Gå til innhold

Synes dere 172 er for høyt til å være kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 171, ett eller annet. Føler alltid jeg er så mye høyere enn andre kvinner. Mange kommenterer at jeg er så høy. Det er selvfølgelig ingenting jeg kan gjøre med høyden min,  men jeg lurer på hva andre synes om den høyden på kvinner? 

Anonymkode: 89145...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er 168 og blir sett på som lav og liten. Skulle gjerne vært noen cm høyere

Anonymkode: c7eca...45d

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en helt normal høyde. Jeg er 170 og føler at alle er mye høyere enn meg, skulle gjerne vært 5 cm høyere.

• Liker 2
Skrevet

Nei det er jo perfekt, har alltid ønsket meg den høyden selv, helst 1.72. Du er heldig.

• Liker 1
Skrevet

Uhm nei... Jeg er selv 170 cm og syns ikke jeg er spesielt høyere enn andre kvinner i min alder :klo:

• Liker 2
Skrevet

Er ikke det ganske gjennomsnittlig? Jeg er 164 og skulle gjerne vært litt høyere :( 

• Liker 1
Skrevet

Du er bare 3-4 cm over gjennomsnittet for en norsk kvinne.

Og jeg er veldig glad i mine nesten 180 cm. Like mye kvinne for det om.

• Liker 3
Skrevet

Gjennomsnittshøyden på kvinner i Norge er vel på 169 cm. Jeg er selv 172 cm og synest jeg ikke er spesielt høy, men ikke spesielt lav heller. Akkurat passelig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 175 og folk kommenterer ikke høyden min. Selv synes jeg det er penere å være høy enn lav når man er kvinne 

Anonymkode: 56c9d...e5a

• Liker 8
Skrevet

Nei. Er selv 170. Føler meg ganske gjennomsnittlig.

• Liker 1
Skrevet

Man kan også virke høyere avhengig av kroppsform, hår osv uten at man  nødevdnigvis er så mye høyere enn normalt.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

171cm er ikke høyt nei. Og hva er galt med å være høyere enn andre kvinner? Det er jo strengt tatt kun i relasjon til menn at høyde betyr noe. Kan tenke meg at det ikke er spesielt festlig å være en kvinne på 195cm omringet av menn på 180cm. Eller å være en mann på 165cm omringet av kvinner på 180cm.

Skrevet

I mine øyne er det den perfekte høyde for en kvinne :)

Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet det før og gjør det gjerne igjen. Det er flott å kunne stå rett opp og ned og kunne se dama si i øynene eller kysse henne/gi en klem uten å måtte bøye seg ned. 

Skrevet

Gjennomsnittshøyden på kvinner i Norge er vel på 169 cm. Jeg er selv 172 cm og synest jeg ikke er spesielt høy, men ikke spesielt lav heller. Akkurat passelig. 

Er det? Jeg trodde det var 173 cm?

Anonymkode: 8b8ed...5e0

Skrevet

Er det? Jeg trodde det var 173 cm?

Anonymkode: 8b8ed...5e0

Las det nettopp en plass, men husker dessverre ikke hvor. Jeg er iallfall temlig sikker på at det stod at gjennomsnittskvinnen i Norge er under 170 cm, for jeg stusset på at det var så lavt. Lurer på 173 cm kan være gjennomsnittshøyden for menn? 

Skrevet

Ehhh.. Jeg er 179 cm og føler meg ikke for høy. Jeg er høyere enn noen, og lavere enn andre. Aldri hatt problemer med det.

171 er jo helt normal høyde, er det ikke? Hvis du er høy, hva er da jeg?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 172 cm og har aldri syntes at jeg er spesielt høy

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Las det nettopp en plass, men husker dessverre ikke hvor. Jeg er iallfall temlig sikker på at det stod at gjennomsnittskvinnen i Norge er under 170 cm, for jeg stusset på at det var så lavt. Lurer på 173 cm kan være gjennomsnittshøyden for menn? 

179 var gjennomsnittshøyden for menn i Norge rundt 1989, nå er den sikkert 180-182

http://www.ssb.no/a/aarbok/tab/tab-109.html

180 for menn og 167 for kvinner.

Endret av Herr Heftig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...