Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min og meg har snakket om at vi ønsker å starte prøvingen. Jeg sluttet på pillene for noen uker siden. 

Hva må man tenke på når man ønsker å starte prøvingen? Burde jeg kutte ut noe? Burde han kutte ut noe? Vi har et aktivt sexliv, burde vi begrense hyppigheten eller kan man ha sex ofte?:) Er så mye jeg lurer på!

Anonymkode: 076f9...0fe

Videoannonse
Annonse
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Begynn å ta folsyre med en gang :) gjerne også omega 3! Folsyre skal man helst ha gått på i tre mnd før man blir gravid :) . Personlig så har jeg droppet alkohol, men mange tar seg et glass mellom mensen og eggløsning. :) ikke drikk mellom EL og før du har fått mensen! Stump gjerne røyken eller snusen også :) 

Sex annenhver dag for å ikke skyte "løskrutt", eller gammel sæd :P fire-fem dager før eggløsning og et par dager etterpå :) Eggløsning er ca fjorten dager etter første mens dag i en 28dagers syklus :). koffein og ibux kan minske fruktbarheten din nå som du prøver, så kan være greit å kutte litt ned om du bruker det :) og viktigst av alt; i snitt bruker man et halvt år på å bli gravid. Ikke stress selvom det tar litt tid :) det kan også ta litt tid før syklusen er på plass etter  prevensjonsstopp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...