Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #1 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg liker spenning/krim, men spesielt science fiction ala Stephen King. Er også glad i Wilbur Smith faktisk... Det må da være noen som leser slikt her inne?
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2004 #2 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg leser ikke noe særlig slikt, men mannen anbefaler Ian M. Banks og William Gibson.
angie Skrevet 4. oktober 2004 #3 Skrevet 4. oktober 2004 skønner ikke helt hva du mener. Vil du ha en anbefaling eller vil du vite hva vi andre leser? Men i allefullefall så vil jeg anbefale Freshwater med Tom Kristensen.
Amber Skrevet 5. oktober 2004 #4 Skrevet 5. oktober 2004 Det er en anbefalig jeg er ute etter ja... Leser De Dødes Tjern nå, av Andre Bjerke.... den er sånn passe, men jeg liker ikke helt måten han skriver på... Har fått anbefalt Dean Koontz også, noen som har lest noe av han? Hva handler Freshwater om da?
angie Skrevet 5. oktober 2004 #6 Skrevet 5. oktober 2004 Vet jeg har lest et par bøker av Dean Koontz, men husker ikke hva de heter eller hva de handler om. Jeg har lest så mange bøker, men mener å huske at de bøkene av ham var god. Freshwater handler om et investeringsfirma som har solgt bedriften Freshwater til et britisk firma. Og så finner de ut at Freshwater bygd på korrupsjon og svindel med u-hjelpsmidler. Det britiske firmaet SKAL finne de ansvarlige, og de vil ha pengene igjen. Jeg synes ihvertall boken var veldig god.
Gjest Virvel Skrevet 5. oktober 2004 #7 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har lest en bok av Dean R. Koontz, men det er mange år siden. Jeg likte den da, men det er stor forskjell på en 12-åring og en 20-åring, så jeg vil ikke garantere at den er bra. Tror den het... hm, la meg se i bokhyllen... Fryktens Ansikt. Etter hva jeg kan huske handler det om en dame som blir overfalt/forfulgt av en eller annen psycho, som viser seg å være - øhm, det burde jeg vel kanskje ikke si. Hehe. Har du lest Insomnia av Stephen King? Den er småkjedelig i begynnelsen, og det tar ganske lang tid før den kommer skikkelig i gang, men jeg mener å huske at jeg likte den. Av Wilbur Smith har jeg lest Elefantenes Sang (grei), Hapi - Elvegudinnen (kjempefin), Taita og den 7- gåten (litt Indiana Jones-aktig, digger den), Vismannen Taita (kjempefin) pluss et par av de litt eldre bøkene hans om Courtney-familien eller hva de nå heter. De tre Taita-bøkene anbefales hvis du ikke har lest dem fra før. Hvis du liker spionkrim, så er bøkene til Arild Rypdal ganske gode. Han har vel skrevet en 10-12 stykker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå