AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 Hei.Jeg har gått på 10 mg Cipralex i over 1 år, og økte nylig dosen til 15 mg, siden jeg er litt ustabil når jeg har PMS en gang i måneden. Tar pillene mot angst (går i behandling for dette), men har aldri vært deprimert eller suicidal. Jeg har tidligere drukket alkohol sammen med 10 mg cipralex, samt. ritalin (har ADHD) og på toppen av kransekaka (ja, vet det var meget idiotisk) røyket marihuana én gang. Har tidligere gått meget bra, men opplevde selvsagt et lite angstanfall her fordelen når jeg hadde drukket vin, og etterpå har jeg vært litt skeptisk. Legen vil jo aldri anbefale å drikke på slike tabeletter, men tenker at siden det alltid har gått bra tidligere og jeg ikke er suicidal, så har jeg lyst igjen.. Skjønner at de fraråder det når man er i behandling mot depresjon, men lurer på om noen av dere som sliter med angst drikker selv om dere går på Cipralex/eller lignende betablokkere?Tenker selvsagt ikke å helle i meg, men det er litt viktig for meg å kunne "leve normalt", noe jeg ikke føler jeg gjør hvis jeg er edru på fest. Det har jeg ikke lyst til, og vil gjerne være med på fadderuke og slike ting når jeg begynner å studere neste høst. Vil ikke være redd for å ta meg et glass.. men det er jeg jo. Noen erfaringer? Anonymkode: 62137...b60
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Du bør ta det opp med legen og ikke her. les pakningsvedlegget. Anonymkode: a0aa5...0a7
Eighth Planet Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 Husk at alkohol øker angst. Det er toksinene i blodet som gjør deg uvel og engstelig.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Du kan ta deg noen glass vin hvis du dropper tablettene dagen før og samme dag. Jeg drikker ekstremt lite selv men kan ta noen slurker vin evt et halvt glass i helgen. Da tar jeg tablettene som normalt og merker ingen bivirkninger. Å ikke ta tablettene en til to dager en sjelden gang har ikke noe å si. Du får sikkert som de fleste andre på antidepressiva en slags influensa følelse i kroppen når det har gått for lang tid uten tabletter så vær nøye med å ta dem. Anonymkode: 7ca5f...f71
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #5 Skrevet 4. desember 2015 Jeg fikk vite at jeg kunne drikke litt selv om man gikk på dem, men at man kan bli fortere beruset enn om man ikke hadde gått på dem - og det merket jeg. Du trenger ikke å kutte dem ut en dag i forveien, som en annen her hevder. Forøvrig er betablokkere en helt annen medisingruppe enn Cipralex (SSRI). Anonymkode: 74016...e93
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Grunnen til at du ikke trenger å kutte dem ut en dag før, er at serumkonsentrasjonen av virkestoffet stiger sakte over flere uker, og synker ganske sakte. Du vil altså ha nesten normal dose Cipralex i blodet selv om du ikke tar dem en dag. Derfor er det ingen hensikt å ikke ta dem. Bedre å ta dem jevnt hver dag for å unngå ubehag og tilbakefall. Anonymkode: 74016...e93
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #7 Skrevet 4. desember 2015 Jeg ble kun lettere full og ekstremt dårlig både på kvelden og dagen etter. Drakk kun 3-4 ganger i løpet av en 2årsperiode. Fikk aldri angstanfall, men så drakk jeg som sagt ikke mange ganger. (30mg, angst og depresjon.) Anonymkode: c39de...7e9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 Ritalin skal jo ikke kombineres med alkohol!Cipralex skal du også være veldig forsiktig med når det kommer til alkohol, da effekten av alkohol forsterkes og det brått kan smelle. Anonymkode: 3dcd9...0a2
Avalon Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 Kjære TsJeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.Vennlig hilsenAvalon, mod 1
Anbefalte innlegg