Gå til innhold

folk som sier de ikke spiser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele tiden skal spesielt kvinner si at; off jeg har ikke spist noe i hele dag. Men så viser det seg at de har drukket et glass appelsinjuice til frokost, en banan, litt eple og ikke minst to kopper med kaffe.. Er dette å ikke ha spist noe, når klokken bare er blitt 12?

Jeg tar folk på ordet når de sutrer om det. At de ikke har spist eller drukket annet enn vann.

For meg er det normalt å skippe frokost, og bare spise en frukt til lunch. Spiser heller mer middag og kvelds. Hater å hele tiden høre på klaging av chubby kvinner som prøver å sjokkere eller noe med å ha sultet i hel.

Altså som om det er synd på de eller noe. Mange reagerer med å si at : uff, det MÅ du jo gjøre. Du TRENGER mat kjære deg, åå stakker bussanlull. NEI! Det er ikke synd eller sjokkerende at du ''ikke'' har spist frokost, men drakk kaffe og tok en banan.

Det er som om de fisker for empati. Og det får de ikke fra meg da jeg aldri spiser frokost, og bare småspiser til lunsj. Jeg lever enda. Klarer meg fint. 

Anonymkode: 3225d...903

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra for deg, da! 

Anonymkode: 016dd...437

• Liker 7
Skrevet

Jeg vet! Har noen sånne venner. Har ofte ikke spist på så og så lenge, klarer ikke å spise når kjæresten er borte over lang tid, forteller om hvor lite de spiser til hvert måltid etc etc. Ofte de som spiser minst på sammenkomster også. Jeg fatter ikke at de gidder☺ og det er som regel de som har litt ekstra her og der som holder på sånn. Mine slanke og veltrente venner snakker aldri om mat på denne måten, kunne ikke falt meg inn å gjøre det heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet! Har noen sånne venner. Har ofte ikke spist på så og så lenge, klarer ikke å spise når kjæresten er borte over lang tid, forteller om hvor lite de spiser til hvert måltid etc etc. Ofte de som spiser minst på sammenkomster også. Jeg fatter ikke at de gidder☺ og det er som regel de som har litt ekstra her og der som holder på sånn. Mine slanke og veltrente venner snakker aldri om mat på denne måten, kunne ikke falt meg inn å gjøre det heller.

Akkurat det jeg har uthevet er det ofte gode grunner til. De som har litt ekstra her og der, er ofte de som føler mest skam over å spise, og som kan føle seg stigmatisert over å spise i offentlige sammenhenger. Samme hva de spiser, så er det noen som legger merke til det, og det å forsyne seg med for mye føles veldig veldig feil. 

Jeg kjenner på denne følelsen fordi jeg ikke er slank selv. Pluss at jeg kjenner det igjen fra den andre siden, da jeg har en svært overvektig person i vennekretsen. Jeg tar meg selv i å legge ekstremt godt merke til hvor mye den personen forsyner seg med når det er sammenkomster osv. 

Anonymkode: 016dd...437

• Liker 10
Skrevet

Det er det samme med søvn. Noen sier "Å jeg har ikke sovet i natt" og så legger de til "bare to timer". Jeg forstår det ikke! :bond:

• Liker 1
Skrevet

Det er sånne folk som alle har i venne eller bekjentskapskretsene sine. I min bok er de faktisk under de som ustanselig gnåler om sykdommene og vondtene sine og de som bare MÅ vise frem bildene av barnebarna til alle enten de kjenner dem eller ikke. Bare lat som du ikke hører det, siden disse gjerne også har andre martyrroller på gang. Hvem som helst kan ha for dårlig tid i blant til å spise frokost/lunsj og være dritsultne når det blir middag. Da er det bedre å si: Nå skal det bli godt med litt mat". Men det kurerer vel ikke oppmerksomhetssyken...

Skrevet

Det er det samme med søvn. Noen sier "Å jeg har ikke sovet i natt" og så legger de til "bare to timer". Jeg forstår det ikke! :bond:

Ja! Alle som har sagt de ikke fikk sove i natt pleier å si at ''derfor var det vanskelig å stå opp''. Så de sovnet til slutt ja :fnise: Snakk om å skulle sykeliggjøre seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir irritert på alle slike personer

"Åh..Skal jeg liksom synes synd i deg? Kunne du ikke bare ha stått opp litt tidligere for å spise, eller dratt litt tidligere på jobb, slik at du kan få i deg noe mat der? Kan du ikke bare smøre deg en matpakke kvelden i forveien om du vet at du knapt har tid til å spise? Hva med å legge deg tidligere, du MÅ ikke se den siste episoden av X, den episoden er der nok i morgen også...Hva med å slutte å drikke kaffe før du går og legger deg? Det er din feil."
-Ja...Jeg har perioder jeg også..
Men jeg går ikke rundt og klager om det.
-Ja..Humøret mitt kan være irritabel før jeg kommer meg på jobb, men jeg lar ikke mitt humør gå utover alle andre.

Det verste er folk som klager og er i dårlig humør..:Det skaper dårlig stemning på jobb!
Vært flere ganger hvor jeg f.eks. har spurt sjefen om noe, og har fått skikkelig kjeft for det..bare fordi sjefen var pottesur når hun kom på jobb...Og senere på dagen, har hun kommet til meg og sier "Unnskyld at jeg flippet på deg, jeg har bare opplevd mye stress hjemme...Og lunta mi var svært kort blablabla" Hva enn som har skjedd hjemme, la det bli hjemme og ikke la det gå utover jobbmiljøet! ._.

Skrevet

Det der syntes jeg er flisespikking. Hvorfor bryr man seg om en person har spiste en banan eller ikke? Det er da bare uttrykk for at man har spist dårlig eller er sulten. Samme hvis man sover 2 timer føles det lett ut som om man ikke har sovet i det hele tatt. 

"HÆ?? du sa du ikke hadde spist no??!!! men du har spist en banan??? LIAR!!!" :opplyser:

:rolleyes:

• Liker 4
Skrevet

Det der syntes jeg er flisespikking. Hvorfor bryr man seg om en person har spiste en banan eller ikke? Det er da bare uttrykk for at man har spist dårlig eller er sulten. Samme hvis man sover 2 timer føles det lett ut som om man ikke har sovet i det hele tatt. 

"HÆ?? du sa du ikke hadde spist no??!!! men du har spist en banan??? LIAR!!!" :opplyser:

:rolleyes:

jeg liker ikke det med at folk skal sykeliggjøre seg selv og virkelig overdrive for sympati. Jeg spiser selv aldri frokost og bare litt litt lunsj, som sagt, så ler for meg selv når folk blir helt sånn: wueee ring 113 jeg rakk ikke spise frokost. Å ha spist en banan og drukket 2 kopper kaffe innen klokken 12 er å ha spist. Så ja, LIAR. Spesielt når de er litt overvektig og skal antyde til spiseforstyrrelser. 

De er den typiske Wenche-karakteren fra Costa del Kongsvik :fnise: Uff og uff, begynner å få spiseforstyrrelser her. De sier ofte med stooore øyne og dyp innlevelse: jeg har ikke spist noooe idag. Oi, wooow. :rolleyes: Er så mange slike folk og litt tragisk å høre på. 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Først og fremst; Drikke gjør deg ikke akkurat særlig mett (ikke veldig lenge i alle fall)

Også; Selv er jeg en person som ofte ikke klarer å spise mer enn to måltider om dagen omtrent (lunsj og middag, før var det middag og kvelds), og det hender jeg er på skolen og sier ''søren jeg spiste ikke frokost idag'' også får jeg ikke spist lunsj heller, så jeg må vente til middag, men jeg gjør det jo ikke akkurat for å få empati... Syns det er rart å få folk til å syntes synd på deg bare fordi du ikke har spist. Jeg er i grunn litt enig med deg, men samtidig ikke. Men jeg skjønner hva du mener. Det er greit å si sånt en gang i blant, men å si dette veldig ofte kan bli grundig irriterende

Skrevet

For meg er det omvent, mine veltrente venner snapper bilder av maten de eter hele tiden, mens mine mer lubne venner ikke snakker om mat overhodet. 

Skrevet

For meg er det omvent, mine veltrente venner snapper bilder av maten de eter hele tiden, mens mine mer lubne venner ikke snakker om mat overhodet. 

Samme her. Da vi var på restaurant med klassen og slik pleide de overvektige å nesten ikke spise og sa høyt at nå orker de ikke mer. Slik at alle fikk vite at de var stappmett. Skjønner de er redd for å bli dømt, men synes det er unødvendig å spise en halv pizza og si seg mett. Er bedre å ikke si noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...