AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 Kjøpte meg ny telefon i sommer. Samsung Galaxy Z3 compact. Den skulle være vanntett, så jeg har hatt den med i dusjen og badekaret for å sitte på den. I dag mistet jeg den oppi badekaret og så svartnet telefonen. Begge lukene på siden var igjen, men den ene luken var tydeligvis ikke tett siden det var fullt av vann inni den. Det er vel ikke min feil? Nå sitter jeg her uten telefon og alt i tillegg.. Hvis jeg drar på elkjøp der jeg kjøpte den i morgen, får jeg ny telefon da? Anonymkode: b291a...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 Du skulle sitte på telefonen?Hæ? Kan du ikke bare svare på det jeg spør om? Anonymkode: b291a...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Du skulle sitte på telefonen?Ah, det jeg mener med å sitte på telefonen (beklager dialektbruk) er at man sitter og så ser man på telefonen. Da sitter man på telefonen. Ikke ta alt så bokstavelig Anonymkode: b291a...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #5 Skrevet 4. desember 2015 Dersom de har reklamert med at den er vanntett og holder selv om den blir neddynket i et badekar har du selvsagt rett på en ny telefon. Anonymkode: f93d9...80a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Du skulle sitte på telefonen?Lever du under en stein eller prøver du bare å være vanskelig? Anonymkode: f93d9...80a 3
Maleficenta Skrevet 4. desember 2015 #7 Skrevet 4. desember 2015 Hæ? Kan du ikke bare svare på det jeg spør om?Anonymkode: b291a...ad2Hæ? Kan du ikke bare svare på det jeg spør om?Anonymkode: b291a...ad2Hæ? Kan du ikke bare svare på det jeg spør om?Anonymkode: b291a...ad2Hæ? Kan du ikke bare svare på det jeg spør om?Anonymkode: b291a...ad2åja sorry det bare hørtes så komisk ut når du skrev du skulle ha den med i badekaret og sitte på den. Så bildet for meg i hodet. Men vil tro det går an å klage når telefonen som skal være vanntett viser seg å ikke være det. Ellers har jeg hørt man kan få vekk fikten om man legger telefonen oppi en pose med ris men vet ikke hvor sant det er 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 Venninna mi kjøpte vanntett mobil og skulle teste den så hun putta den i fiske akvariet for å filme fiskene og mobilen ble ødelagt. Hun fikk da selvsagt tilbake pengene, så du burde vel det du også?
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 åja sorry det bare hørtes så komisk ut når du skrev du skulle ha den med i badekaret og sitte på den. Så bildet for meg i hodet. Men vil tro det går an å klage når telefonen som skal være vanntett viser seg å ikke være det. Ellers har jeg hørt man kan få vekk fikten om man legger telefonen oppi en pose med ris men vet ikke hvor sant det erTelefonen ble visst så våt at hele skjermen løsna, så tror dessverre ingen rispose kan fikse det.. Jeg må da få ny telefon når det står den er vanntett, men egentlig ikke er det. Får true med å klage til forbrukerombudet eller noe hvis de blir vanskelig Anonymkode: b291a...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 Så lenge det står at den ER vanntett, uten noen om og men. Så har du reklamasjonsrett. Dersom det står vanntett, utenom dusj, saltvann, så så dypt vann etc. Og du ikke har brutt disse "vilkårene", så har du reklamasjonsrett. Det står "Telefonen har høyeste mulig klassifiseringen og er helt vanntett. Både forsiden og baksiden er laget av herdet glass med ramme i aluminium. Du kan dermed trygt brukt telefonen i regnvær."Og så står det ikke noe mer. Det står ikke at jeg ikke kan bruke den i dusjen eller badekaret. Jeg har heller ikke hatt den i dypt vann. Var bare rett under overflaten.. Anonymkode: b291a...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Venninna mi kjøpte vanntett mobil og skulle teste den så hun putta den i fiske akvariet for å filme fiskene og mobilen ble ødelagt. Hun fikk da selvsagt tilbake pengene, så du burde vel det du også?Jeg håper da virkelig det.. Huff.. Har ikke penger til å kjøpe ny telefon nå så. Anonymkode: b291a...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Samsung Galaxy Z3 compact? Du mener Sony Xperia Z3 compact?NESTE gang kan du gjøre dette før du har den så mye som i NÆRHETEN av van, for å være 100% sikker på at den er vanntett:http://forum.xda-developers.com/z3/general/guide-test-waterproofing-water-t2897886 Anonymkode: fe414...af8 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #14 Skrevet 4. desember 2015 Samsung Galaxy Z3 compact? Du mener Sony Xperia Z3 compact?NESTE gang kan du gjøre dette før du har den så mye som i NÆRHETEN av van, for å være 100% sikker på at den er vanntett:http://forum.xda-developers.com/z3/general/guide-test-waterproofing-water-t2897886 Anonymkode: fe414...af8Haha, sorry. Selvsagt Sony! Ok, takk for tips.. Men jeg kunne ikke vite at den ikke var vanntett likevel når elkjøp sier den er helt vanntett Anonymkode: b291a...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #15 Skrevet 4. desember 2015 Haha, sorry. Selvsagt Sony! Ok, takk for tips.. Men jeg kunne ikke vite at den ikke var vanntett likevel når elkjøp sier den er helt vanntett Anonymkode: b291a...ad2Nei, men krev en ny på garanti. Og så - LANGT VEKK FRA VANN gjør du den testen. For å være sikker. Da vet du du kan sitte med den i badekaret. Anonymkode: fe414...af8
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. desember 2015 #16 Skrevet 4. desember 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.12.2015 den 19.36): Det står "Telefonen har høyeste mulig klassifiseringen og er helt vanntett. Både forsiden og baksiden er laget av herdet glass med ramme i aluminium. Du kan dermed trygt brukt telefonen i regnvær." Og så står det ikke noe mer. Det står ikke at jeg ikke kan bruke den i dusjen eller badekaret. Jeg har heller ikke hatt den i dypt vann. Var bare rett under overflaten.. Anonymkode: b291a...ad2 . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #17 Skrevet 4. desember 2015 Jeg hadde ikke tolket det som "vanntett i dusj og bad". Men at normal regnvær ikke ødelegger mobilen, ikke det at jeg har opplevd at en mobil har blitt ødelagt av regnvær. Noen reklamerer jo for at mobilen kan brukes i dusjen... Men du kan ta deg en tur innom å forklar situasjon, og kryss fingrene for at du får pengene tilbake eller en ny mobil. Det står at den er helt vanntett. Da skal den tåle at man tar bilder under vann f.eks Anonymkode: b291a...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #18 Skrevet 4. desember 2015 Jeg hadde ikke tolket det som "vanntett i dusj og bad". Men at normal regnvær ikke ødelegger mobilen, ikke det at jeg har opplevd at en mobil har blitt ødelagt av regnvær. Noen reklamerer jo for at mobilen kan brukes i dusjen... Men du kan ta deg en tur innom å forklar situasjon, og kryss fingrene for at du får pengene tilbake eller en ny mobil. Som de fleste av Sonys telefoner er også Xperia Z3 Compact helt vanntett. Den har til og med fått klassifiseringen IP68 som er den høyeste det er mulig å oppnå. Det gjør at du aldri behøver være redd for å miste telefonen i badekaret, glemme den utendørs og du kan til og med skylle av den under kranen når det trengs. Står det her: http://www.teknikmagasinet.no/produkter/mobilt-o-telefoni/mobiltelefoner/android/sony-d5803-xperia-z3-compact-black Anonymkode: b291a...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #19 Skrevet 4. desember 2015 Nei, men krev en ny på garanti. Og så - LANGT VEKK FRA VANN gjør du den testen. For å være sikker. Da vet du du kan sitte med den i badekaret. Anonymkode: fe414...af8Ja, jeg skal det. Uff, er så trist å være uten telefon et halvt døgn også da.. Får kreve en ny en, men er redd jeg ikke får det i morgen men at de skal dra det ut og teste den osv. Anonymkode: b291a...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå