Gå til innhold

trenger HJELP til bruk av kontantkort nå!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et abbonnement, men kjøpt et simkort idag da det har annet tlfnr enn mitt, som jeg vil bruke. Det står i veiledningen at jeg skal sette inn simkort, for så å sende sms med navn osv, men når jeg gjør dette, kommer det at jeg skal taste min pinkode på mobilen min, noe jeg gjør, men da står det at pin koden er blokkert? Hvorfor? Er det fordi den tilhører mitt forrige simkort? Hvordan kommer jeg da inn på mitt nye simkort? Hvordan oppheve blokkeringen? 

Jeg ønsker også å være anonym ( pga en overraskelse ), og han i butikken sa at jeg blur det ved dette kontantkortet, Men hvorfor må jeg da registere navn og person nummer? Kommer dette opp hvis noen søker på det tlfnr? Da er jo hele vitsen borte...Han i butikken sa at det ikke vil vises...

Setter stor pris på hjelp!

Anonymkode: 71ae3...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel både ikke lov og ikke mulig å ha uregistrert mobil- tlf-nr nå?

Anonymkode: 7dd0b...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et abbonnement, men kjøpt et simkort idag da det har annet tlfnr enn mitt, som jeg vil bruke. Det står i veiledningen at jeg skal sette inn simkort, for så å sende sms med navn osv, men når jeg gjør dette, kommer det at jeg skal taste min pinkode på mobilen min, noe jeg gjør, men da står det at pin koden er blokkert? Hvorfor? Er det fordi den tilhører mitt forrige simkort? Hvordan kommer jeg da inn på mitt nye simkort? Hvordan oppheve blokkeringen? 

Jeg ønsker også å være anonym ( pga en overraskelse ), og han i butikken sa at jeg blur det ved dette kontantkortet, Men hvorfor må jeg da registere navn og person nummer? Kommer dette opp hvis noen søker på det tlfnr? Da er jo hele vitsen borte...Han i butikken sa at det ikke vil vises...

Kanskje du grunnet bindingstid (pga det abbonementet som du har), ikke kan bruke kontantkort?

Hva sa han i butikken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du evt fått en ny PIN-kode som hører til det nye sim-kortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel både ikke lov og ikke mulig å ha uregistrert mobil- tlf-nr nå?

Jeg mener da at mange kontantkort ikke kan registreres? Mener at man ikke får opp tlfnr hvis man søker på det, selv om man registrerer seg?

Men hvordan oppheve blokkeringen?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du evt fått en ny PIN-kode som hører til det nye sim-kortet?

Nei, det er det som er så rart. Det står følgende . 1. sett inn simkort, 2. send sms med navn, personnr osv, 3. etter kort tid vil du få en sms som informerer deg om at nr ditt er klart til bruk.

Jeg kjøpte og påfyll ( i tilfellet abbonnementet mitt ikke tar simkortet ), men kan jo ikke ringe noen kode når tlf er låst...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bindingstid. han sa at det skulle gå bra og at jeg ikke blir sporet på navn etc. Men nå får jeg verken åpnet tlf, OG jeg må registrere meg...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonen er vel låst til en operatør da? :vetikke: 

Ok. Hvis jeg ringer operatøren imorgen, kan de åpne den da? Jeg har ikke bindingstid, bare vanlig abbonnement.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde simkort kontantkort ikke var knyttet til noen abbonnement? Dvs når jeg tar ut mitt gamle simkort, skal det nye fungere uavhengig av det gamle?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må taste inn den nye PIN-koden, ikke den du har brukt på ditt andre SIM-kort. Har du tastet feil tre ganger trenger du en PUK-kode for å låse opp telefonen igjen og bruker deretter PIN2-kode for å kunne bruke SIM-kortet. 

Disse kodene skal følge med når du kjøper et nytt SIM-kort. Enten i et brev, et hefte eller på plastkortet du trykker SIM-kortet ut fra. Noen ganger er de også "gjemt" bak et felt du må skrape av, som et flax-lodd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TSX80

Jamen du må jo ha fått med en egen pin-kode til kontantkort-simkortet. Når du taster inn pinkode på telefonen, er jo ikke den for telefonen sin del, det er jo en sim-kort-lås.

Hvis simkortet kom i en konvolutt, skal du også ha en simkort-kode med i den konvolutten. Men at du nå har sperret kortet er jo helt sikkert, hvis du har tastet inn den gamle pinkoden mange ganger på det nye simkortet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er pinkoden det samme som SIM nummer? Det står INGEN PIN kode i det brevet/heftet jeg fikk. Jeg har sett overalt. Det står heller ingenting om pinkode etter jeg setter inn pinkortet som jeg nevnte tidligere.

Det stod noe om PUK kode fra operatør. Hvor i huleste finner jeg den?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen du må jo ha fått med en egen pin-kode til kontantkort-simkortet. Når du taster inn pinkode på telefonen, er jo ikke den for telefonen sin del, det er jo en sim-kort-lås.

Hvis simkortet kom i en konvolutt, skal du også ha en simkort-kode med i den konvolutten. Men at du nå har sperret kortet er jo helt sikkert, hvis du har tastet inn den gamle pinkoden mange ganger på det nye simkortet.

Mulig det er sperret nå ja, stod noe om PUK kode, hvor finner jeg den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod noe om PUK kode fra operatør. Hvor i huleste finner jeg den?

Du ringer operatøren for å få PUK-koden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ringer operatøren for å få PUK-koden

takk, men det står PUK kode og PIN under et område jeg skrapte av på simkortet...Det er vel det da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, men det står PUK kode og PIN under et område jeg skrapte av på simkortet...Det er vel det da?

Ja, du har selvfølgelig rett

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn, yeah!;) Men hvordan unngå at jeg må registrere meg?

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...