Gå til innhold

Stål-varer eller hvite-varer?


Karianne

Anbefalte innlegg

Vi har sorte hvitevarer.

Er kjempefornøyd og ville ikke hatt noe annet.

Kanskje hvis kjøkkeninnredningen var hvit.. da hadde jeg muligens valgt hvite.

Men etter å ha jobbet på storkjøkken, så har jeg fått nok av flekkete kjøleskap i stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart hvitt. Har det selv, det ser rent og pent ut, er lett å holde rent og ikke så super-fancy at man blir lei og må bytte ut alt om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sorte hvitevarer.

Er kjempefornøyd og ville ikke hatt noe annet.

Kanskje hvis kjøkkeninnredningen var hvit.. da hadde jeg muligens valgt hvite.

Men etter å ha jobbet på storkjøkken, så har jeg fått nok av flekkete kjøleskap i stål.

Hvor fikk du tak i svarte hvitevarer? (hehe)

Angående stål: det ser kjempebra ut. Når det er rent. Jeg har en venninne som har det, og hun har også mettet stålet. Fingermerkene er kanskje ikke SÅ synlige, men synlige nok. Jeg ville nok ikke kjøpt dette, i hvert fall ikke kjøleskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husquarna har sorte hvitevarer. Asko har en innbyggingsoppvaskmaskin som det kan settes på sort dør som bestilles fra Asko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har integrerte hvitevarer, noe som vi valgte etter som stål blir så fort flekkete og hvite ikke er så pene. Ovnen er i aluminium, som vi synes er finere enn stål og man slipper flekkene :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i svarte hvitevarer? (hehe)

Angående stål: det ser kjempebra ut. Når det er rent. Jeg har en venninne som har det, og hun har også mettet stålet. Fingermerkene er kanskje ikke SÅ synlige, men synlige nok. Jeg ville nok ikke kjøpt dette, i hvert fall ikke kjøleskap!

Vi kjøpte det meste på IKEA og resten hos Elkjøp.

Tror at de aller fleste merker har sorte hvitevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nettopp fornyet kjøkkenet, og kjøpte nye hvitevarer i stål. Har ikke hatt noe problemer med å holde micre, ovn eller oppvaskmaskin rene ihvertfall. Stålflatene er heller ikke så store, er jo mye glass i en stekeovn også. Jeg var veldig skeptisk til stål før vi kjøpte, vurderte både sort og aluminium, men vi angre ikke på at vi valgte stål.

Jeg tror også at belysningen har mye å si for hvor godt fingermerkene synes. Har sett på en hel del kjøkkenutstillinger, og det er veldig stort forskjell på hvor godt det synes, selvom hvitevarene er av samme merke.

Vi fikk også høre da vi kjøpte at kvaliteten på stålet også spiller en rolle. De rimeliste produktene får lettere merker. Om dette er korrekt eller bare et salgstriks vet jeg ikke. Vi har hvitevarer i merket AEG og er superfornøyd.

Kjøleskapet er det eneste vi ikke byttet ut. Det har vi i hvitt. Dersom vi kjøper nytt kjøleskap, velger vi antakelig integrert, da jeg personlig synes det blir en litt for stor overflate i stål.

T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eføya ikke innlogget
Alle mine hvite-varer på kjøkkenet er stål-varer. Jeg kjenner meg over hode ikke igjen i problemene dere beskriver!

Helt enig!

Fingermerkene ser du best i butikken når du ni-stirrer på hvitevarene. Jeg trodde også dette skulle bli et problem, men har ikke tenkt på det en gang etter jeg fikk stekovnen i hus. Kjøleskapet vårt er i "stål-look" ser helt ut som stål og det er like lett som hvite hvitevarer å holde rent. (Har et samsung side-by side "amerikansk" kjøleskap med isbitmaskin i døren.) Er knall fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine hvite-varer på kjøkkenet er stål-varer. Jeg kjenner meg over hode ikke igjen i problemene dere beskriver!

Dette er da virkleig ikke noe problem! Klart det blir flekker på alt mulig rart om du ikke behadler det ordntlig.

Helt enig!! Vi har også alt i stål, og det går kjempe bra! En får kjøpe produkter som en rengjør med, så det er ikke noe problem! Hadde IKKE valgt hvite hvitevarer om jeg hadde fått lov til å velge på nytt, er kjempe fornøyd med stål jeg! :Nikke: ...må si jeg også er en liten perfeksjonist, så fingermerker hadde også irritert vettet av meg, men en må rengjøre stål på lik linje som med alt annet, og det går fint, så det er ikke noe problem! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingermerkene er vel det minste problemet. Det verste er at det ser stygt ut, kaldt og upersonlig, minner meg om digre kantinekjøkken e.l. Nei, stålfronter vil jeg aldri ha. Helst vil jeg ha integrerte hvitevarer, så passer de inn i resten av kjøkkenet, og komfyr (som ikke kan integreres) kan man heldigvis få i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingermerkene er vel det minste problemet. Det verste er at det ser stygt ut' date= kaldt og upersonlig, minner meg om digre kantinekjøkken e.l. Nei, stålfronter vil jeg aldri ha.

Du om det! Bra smaken er som baken.....! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har stål komfyr og oppvaskmaskin, kjøleskapet er i stål-laminat.

Stålet er lett å holde, bruker et middel som heter Fix (sånt alt-mulig middel man kjøper i jernvaren og på boligmesse. Tykk pasta i en boks, ta på svamp, gnir stålet og tørker av. Funker bra på stålvasker, porselen, keramisk komfyr....)

Stål-laminatet på kjøleskapet er lett å holde rent, bare tørker med en klut.

I tillegg har vi noen skufferader i stål.

Ville aldri valgt hvite, for jeg synes det er så stygt, har alltid likt stål (kanskje fordi jeg har jobbet på storkjøkken?) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde hvitevarer i stål var en del av minimalismetrenden, som er på full fart ut igjen, jeg da. :roll: Sikkert noen som blir fornærmet på meg, men...

Hvis jeg skulle kjøpt hvitevarer nå, ville jeg gått for retro- look, altså svart, "gammeldags" komfyr, og et kjøleskap som er litt rundt i formene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...