Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Vil kroppen bruke fett som energi om jeg trener før jeg har spist?  Alså, om jeg trener etter å ha fastet i 12-14 timer? 

Anonymkode: ac600...6aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Da vil du bare være tom for energi og ytelsen vil være der etter.

Anonymkode: 56e81...f3c

Skrevet

Nei. Da vil du bare være tom for energi og ytelsen vil være der etter.

Jeg er en person som yter godt uten mat.  Treningen blir ikke annerledes om jeg spiser eller ikke, så hva skjer da om jeg trener på tom mage? 

Skrevet

Jeg er en person som yter godt uten mat.  Treningen blir ikke annerledes om jeg spiser eller ikke, så hva skjer da om jeg trener på tom mage? 

Da trener du på tom mage. 

Skrevet

Sorry, den fløy avgårde litt fort. Skulle bare si at det har ikke noe for seg å trene på tom mage. Men nå snakker du om å faste nesten en hel dag. Mange trener før frokost og det er greit, men da bør du spise rett etterpå. Jeg klarer heller ikke å trene etter et større måltid og pleier å trene før middag. Da er det lenge siden lunsj, men jeg spiser et lite mellommåltid.

Hvis det du vil frem til er at du brenner mer fett, så er det feil. Det er viktig å ha energi til å trene. Det skal være forskjell på aerob og anaerob trening, men det også er nok minimalt for vanlige folk. Det er så enkelt som kalori inn og kalori ut, selv om mange prøver å komplisere med andre ting som også ha minimal betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...