AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 Skal selge min bolig til neste år. Når er det best å legge den ut for salg? Hvilken mnd er mest gunstig for å få høyest pris og flest på visning?Håper det er noen eiendomsmeglere her på KG, eller folk som har peiling på dette. Takk for svar Anonymkode: e1432...ca7
prt90 Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 En ting er ihvertfall sikkert. Hvis du spør en eiendomsmegler som har lite å gjøre, så vil svaret være: "Så fort som mulig". Spør du en eiendomsmegler som ikke har tid til å selge din bolig før på April kommer han til å si at det er best å selge den på April.. Det kommer sikkert veldig an på hvor i landet og hva slags bolig du skal selge også.. 1
Gjest Gjest_TSX80 Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 Skal selge min bolig til neste år. Når er det best å legge den ut for salg? Hvilken mnd er mest gunstig for å få høyest pris og flest på visning?Håper det er noen eiendomsmeglere her på KG, eller folk som har peiling på dette. Takk for svar Anonymkode: e1432...ca7Vårmånedene! Gjør ting klart i mars, legg ut i midten av april. Ikke ta til takke med noe under det som du ser som realistisk. Statistisk går det raskest i markedet rundt mai, ergo er det flest kjøpere da. Men det er helt sikkert geografiske forskjeller å hensynta her.Dårligste månedene er november og desember. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Vårmånedene! Gjør ting klart i mars, legg ut i midten av april. Ikke ta til takke med noe under det som du ser som realistisk. Statistisk går det raskest i markedet rundt mai, ergo er det flest kjøpere da. Men det er helt sikkert geografiske forskjeller å hensynta her.Dårligste månedene er november og desember.Okey, tusen takk for svar Anonymkode: e1432...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #5 Skrevet 4. desember 2015 Januar er januar er superhett, gjerne i midten/slutten. Mange som flytter da, og begynner i ny jobb/studie. Man trenger absolutt ikke vente til våren. Ville dog unngått å selge i desember, da har folk andre ting å tenke på. Anonymkode: 6540e...034 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 men dette året har november vært den beste på 10 år. Anonymkode: 3cda5...b9f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #7 Skrevet 4. desember 2015 men dette året har november vært den beste på 10 år. Anonymkode: 3cda5...b9fJa jeg vet, har vært hekta sjukt! I fjor var jo desember også en knallmåned, så slike 'regler' er aldri absolutte... Anonymkode: 6540e...034
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 En hver boligner lettest å få solgt til høyest pris når minst to kjøpere 1.) Finner boligen, og 2.) når begge to eller flere bestemmer seg for at den boligen SKAL de kjøpe, uansett pris. Når tid dette skjer, er umulig å forutsi. De sier ingenting om hvor boligen er til salgs, hvilken attraktivitet din bolig har, og gir heller ikke andre relavante opplysninger. Hvordan mener du da det skal være mulig å gi deg et seriøst svar? Anonymkode: a2160...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 En hver boligner lettest å få solgt til høyest pris når minst to kjøpere 1.) Finner boligen, og 2.) når begge to eller flere bestemmer seg for at den boligen SKAL de kjøpe, uansett pris. Når tid dette skjer, er umulig å forutsi. De sier ingenting om hvor boligen er til salgs, hvilken attraktivitet din bolig har, og gir heller ikke andre relavante opplysninger. Hvordan mener du da det skal være mulig å gi deg et seriøst svar? Anonymkode: a2160...0a9Jeg vil gjerne høre erfaringer om når det på generelt grunnlag er høyest pris på boliger , samt mange kjøpere. Desember kan jeg tenke meg til selv, at er lite gunstig. Anonymkode: e1432...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 Jeg vil gjerne høre erfaringer om når det på generelt grunnlag er høyest pris på boliger , samt mange kjøpere. Desember kan jeg tenke meg til selv, at er lite gunstig.Anonymkode: e1432...ca7 Har du en attraktiv bolig for kjøpere kan desember være like gunstig som en hvilken som helst annen måned. Boligprisene steg i november, noe som er mot normalt. Har du en lite attraktiv bolig vil du slite uansett salgsdato. Anonymkode: a2160...0a9 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 I mai og juni er det hett Anonymkode: a9957...fa0 1
Enamorada Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Alt unntatt siste halvdel av desember og juli, vil jeg tro. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Ordne ting inntil våren, og ha den ut på salg fra Mai til Juli, du vil garantert få napp og sikkert en god pris også. Anonymkode: 6356f...e98 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #14 Skrevet 4. desember 2015 Tusen takk for svar dere. Da legger jeg den ut i april eller mai en gang Anonymkode: e1432...ca7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #15 Skrevet 5. desember 2015 Kommer også an på størrelsen på boligen, om det er studenter og deres foreldre som vil være interessert er tiden etter at man får vite om man har kommet inn på et studie beleilig. Anonymkode: e95b0...5e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå