AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 I dag var halve butikken ribba, hvis jeg er i butikken rett etter åpningstid i morgen, kan jeg da forvente fulle hyller, eller når er det egentlig dere fyller på varer? Anonymkode: d5134...df4
kristal Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Det er ikke sikkert, spørs jo når butikken får varene fra leverandør.Da jeg jobbet i butikk hadde vi faste dager vi fikk frukt/grønt, tørrvarer, kjølevarer, frys osv. Varene ble satt ut fortløpende når vi fikk de.
ajarRun Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 I dag var halve butikken ribba, hvis jeg er i butikken rett etter åpningstid i morgen, kan jeg da forvente fulle hyller, eller når er det egentlig dere fyller på varer?Anonymkode: d5134...df4Velg en bedre butikk. De som ikke klarer å holde hyllene fulle kontinuerlig fortjener å gå konk. Man fyller på varer fortløpende så lenge lageret rekker, dersom kjøpmann er inkompetent går det tomt på lageret og så ser butikken ut som et post-apokalyptisk helvette fram til neste levering. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Jeg pleide som regel å fylle opp varene samtidig som de ble tømt av kundene, så man skal egentlig ikke ende opp med tomme hyller. Kanskje daglig leder har gjort en grov feil og rotet med bestillingen av varer? Anonymkode: 540c5...2a0
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #5 Skrevet 4. desember 2015 Aldri opplevd slikt på Meny. Anonymkode: 039b6...0b1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Dette er jo pga dette pristullballet de driver med nå om dagen. Folk er jo gærne og hamstrer som idioter. Faren er at hovedlagrene går tomme, og da er det ikke bare å bestille mere. Anonymkode: ed5c9...b8f 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #7 Skrevet 4. desember 2015 I dag var halve butikken ribba, hvis jeg er i butikken rett etter åpningstid i morgen, kan jeg da forvente fulle hyller, eller når er det egentlig dere fyller på varer?Anonymkode: d5134...df4Det spørs, hvis dette er en av butikkene som er med i priskrigen... Anonymkode: 72590...348 1
Munchlax Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 Ringnes er tomme for Hamar og Lillehammer julebrus, så er det tomt for det før jul, kommer det dessverre ikke tilbake.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 Varene fylles på når de ansatte har tid, gitt at man fortsatt har varer å fylle på i disse priskrigtider med påfølgende handlekalas. Må man ha samtlige 3-4 kasser åpne (pluss Posten) pga. ekstreme folkemengder på en ellers normalt bemannet ukedag betyr det at 3-4 (eller flere) ansatte er opptatte og dermed ikke får fylt på varer..Jeg jobber i butikk og selv om vi hadde ekstra bemanning utover dagen i dag rakk jeg ikke å fylle på halvparten av det jeg hadde tenkt.. Så det kan variere fra dag til dag, selv om selvsagt prøver å få tid til å fylle på mellom slagene. Men det er ingen som begynner klokka 4 om morgenen for å ha fylt opp til butikken åpner liksom. Så ja, det kan variere hvor fullt det er.. Anonymkode: c5eb4...bb3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 Velg en bedre butikk. De som ikke klarer å holde hyllene fulle kontinuerlig fortjener å gå konk. Man fyller på varer fortløpende så lenge lageret rekker, dersom kjøpmann er inkompetent går det tomt på lageret og så ser butikken ut som et post-apokalyptisk helvette fram til neste levering.Det er vanskelig for en butikk å ha fulle hyller i en priskrig som de ikke var klar over kom. Det er vanskelig å ha nok fjordlandsgrøt ti alle kundene til to kroner når noen kanskje en kunde alene kjøper 20 pakker. Det må da du også forstå. En mindre butikk får kanskje bare varer 1 gang i uken, og jeg regner med at flere hovedlager nå går tom for mange produkter pga altfor stor etterspørsel. Kanskje du skal slutte å uttale deg om ting du ikke har peiling på. Holde deg til kjøreskolerelaterte uttalelser isteden. Så for å svare ts så tviler jeg på at hyllene blir fylt opp til i morgen, iallfall om det er priskrigproduktene du er ute etter. Veldig få butikker får varer nå fredagskveld og det er ganske begrenset hvor mye varer de har stående på lager. De fleste butikker prøver å fylle opp butikken mest mulig til lørdager, slik at de ansatte kun skal trenge å konsentrere seg om kundebehandling og papprydding. Anonymkode: 3b3c2...41a 3
Gjest Honeyblossom Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 Jeg jobber på Meny og vi fyller på varene fortløpende så langt lageret rekker. Man begynner jo gjerne en time eller to før butikken egentlig åpner nettopp for å kunne rekke å fylle opp hyllene FØR kundene kommer. Men dersom hylla var helt tom ved åpningstid så må det enten ha vært helt utsolgt eller så er de ansatte ekstremt sløve.Nå ved juletider er det vel pinnekjøtt og julebrus vi blir utsolgt for først, hvertfall på Meny der jeg jobber.
Chizue Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Varene fylles på når de ansatte har tid, gitt at man fortsatt har varer å fylle på i disse priskrigtider med påfølgende handlekalas. Må man ha samtlige 3-4 kasser åpne (pluss Posten) pga. ekstreme folkemengder på en ellers normalt bemannet ukedag betyr det at 3-4 (eller flere) ansatte er opptatte og dermed ikke får fylt på varer..Jeg jobber i butikk og selv om vi hadde ekstra bemanning utover dagen i dag rakk jeg ikke å fylle på halvparten av det jeg hadde tenkt.. Så det kan variere fra dag til dag, selv om selvsagt prøver å få tid til å fylle på mellom slagene. Men det er ingen som begynner klokka 4 om morgenen for å ha fylt opp til butikken åpner liksom. Så ja, det kan variere hvor fullt det er.. Anonymkode: c5eb4...bb3Hehe ja "Om de har tid"De ansatte på nærbutikken min er mer opptatt av å stå og prate midt i butikken de...Var innom der idag, 5 ansatte står og prater seg imellom...I hyllene ligger det tomme esker og papp...Ikke EN giddet å trekke fram de bakerste varene og ta med seg den tomme pappen på lageret...Har sett det flere ganger i den butikken, håper de mister så mange kunder at de går konkurs...For butikken ser alltid jævlig ut! ._: Men det er vel slikt som skjer når de har en sjef som er konfliktsky og ungdommene som jobber der tror de er på en betalt fritidsaktivitet...
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Hehe ja "Om de har tid"De ansatte på nærbutikken min er mer opptatt av å stå og prate midt i butikken de...Var innom der idag, 5 ansatte står og prater seg imellom...I hyllene ligger det tomme esker og papp...Ikke EN giddet å trekke fram de bakerste varene og ta med seg den tomme pappen på lageret...Har sett det flere ganger i den butikken, håper de mister så mange kunder at de går konkurs...For butikken ser alltid jævlig ut! ._: Men det er vel slikt som skjer når de har en sjef som er konfliktsky og ungdommene som jobber der tror de er på en betalt fritidsaktivitet... Kanskje du skal se hva de butikkansatte gjør i løpet av de 8 timene de er på butikken. Du har vel ikke fulgt med dem hele tiden? Syns det er mye klaging over oss butikkansatte, tror ikke du sitter pal i 8 timer og jobber deg i hjel du heller? Det må være lov å prate og ha det hyggelig på jobb? Noen ganger blir jeg litt sliten av å lese om klaging her inne. Du klager på de ansatte, på sjefen, håper de går konkurs, og klager på "ungdommene", som kanskje er studenter, JÆVLIG flittige studenter også, som jobber ved siden av en ellers 120%belastende hverdag. Men for all del, du har sikkert full kontroll over hva de ansatte driver med, så jeg gir meg. Anonymkode: 4823f...122 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #14 Skrevet 4. desember 2015 kl 12 får vi nye varer hver dag. Eneste er melka som kommer 18 på kvelden. Anonymkode: 195e6...cf8
globalagogo Skrevet 4. desember 2015 #15 Skrevet 4. desember 2015 Vi får melk og frys og brød tidlig, men i blant kommer det varer på kvelden. Oftest på morgenen, men 10-20 paller er det ikke alle som klarer å fylle inn før åpningstid gitt
Chizue Skrevet 4. desember 2015 #16 Skrevet 4. desember 2015 Kanskje du skal se hva de butikkansatte gjør i løpet av de 8 timene de er på butikken. Du har vel ikke fulgt med dem hele tiden? Syns det er mye klaging over oss butikkansatte, tror ikke du sitter pal i 8 timer og jobber deg i hjel du heller? Det må være lov å prate og ha det hyggelig på jobb? Noen ganger blir jeg litt sliten av å lese om klaging her inne. Du klager på de ansatte, på sjefen, håper de går konkurs, og klager på "ungdommene", som kanskje er studenter, JÆVLIG flittige studenter også, som jobber ved siden av en ellers 120%belastende hverdag. Men for all del, du har sikkert full kontroll over hva de ansatte driver med, så jeg gir meg. Anonymkode: 4823f...122Hahahaha...Nei.De er idioter hele gjengen.Altså kan tenke deg når kjølevarer ligger på gulvet i nesten 30min, uten at en ansatt er i nærheten...Når du ser på varene som ligger i handlevognen/pall, og du ser osten har fått ett svett lag på seg, så kan du tenke selv hvor lenge varene lå ute, før jeg kom inn i butikken....?Når det står 3-4 stk og prater og tekster på telefonen midt i butikken og ler og styrer...Også er det kø i kassen, han som sitter i kassa, ringer, men ingen kommer...Han ringer igjen..Men igjen er det ingen som kommer....Så går jeg bort til gjengen som står og spør de "Skal ikke noen av dere gå i kassa? Har dere sett hvor mange som står i kø? Dere har allerede mistet 4 kunder som har lagt igjen handlekurven og gått, jeg har stått i kø i 20minutter..."...den ene ansatte ruller med øynene og ser super oppgitt ut og sukker... Men går tilslutt i kassa...Jeg har jobbet i butikk selv..Om folk ønsker å prate, det er greit, men gjør det på lageret, ikke i butikken...Vis at man faktisk jobber og ikke står og henger som en annen idiot, det tar seg ikke bra ut.Og har du ikke annet å gjøre enn å stå å prate midt i butikken, så går det an å se rundt deg å se om du kan trekke fram varer og hive papp..Fordi når det er så rotete...Jeg mister lysten av å handle der. (Det er ille når samme pappen, ligger på samme plass i 1 uke, før noen fjerner det! Og butikken er ikke så stor en gang.)Så nærbutikken min får ikke fylt opp noen varer iløpet av en dag, fordi de ansatte vil heller henge på jobb og ha det gøy, enn å arbeide. Jeg har sagt ifra om de tingene, men det er 2 måneder siden ca, det har ikke skjedd noen forbedringer der.. Mat råtner og frukta mugler opp... Uten at personen som står i frukta har vett nok til å rulere på grønnsaken/frukta... Istedet legger de den nye frukta oppå den gamle..So jo...Jeg håper de går konk.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #17 Skrevet 4. desember 2015 Hahahaha...Nei.De er idioter hele gjengen.Altså kan tenke deg når kjølevarer ligger på gulvet i nesten 30min, uten at en ansatt er i nærheten...Når du ser på varene som ligger i handlevognen/pall, og du ser osten har fått ett svett lag på seg, så kan du tenke selv hvor lenge varene lå ute, før jeg kom inn i butikken....?Når det står 3-4 stk og prater og tekster på telefonen midt i butikken og ler og styrer...Også er det kø i kassen, han som sitter i kassa, ringer, men ingen kommer...Han ringer igjen..Men igjen er det ingen som kommer....Så går jeg bort til gjengen som står og spør de "Skal ikke noen av dere gå i kassa? Har dere sett hvor mange som står i kø? Dere har allerede mistet 4 kunder som har lagt igjen handlekurven og gått, jeg har stått i kø i 20minutter..."...den ene ansatte ruller med øynene og ser super oppgitt ut og sukker... Men går tilslutt i kassa...Jeg har jobbet i butikk selv..Om folk ønsker å prate, det er greit, men gjør det på lageret, ikke i butikken...Vis at man faktisk jobber og ikke står og henger som en annen idiot, det tar seg ikke bra ut.Og har du ikke annet å gjøre enn å stå å prate midt i butikken, så går det an å se rundt deg å se om du kan trekke fram varer og hive papp..Fordi når det er så rotete...Jeg mister lysten av å handle der. (Det er ille når samme pappen, ligger på samme plass i 1 uke, før noen fjerner det! Og butikken er ikke så stor en gang.)Så nærbutikken min får ikke fylt opp noen varer iløpet av en dag, fordi de ansatte vil heller henge på jobb og ha det gøy, enn å arbeide. Jeg har sagt ifra om de tingene, men det er 2 måneder siden ca, det har ikke skjedd noen forbedringer der.. Mat råtner og frukta mugler opp... Uten at personen som står i frukta har vett nok til å rulere på grønnsaken/frukta... Istedet legger de den nye frukta oppå den gamle..So jo...Jeg håper de går konk. Jeg ville snakket med butikksjefen Anonymkode: 72590...348 1
Chizue Skrevet 4. desember 2015 #18 Skrevet 4. desember 2015 Jeg ville snakket med butikksjefen Anonymkode: 72590...348Har gjort det Men det er ingen forbedring..Får bare svar "Jeg vet ikke mer hva jeg skal gjøre..."...Så virker som om sjefen selv har gitt opp..Men uansett, er ikke det tråden handler om he-he..Mange butikker er fantisk flinke, de er kjappe med varene sine og ting blir fylt opp rimelig kjapt.Det at noen hyller er tomme, eller ribbet for varer som TS skriver, kan jo hende at det er varer som er på tilbud, eller priskrigen som foregår nå. Kan også hende at varene er utsolgt og leverandøren ikke får det inn igjen..Det kan også hende at varene er utgått fra sortiment slik at det ser tommere ut enn til vanlig.. Når butikkene får varene sine: Kommer helt an på hvilken butikk det er. Noen får varer på mandag, andre torsdag eller fredag..En butikk jeg jobbet i fikk varer; Mandag, Torsdag + Fredag. Fredag kom egentlig bare Bama + melk. Torsdag tørrvarer, og mandag kjølevarer+frys. Det kunne også komme andre varer på Fredag også, gjerne når det nærmet seg jul.Siste butikk jeg jobbet i, fikk de varer bare på Onsdag + Fredag. Det meste kom på Onsdag, og mer melk kom på fredag.. Og en og annen gang hver 3-4 uke, fikk de ekstra påfyll av øl/brus. (Men detvar en liiiiiten butikk :))Hadde en annen butikk som fikk tørrvarer 1 gang i uka, men råvarer annenhver dag ca, men de drev med matlaging også...Så de trengte gode råvarer hele tiden
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #19 Skrevet 4. desember 2015 Store butikker med høy omsetning får varer hver dag, gjerne på morgenen eller i det minste relativt tidlig på dagen (men så tar det jo en del tid å få varene ut i hyllene). Mindre butikker får bare enkelte varer (bakerivarer) hver dag og tørrvarer/meieri etc noen dager i uken. Så det spørs litt på butikken. Men hvis du var på en av priskrig-butikkene var det nok derfor hyllene var halvtomme, og da kan det nok gå noen dager før ting begynner å komme tilbake til normalen igjen (når skal denne priskrigen egentlig gi seg?). I så tilfelle er det nok lurere å bare gå på en av butikkene som ikke er med i priskrigen. Men det er gjerne litt færre kunder grytidlig på dagen, så da rekker muligens de ansatte å fylle på litt raskere enn kundene river med seg... Anonymkode: 2255d...77e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #20 Skrevet 6. desember 2015 Dette er jo pga dette pristullballet de driver med nå om dagen. Folk er jo gærne og hamstrer som idioter. Faren er at hovedlagrene går tomme, og da er det ikke bare å bestille mere.Anonymkode: ed5c9...b8fdet verste er jo at folk kaster sånn halvparten av det som kjøpes. Det er noe som skjer når tilbud kommer. Rett og slett grådighet... Stor skam. Anonymkode: 57590...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå