Gå til innhold

De begynner å få småhat mot nordmenn- hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppstått ei trend der flere venner og venninner har begynt å få småhat mot nordmenn. Har prøvd å forklare at majoriteten av befolkningen ikke har hatet, som FRP og CO sprer. De er alltid enig, men de innrømmer at det blir vanskeligere og vanskeligere med tanke på alt hatet de leser over alt.

De har mange norske venner, men jeg er kanskje den som er nærmest dem og jeg tviler at dem har fortalt det til de andre. Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 5da88...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har oppstått ei trend der flere venner og venninner har begynt å få småhat mot nordmenn. Har prøvd å forklare at majoriteten av befolkningen ikke har hatet, som FRP og CO sprer. De er alltid enig, men de innrømmer at det blir vanskeligere og vanskeligere med tanke på alt hatet de leser over alt.

De har mange norske venner, men jeg er kanskje den som er nærmest dem og jeg tviler at dem har fortalt det til de andre. Hva burde jeg gjøre?

Kontakt PST!

• Liker 3
Skrevet

Så basically så begynner dine venninner å bli like rasistiske som de nordmennene de hater? 

• Liker 5
Skrevet

Så basically så begynner dine venninner å bli like rasistiske som de nordmennene de hater? 

Ja, dessverre.  De sier selv at de prøver å blokkere denne følelsen, men at det er vanskelig til tider. 

Skrevet

Kontakt PST!

Det er vel mulig å forvente ordentlige svar?

jeg kan legge til at flere av dem er ateister

Skrevet

MOD:mulig å flytte tråden til et annet seksjon?

Skrevet

Ja, dessverre.  De sier selv at de prøver å blokkere denne følelsen, men at det er vanskelig til tider. 

Jeg må helt ærig si at jeg ikke ser alt dette hatet som vennene dine ser. Selvfølgelig er det noen med ekstreme meninger der ute som må ødelegge for en konstruktiv og god debatt, men de aller fleste nordmenn går ikke rundt med et hat mot innvandrer/ikke etnisk norske mennesker. 
For min del så føler jeg at det blir feil å dømme alle nordmenn basert på uttalelsen til et par idioter. Det blir jo akkurat som om nordmenn skal dømme alle innvandrere basert på hva et fåtalls personer har gjort i f.eks Paris. Igjen, det er fåtallet som tenker på den måten. 

Jeg tenker også at om de begynner å hate nordmenn så bør de kanskje flytte til et annet land. Jeg ville aldri bodd i et land der jeg gikk rundt å hatet majoriteten av befolkningen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...