Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å ta en helix tror jeg det heter. En oppi brusken. 
Men har noen spørsmål. 

1: Hvor lang tid tok det før den var 100% smertefri? 
2: Hvor vondt gjorde det å ta den? (I forhold til tatovering (på håndleddet), piercing i øyenbrynet og underleppen). 
3: Noe viktig jeg bør tenke på, med tanke på grotiden, hygiene etc? 

Anonymkode: 3dc23...bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: husker ikke helt, men tok vel et par uker før den ikke var vond og fungerte i det daglige. Hadde en eks som heeeeilt tiden skulle ta på den. Husker jeg klikka vinkel på han... 2: har bare i ørene og navlen, men ingen er spesielt vonde. Det er over veldig fort.3: pass på håret,. .

Skrevet

Veel..vil si at den, og den i brystvorta, var de definitivt vondeste jeg har tatt. Hos meg var den i brusken vond konstant i et år, og siden øret bare ble tykkere og tykkere, så måtte jeg til slutt bare ta den ut :( Jeg gjorde alt som jeg fikk beskjed om, men ikke snakk om at kroppen ville godta den. Det eneste positivet er at øret sakte, men sikkert, ble normalt igjen.

Anonymkode: 480af...a3d

Skrevet

Smerten man opplever under og etter er svært individuelt. Noen opplever å gråte (dette tror jeg nok også handler litt om det psykiske bak det), mens andre tar det på strak arm. Grotid varierer også noe, men så lenge du er flink med hygiene og at den ikke eksponeres for mye press og/eller irritasjon går det nok ganske raskt. 

Det kan være litt vondt å sove på den ene siden, men da vil man naturlig nok ikke gjøre det. Man er nok i overkant forsiktig etter den er tatt, så det er nok lite som skal skje så lenge du følger retningslinjene pierceren gir deg. 

Anonymkode: cc131...bbe

Skrevet

Er så usikker. Har drømt om en slik piercing i godt over 10 år. Men grotiden og det at det gjør vondt så lenge etter på har stoppet meg. 

Jeg tåler ganske mye. Tatoveringene gjorde ikke vondt ett sekund en gang. Piercingene jeg har tatt gjorde ikke spesielt vondt heller. Men har hørt så mye om at den i brusken er ufattelig treg til å gro... 
Da tenker jeg at sjansen for infeksjon er større, siden det tar tid før såret lukker seg på en måte. Jeg har både hund og katt i sengen, og kan og vil ikke kaste de ut i flere måneder. Så er litt på kanten med tanke på grotiden og infeksjoner. og komplikasjoner på grunn av den lange grotiden. 

ts

Skrevet

Piercinger i den harde brusken i øret gror noe tregere enn i den myke brusken i øreflippen, så belag deg på alt fra dobbel til firedobbel grotid, selv om du kan ha flaks og det gror dritkjapt. Hund og katt i sengen er absolutt ikke anbefalt de første tre månedene pga infeksjonsfaren, men vil du ta risken på VM i infeksjon så velbekomme. Det er jo ikke alle som får infeksjon like lett heller, så det vil alltid være noen der ute som har sovet med dyr i senga fra dag 1 og ikke merket noenting.
Det gjør også ofte mer vondt å komme borti en helix enn en vanlig øreflipp-piercing, så belag deg på å enten sette opp håret eller bruke en løs plasterlapp over piercingen om natta for å unngå at den hekter seg fast i håret ditt, om det håret så langt.

Mine helixer gjorde ikke spesielt hysterisk vondt, det var noe vondere enn vanlig øreflipp, men både nese- og navlepiercingene mine gjorde ti ganger mer vondt da de ble satt. I sånn ca tre sekunder før det gikk over. :P
Men helixene brukte vesentlig lenger tid på å gro, og den ene går veldig lett "opp igjen" hvis jeg ligger slik at ringen vrir seg eller jeg er borti noe slik at den får litt julig. Da væsker den gjerne litt et par ukers tid før den får ro på seg og later som den er ferdig grodd igjen.

Skrevet

:bond:

Tilfeldig bilde fra google; http://bodymod.dk/images/photoalbum/album_32/billede1899.jpg

Jeg har to "vanlig" nederst i flippen. 
Men har også tenkt på slik som den nummer 3 fra øverst på det bilde.. Det blir da hud ikke brusk. Jeg tror at min "flipp" er brei nok til å ta en der, uten at den gror ut og uten at den ligger for langt inn slik at det blir brusk. 
Er det fint? Usikker på om jeg eller bør ta 2 til i flippen oppover, om det blir finere? 

Altså sånn: http://bodymod.dk/images/photoalbum/album_32/billede1897.jpg
Jeg har de to første i begge ørene fra før. Men på ene kan jeg ta to til... eller kun den øverste på det siste bilde? Blir det stygt? Alle blir da flipp og ikke brusk. 

Og hvis du lurer. Ja jeg skal ta det hos et skikkelig studio, ikke frisør med pistol. De to andre jeg har ble tatt med pistol hos frisør da jeg var 9 år og 12 år. Men nå vet jeg bedre og mine neste piercinger skal taes hos et studio som kan det og som bruker nål. 

ts 

Skrevet

Utrolig godt å høre at du har planer om å ta på studio!

Det er veldig forskjellig hvor vondt piercinger er. Det virker som om du har ganske høy toleranse for piercinger og tatoveringer, så jeg tror ikke helix er så ille. Har ikke helix selv, men rook, tidligere forward helix og septum. Ingen av dem har gjort vondt i det hele tatt. Grodd fint og uten probmemer. Vil tro det kan være lurt for deg å ha plaster på det når du sover, og kanskje en stud og ikke ring når den gror. Da er det mindre sjanse for at den henger seg fast. Men det kan du vurdere med pierceren din. Siden du har hatt lyst til å ta den så lenge syns jeg virkelig du bør ta den!

Skrevet

Utrolig godt å høre at du har planer om å ta på studio!

Det er veldig forskjellig hvor vondt piercinger er. Det virker som om du har ganske høy toleranse for piercinger og tatoveringer, så jeg tror ikke helix er så ille. Har ikke helix selv, men rook, tidligere forward helix og septum. Ingen av dem har gjort vondt i det hele tatt. Grodd fint og uten probmemer. Vil tro det kan være lurt for deg å ha plaster på det når du sover, og kanskje en stud og ikke ring når den gror. Da er det mindre sjanse for at den henger seg fast. Men det kan du vurdere med pierceren din. Siden du har hatt lyst til å ta den så lenge syns jeg virkelig du bør ta den!

Er ikke så glad i ring, så blir "vanlig" piercing i så fall. 
Tror jeg må kontakte studioet og høre hva de har å si ang hund, katt og piercing :P 

TS

Skrevet

Tok helix piercing selv for lenge siden og det tok ca 1 år før det var grodd skikkelig :) Men dette varierer nok veldig for alle, men så lenge man er flink til å rense osv burde det gå greit uansett.

Tror forresten du må ta ring til å begynne med, er noe med hevelsen og at man skal kunne "vri" ringen rundt slik at man får renset skikkelig den første tiden, var i hvertfall dette jeg fikk beskjed om av pierceren jeg var hos :) Mener du kan bytte til "vanlig" piercing (stang) etter to måneder

Skrevet

Er ikke så glad i ring, så blir "vanlig" piercing i så fall. Tror jeg må kontakte studioet og høre hva de har å si ang hund, katt og piercing :P 

TS

Ja, det er nok det beste. Du får ha lykke til med ny piercing. Rett stav skal være helt greit altså, men det er lurt å snakke med piercer om hva de anbefaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...