i og fiske og at han kommer til å være med oss, tanter og besteforeldre mye, når han blir stor nok.

"Motargumentet" ved slike gaver er at han fremdeles ikke er stor nok til å fiske, men hvem trenger sølvtøy (og annet "nips") når man er liten???

Det er sikkert et godt utgangspunkt å se på hva foreldrene syntes er artig....

Skrevet

Vi fikk tak i bamser vi til begge tante/onkelbarna våre, bamsene er kjøpt hos Monogramservice og det er brodert på navnet til barnet samt fødselsdatoen/dåpsdatoen på potene til bamsen............de er kjempenusselige og foreldrene ble kjempeglad for de!!!! Barna våre har fått en hver også og de er kjempepopulære...........noe som er moro og ha for videre generasjoner også det, men det er da min mening ihvertfall.

Lykke til med valget - husk at det er tanken som teller!

Klem fra Stinemor

Gjest vestlandet
Skrevet

Hva med å begynne å samle på teskjeer i sølv. Første skjeen med inngravering av navn og dåpsdato. Så kan du fortsette med å gi sølvskjeer tl bursdager og jul. :wink:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Vet at dette kommer for sent for å hjelpe deg, men kanskje andre kan ha nytte av det. Har flere ganger gitt bunad(baby)sølje selv til gutter. Det har vært kjempepopulært og godt mottatt. Lykke til.

Helene

Skrevet

Mari Maurstad har gitt ut en fin sangbok med gamle barnesanger, og den har vi gitt bort ved et par anledninger. Kjempepopulært! Håper du fant ut av det og at dagen ble fin!

Hilsen

Skrevet

Takk for alle gode tips, nå er dagen forbi og den ble veldig fin.

Fant ut at flere skulle kjøpe bestikk o.l. deler i tinn med bamser, derfor endte vi opp med et sett som bestod av et kjempe søtt eggeglass og teskje i tinn med bamser på. I tillegg fikk han en tykk bok med Disney fortellinger. Gavene ble veldig godt mottatt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...