Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2004 #1 Skrevet 4. oktober 2004 Noen fler som har merket dette? Har oppdaget at den surner veldig raskt. Vanlig lettmelk kan stå åpnet et par tre dager i kjøleskapet uten å surne, mens eksta lettmelken surner etter bare en dag. Selv om det er mange dager til den går ut på dato.
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #2 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg trodde nylig jeg oppdaget det samme... Men det viste seg at jeg bare måtte skru opp kulden i kjøleskapet!
Gjest baby-E Skrevet 4. oktober 2004 #3 Skrevet 4. oktober 2004 har ikke merket noe til det, men så står ikke melken så lenge i kjøleskapet her heller da.....siden jeg drikker så mye melk.
Pbrina Skrevet 4. oktober 2004 #4 Skrevet 4. oktober 2004 Har merket det motsatte, at ekstra lett holder seg lengre enn stemplingsdato! Innbiller meg at det er pga lavere fettinnhold.
Arkana Skrevet 4. oktober 2004 #5 Skrevet 4. oktober 2004 Det har jeg aldri merket, tvert i mot synes jeg ekstra-lett holder seg lenge etter best før-datoen.
sirka Skrevet 4. oktober 2004 #6 Skrevet 4. oktober 2004 Har merket det motsatte, at ekstra lett holder seg lengre enn stemplingsdato! Innbiller meg at det er pga lavere fettinnhold. Skriver under på den.
-Fisken- Skrevet 4. oktober 2004 #7 Skrevet 4. oktober 2004 Synes ikke ekstralett er noe god, jeg :-?
Arkana Skrevet 4. oktober 2004 #8 Skrevet 4. oktober 2004 Synes ikke ekstralett er noe god, jeg :-? Jeg synes den smaker akkurat som lettmelk (jeg var skeptisk da den kom ut, men sambo tok en blindtest på meg ). H-melk smaker fløte og skummetmelk smaker vann, så saken er egentlig grei.
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2004 #9 Skrevet 4. oktober 2004 Har merket det motsatte, at ekstra lett holder seg lengre enn stemplingsdato! Innbiller meg at det er pga lavere fettinnhold. Hvorfor får vi en dag etter den er åpnet bittesmå klumper i melken. Den ser surnet ut. Syns det er heslig. Har helt sluttet å kjøpe ekstra lett melk.
Arkana Skrevet 4. oktober 2004 #10 Skrevet 4. oktober 2004 Hvorfor får vi en dag etter den er åpnet bittesmå klumper i melken. Den ser surnet ut. Syns det er heslig. Har helt sluttet å kjøpe ekstra lett melk. Det har kanskje mer med temperaturen i kjøleskapet ditt å gjøre. Det er jo litt rart at folk opplever forskjellige ting med akkurat samme melk, så det må være noe akkurat hos deg som gjør at melken surner raskere.
Nella Skrevet 4. oktober 2004 #12 Skrevet 4. oktober 2004 Ikke merket noe til.... har 4 grader i kjøleskapet og melka holder seg som bare det
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2004 #13 Skrevet 4. oktober 2004 Jo mindre fett, jo lengre tid tar det før det surner. Glemte en skummet melk-kartong i kjøleskapet før juleferie. 2 uker etterpå så luktet og så den egentlig helt fin ut når jeg helte den ut.
Gjest Starya Skrevet 4. oktober 2004 #15 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg foretrekker ekstra lett. Min erfaring er at den smaker "friskere" lengre enn vanlig lettmelk.
ringblomst Skrevet 4. oktober 2004 #16 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg kan også ha ekstra lett lettmelk frem til utløpsdato uten at det lukter surt eller klumper seg.
Icy Skrevet 4. oktober 2004 #17 Skrevet 4. oktober 2004 Noen fler som har merket dette? Har oppdaget at den surner veldig raskt. Vanlig lettmelk kan stå åpnet et par tre dager i kjøleskapet uten å surne, mens eksta lettmelken surner etter bare en dag. Selv om det er mange dager til den går ut på dato. Datoen gjelder jo kun når den er uåpnet... Er melken åpnet er det 1-2 dager før den begynner å surne. Om det er extra lett melk eller vanlig lett-melk har jeg ikke peiling på.. jeg drikker altfor mye melk
Gjest 1111 Skrevet 5. oktober 2004 #18 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har ikke merket noe til at den surner fort.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #19 Skrevet 5. oktober 2004 Har du sjekket at pakningen på kjøleskapsdøra er helt tett? Jeg hadde engang et kjøleskap hvor pakninga ikke var helt tett, og da var det melka og eggene som først ble dårlig, merket det ikke på de andre matvarene og det var likevel kaldt i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå