ajarRun Skrevet 5. desember 2015 #1 Skrevet 5. desember 2015 Hvor mye er det normalt å bruke på julegave til seg selv? Er det normalt å gi seg selv gave?Jeg har i år tenkt til å bruke ca 8000 på julegaven til meg selv, men nå lurer jeg på om det blir litt lite.
Veslefrikk Skrevet 5. desember 2015 #2 Skrevet 5. desember 2015 Jeg antar at du tøyser nå. Det er vel ikke vanlig å kjøpe julegave til seg selv. Kjøper det jeg trenger eller har lyst på helt uavhengig av om det er julaften eller ikke. 10
Thorn Skrevet 5. desember 2015 #3 Skrevet 5. desember 2015 Jeg jobber i butikk, og i samtale med kundene er det ikke sjelden de forteller at denne tingen er julegave til dem selv. Så jeg vil si at det virker som om det er ganske vanlig å kjøpe julegave til seg selv, jo. Jeg gjør gjerne det, som regel er det en ting jeg har lyst på, men egentlig ikke trenger, og derfor ikke helt kan forsvare å bruke penger på det ellers. Bruker sjelden mer enn noen hundrelapper, men har man råd til flere tusen ser jeg ikke noen problem med det.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #4 Skrevet 5. desember 2015 Så lenge man har råd, så ser jeg ikke noe galt i det. Selv har jeg tenkt å bruke 40 000kr på meg i år. Men så har det blitt juleshopping i utlandet, så jeg er redd det blir litt mer. Heldigvis har jeg ikke fått julebonusen min enda. Anonymkode: 7b624...c6b
Gjest Badebuksa Skrevet 5. desember 2015 #5 Skrevet 5. desember 2015 Jeg gir ikke til meg selv. Visste ikke at noen gjrde det, men hvorfor ikke liksom.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 5. desember 2015 #6 Skrevet 5. desember 2015 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
saltvann Skrevet 5. desember 2015 #7 Skrevet 5. desember 2015 Jeg kjøpte "julegave" til meg selv fordi jeg fant noe jeg trengte på salg. Men kommer ikke til å pakke den inn og legge den under treet. noe jeg hadde kjøpt uansett. 1
Hattivatti Skrevet 5. desember 2015 #8 Skrevet 5. desember 2015 Mange bruker det nok bare som et påskudd til å få kjøpe seg noe de har ønsket seg lenge. Ikke noe galt i det. Jeg kjøper ikke julegave til meg selv. Jeg kjøpte meg nettopp noen bøker jeg har ønsket meg lenge, men kaller det ikke julegave til meg selv bare fordi det er i desember. 4
jupiter_c Skrevet 5. desember 2015 #9 Skrevet 5. desember 2015 jeg kjøper ikke gave til meg selv, fra meg selv. men når ungene var små så kjøpte jeg julegave til meg selv, men da fra ungene (ofte hadde da ungene kommet med innspill på hva de synes mamma måtte få fra dem )
Gjest Blondie65 Skrevet 5. desember 2015 #10 Skrevet 5. desember 2015 Altså, jeg bruker uttrykket, men jeg pakker ikke inn og legger under treet. Derfor blir spørsmålet i trådens hovedinnlegg litt sprøtt. Har jeg råd til 8.000 eller 30.000 til noe til meg selv så kjøper jeg det. Jeg setter ikke av et beløp som gave til meg selv og lurer på om det er nok.
FreeLife Skrevet 5. desember 2015 #11 Skrevet 5. desember 2015 Hvor mye er det normalt å bruke på julegave til seg selv? Er det normalt å gi seg selv gave?Jeg har i år tenkt til å bruke ca 8000 på julegaven til meg selv, men nå lurer jeg på om det blir litt lite.What are you? Five years old?Jeg er voksen og når jeg trenger noe så kjøper jeg meg det. Har ikke behov for å sitte med julegave til 5 eller 10.000 kroner.
FreeLife Skrevet 5. desember 2015 #12 Skrevet 5. desember 2015 Så lenge man har råd, så ser jeg ikke noe galt i det. Selv har jeg tenkt å bruke 40 000kr på meg i år. Men så har det blitt juleshopping i utlandet, så jeg er redd det blir litt mer. Heldigvis har jeg ikke fått julebonusen min enda. Anonymkode: 7b624...c6bWOW!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #13 Skrevet 5. desember 2015 Hvor mye er det normalt å bruke på julegave til seg selv? Er det normalt å gi seg selv gave?Jeg har i år tenkt til å bruke ca 8000 på julegaven til meg selv, men nå lurer jeg på om det blir litt lite.Såpass må det være. Anonymkode: 859b9...304
estrella Skrevet 5. desember 2015 #14 Skrevet 5. desember 2015 Handler ikke julegave til meg selv. Kan bruke uttrykket om jeg kjøper noe spesielt rett før jul, noe jeg bare har veldig lyst på eller noe jeg må ha (som i at det er nødvendig), men kjøper ikke noe, for å pakke inn og legge under treet. Det blir for dumt (synes jeg). 1
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 5. desember 2015 #15 Skrevet 5. desember 2015 Jeg liker ikke å gi mer enn jeg får, så jeg pleier å vente og se hva jeg får av meg selv før jeg bestemmer meg for hva jeg skal kjøpe. Litt kynisk kanskje, men slik er det.
Gjest Franke Ann Skrevet 5. desember 2015 #16 Skrevet 5. desember 2015 8000 syntes jeg var litt i overkant. Som giver ville jeg følt meg presset til å holde det oppe også neste jul, og jula etter der igjen. Og som mottaker ville jeg lurt på om jeg kanskje hadde noen skumle hensikter med å gi meg selv en så dyr gave, om jeg kanskje var interessert i noe mer enn hva jeg kan tilby meg selv. Potensielt sett kunne dette skapt en litt klein stemning mellom giver-meg og mottaker-meg, mye press og forventninger. Jeg ser helst av forholdet mellom meg og meg selv holdes mer laid-back. Riktignok stiller saken seg litt annerledes dersom det var snakk om noe jeg virkelig trengte, men selv da ville jeg ikke like å stå i takknemlighetsgjeld til meg selv. I det minste håper jeg mottaker-meg i så fall hadde gitt giver-meg en like fin og dyr gave tilbake.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #17 Skrevet 5. desember 2015 Hvor gammel er du? 14? Kjøp deg hva nå enn du har lyst på, men du behøver da ikke pakke det inn og kalle det en julegave til deg selv. Har du ikke familie som kjøper gave til deg ? Anonymkode: cb135...a04
Puny Skrevet 5. desember 2015 #18 Skrevet 5. desember 2015 Mener du at du kjøper en gave til deg selv, fra deg selv? Pakker du inn og skriver på "til meg fra meg" og åpner på julaften? I så tilfelle syntes jeg det er litt spesielt kanskje. Men hvis du mener at du kjøper litt itl deg selv ogs når du først er ute og handler så er vel det helt vanlig...
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #19 Skrevet 5. desember 2015 Hvor gammel er du? 14? Kjøp deg hva nå enn du har lyst på, men du behøver da ikke pakke det inn og kalle det en julegave til deg selv. Har du ikke familie som kjøper gave til deg ? Anonymkode: cb135...a04Altså, ts bruker nok uttrykket, men ikke fysisk pakke gaven og legge den under juletreet. Jeeeezuz! Anonymkode: 7b624...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #20 Skrevet 5. desember 2015 Jeg synes det er et ork å kjøpe julegaver så jeg gidder ikke å legge enda en person til lista over dem som skal ha. Anonymkode: 21f85...0e0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå