Gå til innhold

Røde blod-flekker/prikker i huden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ila av 1 år så har jeg fått mange små (2 mm ca) røde blodflekker i huden. De forsvinner ikke når jeg trykker på de.
Det startet med bare et par spredt på kroppen, men nå har jeg sikkert 50 stk.
Jeg er 26 år. Er det noe som kommer med alderen, noe som tyder på sykdom, eller noe jeg kan/bør gjøre noe med(fjerne hos hudlege)?
Jeg syns det er sjenerende spesielt de som er på bryst, mage og pupper.

Anonymkode: ebdb5...598

Skrevet

Ila av 1 år så har jeg fått mange små (2 mm ca) røde blodflekker i huden. De forsvinner ikke når jeg trykker på de.
Det startet med bare et par spredt på kroppen, men nå har jeg sikkert 50 stk.
Jeg er 26 år. Er det noe som kommer med alderen, noe som tyder på sykdom, eller noe jeg kan/bør gjøre noe med(fjerne hos hudlege)?
Jeg syns det er sjenerende spesielt de som er på bryst, mage og pupper.

Vet de kan komme av stress. 

Anonymkode: 05fa9...aba

Skrevet

Har hørt noe som heter noe ala kirsebærflekker el hva det er.  Men bestill legetime så finner du ut av det. 

Anonymkode: 291a4...4ab

Skrevet (endret)

De kommer med alderen, og er alltid godartede. Bare å la dem være i fred. Kan fjernes med laser om de sjenerer deg, men jeg personlig lar meg ikke plage av mine, de er jo så små. 

Edit: så nettopp at der står en artikkel om dem på kk.no i dag!  

Endret av Professor Orm
Skrevet

Leste artikkelen på kk , men jeg tror ikke det er cherry angiomer jeg har, ligner ikke på bildet på de som stikker ut fra huden hvertfall.
Og jeg er i 20 årene ikke 40 årene som det står det er vanlig å få det...

Mine er flate og mere som røde små føflekker.  Jeg er ofte hos legen pga kronisk sykdom og føler det er så latterlig å gå dit for å sjekke noen prikker redd han bare vil le av meg :S :/

Skrevet

Leste artikkelen på kk , men jeg tror ikke det er cherry angiomer jeg har, ligner ikke på bildet på de som stikker ut fra huden hvertfall.
Og jeg er i 20 årene ikke 40 årene som det står det er vanlig å få det...

Mine er flate og mere som røde små føflekker.  Jeg er ofte hos legen pga kronisk sykdom og føler det er så latterlig å gå dit for å sjekke noen prikker redd han bare vil le av meg :S :/

jeg er på din alder, og mine er nøyaktig sånn som du beskriver, jeg er temmelig sikker på at du også har senile angiomer. De på kk.no var veldig store. Men hvis du er hos legen likevel, skader det jo ikke å spørre :)

Skrevet

Dette er et prakteksempel på der man heller burde dra til legen enn å spørre om svar på et forum.

1. Vi er IKKE helsepersonell, og hvis noen her sier de er det så kan du uansett aldri vite 100% om det stemmer eller ikke - ergo så kan du få helserelaterte råd av en 12 år gammel gutt, for alt du vet.

2. De symptomene her kan finnes i alt fra HIV/AIDS til stress og ørti forskjellige barnesykdommer.

Ring legen, få det sjekket. Det er en gyldig grunn du drar til legen, du drar ikke dit pga småting. Det kan være symptom på noe alvorlig og det kan være noe helt harmløst. Det vet du ikke før du har snakket med LEGEN.

Ikke selvdiagnoser deg over nett, det er det dummeste du kan gjøre.

Lykke til!

Anonymkode: c5807...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...