Gå til innhold

Ny versjon av juleklassikeren(Tre nøtter til Askepott) vises på NRK1 denne julen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre nøtter til Askepott er jo dørgende kjeeeeedelig! Aldri orket å se hele, ikke skal jeg heller. Da ser jeg heller på gress vokse eller maling tørke. Har aldri orket å se den som barn heller, syntes den var like treig da. Den jævla dubbinga er også grunn nok til å ikke se, jeg hater dubbing!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er for sen

Var det noe morsomt der?

Helt idiotisk og tåpelig at de bruker over 7 mill på en gammel film når det er barn som sulter, syke folk som trenger hjelp osv som pengene kunne gått til. What's wrong with my county...

Anonymkode: cd3aa...62f

Just work and no play makes Jack a dull boy.

Det må være deilig å kun klare å prioritere en ting her i verden. Du har donert alle pengene dine til veldedige organisasjoner formoder jeg? 

Ingen julemat i år, ingen hygge til noen så lenge ett eneste annet menneske ikke har det like hyggelig?

Ingen vits i å restaurere stavkirker eller vikingskip, holde bildene til Munch i orden, bevare Hardangervidda eller reparere kjøreledinger og skinner når det er barn som sulter, syke folk som trenger hjelp osv som pengene kunne gått til?

• Liker 13
Skrevet

Det må være deilig å kun klare å prioritere en ting her i verden. Du har donert alle pengene dine til veldedige organisasjoner formoder jeg? 

Ingen julemat i år, ingen hygge til noen så lenge ett eneste annet menneske ikke har det like hyggelig?

Ingen vits i å restaurere stavkirker eller vikingskip, holde bildene til Munch i orden, bevare Hardangervidda eller reparere kjøreledinger og skinner når det er barn som sulter, syke folk som trenger hjelp osv som pengene kunne gått til?

En film er ikke viktig 

Anonymkode: 3d26c...042

• Liker 1
Skrevet

Tre nøtter til Askepott er jo dørgende kjeeeeedelig! Aldri orket å se hele, ikke skal jeg heller. Da ser jeg heller på gress vokse eller maling tørke. Har aldri orket å se den som barn heller, syntes den var like treig da. Den jævla dubbinga er også grunn nok til å ikke se, jeg hater dubbing!

:tommelopp: 

Skrevet

Om du først skal sitere en film bør du i det minste få det riktig. Det skal stå "All work no play makes Jack a dull boy"

Anonymkode: a47b8...e8c

• Liker 1
Skrevet

Du er for sen

Var det noe morsomt der?

Helt idiotisk og tåpelig at de bruker over 7 mill på en gammel film når det er barn som sulter, syke folk som trenger hjelp osv som pengene kunne gått til. What's wrong with my county...

Anonymkode: cd3aa...62f

Du får klage til fylkesmannen.

• Liker 6
Skrevet

Det er jo ikke en ny versjon, men en versjon som er restaurert tilbake til opprinnelig kvalitet. Det må jo være lov. Jeg kunne godt tenkt meg å se en tekstet versjon uten Knut Risan også, men det er nok å banne i kirken :)

Dette derimot, blir en ny versjon. Skal nok få med meg den også

http://www.vg.no/rampelys/film/norsk-film/klart-for-ny-tre-noetter-til-askepott/a/23516340/

Anonymkode: ac43d...d9d

Gjest Franke Ann
Skrevet

Jeg elsker det! Ronny er den fødte stemoren, bare det gjør hele parodien verdt å se på. Også er det alle detaljene, for eksempel Silje som plukker opp en snøball selv om det ikke er noe snø på bakken. Det er bare så bra! 

Enig!

Skrevet

Jeg synes det er litt rart at NRK velger å sende denne år etter år, men barnetv-kalenderne som er laget for ti år siden er utdatert og må byttes ut. 

(Jeg er glad de sender den som vanlig, men skulle også ønske de kunne beholdt julekalenderne. Føler det er dobbeltmoralsk.)

Anonymkode: 3fef5...176

• Liker 1
Skrevet

Nå drar du det jo ut av proporsjoner her. Det er kun snakk om en film som de aller fleste av oss ser for nostalgiens skyld, da er det lite vits i å bruke så mye penger på å forbedre det som gjør den så koselig. 

• Liker 1
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Jeg gleder meg veldig til å se den i restaurert form, og jeg gleder meg også til en gang å få sett den uten dubbingen. :)

Skrevet

Nå drar du det jo ut av proporsjoner her. Det er kun snakk om en film som de aller fleste av oss ser for nostalgiens skyld, da er det lite vits i å bruke så mye penger på å forbedre det som gjør den så koselig. 

Hvis du leser artikkelen så ser du jo at det ER nødvendig å restaurere filmen. Det er vel ikke skrantende kvalitet som gjør filmen koselig.

• Liker 1
Skrevet

En film er ikke viktig 

Den har gått inn som del av vår norske, moderne kulturhistorie.

Den har faktisk vært del av juletradisjonene for en hel generasjon nordmenn, og behovet for å digitalisere materialet var vel, pent sagt, noe på overtid.

Jeg gleder meg til å se filmen i samme fargeformat som den hadde da den for første gang ble vist på norsk tv.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Om du først skal sitere en film bør du i det minste få det riktig. Det skal stå "All work no play makes Jack a dull boy"

Sitere film?

Absolutt ikke, det er et ordspråk, og 'noget eldre' enn Kubrick's "The Shining". 

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 1
Skrevet

Sitere film?

Absolutt ikke, det er et ordspråk, og 'noget eldre' enn Kubrick's "The Shining". 

Det stemmer, men fakta er fortsatt at det skal være "All work", ikke "Just work"

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer, men fakta er fortsatt at det skal være "All work", ikke "Just work"

I taleform brukes begge deler, men siden det synes viktig å splitte hår på langs og jeg ikke googlet det, men skrev fra talemål så er skriftformen slik du sier.

Greit?

Hva har det forøvrig med trådens tema å gjøre ?

Skrevet

Det er jo ikke en ny versjon, men en versjon som er restaurert tilbake til opprinnelig kvalitet. Det må jo være lov. Jeg kunne godt tenkt meg å se en tekstet versjon uten Knut Risan også, men det er nok å banne i kirken :)

Dette derimot, blir en ny versjon. Skal nok få med meg den også

http://www.vg.no/rampelys/film/norsk-film/klart-for-ny-tre-noetter-til-askepott/a/23516340/

Håper Gustav Nilsen blir hyret inn for å dubbe den.

Skrevet

Håper Gustav Nilsen blir hyret inn for å dubbe den.

Fra norsk til totning? :laugh:

Skrevet

Fra norsk til totning? :laugh:

Gustav er vel den komikeren som har spesialisert seg på Knut Risan. Google it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...