Gå til innhold

Yogamatte

Anbefalte innlegg

Gjest janne m
Skrevet

Noen som vet om en bra yogamatte for nybegynnere som absolutt ikke sklir og helst ikke er så tynn? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg synes det er så rart at de fleste yogamatter er så smale når mange av øvelsene krever så mye bredde i tilleggt il lengde.

Skrevet

Jeg trenger også en slik matte som ikke er så glatt. Har noen prøvd den det ble linket til eller andre? Lei av bomkjøp- det er grenser for hvor mange yogamatter man trenger :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er så rart at de fleste yogamatter er så smale når mange av øvelsene krever så mye bredde i tilleggt il lengde.

For min del så er det som regel bare rygg, hoftebein og skulderblader jeg får smerter i hvis de er rett mot det harde gulvet, så en smal matte holder i massevis. Jeg passer på at de områdene som kan bli smertefulle holder seg innenfor matta. Hvis jeg f.eks ligger på rygg så er det jo ikke som om jeg får presset knærne langt nok til siden og ned i gulvet til at det gjør vondt :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

For min del så er det som regel bare rygg, hoftebein og skulderblader jeg får smerter i hvis de er rett mot det harde gulvet, så en smal matte holder i massevis. Jeg passer på at de områdene som kan bli smertefulle holder seg innenfor matta. Hvis jeg f.eks ligger på rygg så er det jo ikke som om jeg får presset knærne langt nok til siden og ned i gulvet til at det gjør vondt :)

Åhh, skjønte ikke at det var det matta var til. Trodde den liksom funket som en slags sone bare. At det nesten like gjerne kunne vært streker på gulvet.

Skrevet

Åhh, skjønte ikke at det var det matta var til. Trodde den liksom funket som en slags sone bare. At det nesten like gjerne kunne vært streker på gulvet.

Yogamatta er jo nesten som en sone. Den skal ikke være tykk, fordi mange øvelser går på balanse. Og blir matta for tykk, så mister man mye av balansen. Og matta bør være sklisikker siden man svetter noe voldsomt av enkelte yogaformer.

Matta er ikke ment å være myke, store og komfortable. De er ment for å gi deg friksjon og beskyttelse fra bakken.

Matter laget av kork er veldig gode.

Anonymkode: 2957e...d17

Skrevet (endret)

Denne skal være 100% sklisikker: https://liforme.com  Jeg har kjempelyst på den, men har ikke orket å undersøke hvor mye det blir med frakt, moms osv.

Endret av bib_84
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...