altflyter Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 (endret) http://www.ba.no/debatt/sport/fotball/fotball-kun-for-de-som-har-rad/o/5-8-210681#/responses/18197876Da har jeg jammen meg hørt det og. Er det virkelig vanlig at dagens barn bor på hotel under fotballcuper? Da jeg var liten var det sovepose og gymsal som gjaldt. Er dagens barn blitt så skjøre og fin på det at de må være på hotel?Jeg er rett og slett sjokkert. Er dette virkelig blitt vanlig? Det henger jo ikke på greip! Det ekskluderer jo så mange at jeg blir både sint og oppgitt. Er det slik det har blitt? At ungene ikke tåler å ligge i sovepose en helg? Da jeg spilte fotball for noe som tydeligvis må ha vært i et annet århundre, var det å sove på gymsal en del av opplevelsen, og så vidt jeg husker var det mer enn dyrt nok den gangen og. Dette er pur galskap. Hva tenker dere? Endret 4. desember 2015 av altflyter leif
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 http://www.ba.no/debatt/sport/fotball/fotball-kun-for-de-som-har-rad/o/5-8-210681#/responses/18197876Da har jeg jammen meg hørt det og. Er det virkelig vanlig at dagens barn bor på hotel under fotballcuper? Da jeg var liten var det sovepose og gymsal som gjaldt. Er dagens barn blitt så skjøre og fin på det at de må være på hotel?Jeg er rett og slett sjokkert. Er dette virkelig blitt vanlig? Det henger jo ikke på greip! Det ekskluderer jo så mange at jeg blir både sint og oppgitt. Er det slik det har blitt? At ungene ikke tåler å ligge i sovepose en helg? Da jeg spilte fortball for noe som tydeligvis må ha vært i et annet århundre, var det å sove på gymsal en del av opplevelsen, og så vidt jeg husker var det mer enn dyrt nok den gangen og. Dette er pur galskap. Hva tenker dere?Dette stemmer! OG JA! det er pur galskap!De værste: foreldre sliter ræva av seg for å tjene inn nok penger til idrettslaget mens barna sitter å ser p! Anonymkode: a3d7b...355 2
altflyter Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2015 (endret) Dette stemmer! OG JA! det er pur galskap!De værste: foreldre sliter ræva av seg for å tjene inn nok penger til idrettslaget mens barna sitter å ser p!Anonymkode: a3d7b...355Herregud jeg forstår det ikke! Når i himmelens navn skjedde dette? Jeg sier dette alt for ofte mtp at jeg er i midten av tyveårene selv, men hvor gikk det galt? Hva er galt med dagens barn (og foreldrene deres)? Hvorfor finner folk seg i dette? Syntes virkelig folk at dette er ok? Det må jo ekskludere halvparten av ungene. Du må jo være over gjennomsnittet rik for å ha råd til dette. Barn må da for søren tåle å sove på et gulv i to dager!Glemte å kommentere det siste... Selger de ikke lodd ol. selv lenger heller? Hvor hjelpeløs er det mulig å bli? Da jeg var liten var det ikke snakk om at foreldrene skulle gjøre hoveddelen av jobben. Det måtte vi gjøre selv! Lodd, kake, pølser, vafler... Kanskje det var èn voksen til stede for å sørge for at alt gikk riktig for seg, men vi gjorde 98% av jobben selv. Hva f*en?Vi lærte at ingenting kommer gratis, at ting faktisk koster penger. Jeg stiller meg undrende til hvordan denne generasjonen kommer til å håndtere det den dagen de plutselig må betale for og ordne ting selv. Endret 4. desember 2015 av altflyter 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Herregud jeg forstår det ikke! Når i himmelens navn skjedde dette? Jeg sier dette alt for ofte mtp at jeg er i midten av tyveårene selv, men hvor gikk det galt? Hva er galt med dagens barn (og foreldrene deres)? Hvorfor finner folk seg i dette? Syntes virkelig folk at dette er ok? Det må jo ekskludere halvparten av ungene. Du må jo være over gjennomsnittet rik for å ha råd til dette. Barn må da for søren tåle å sove på et gulv i to dager!Glemte å kommentere det siste... Selger de ikke lodd ol. selv lenger heller? Hvor hjelpeløs er det mulig å bli? Da jeg var liten var det ikke snakk om at foreldrene skulle gjøre hoveddelen av jobben. Det måtte vi gjøre selv! Lodd, kake, pølser, vafler... Kanskje det var èn voksen til stede for å sørge for at alt gikk riktig for seg, men vi gjorde 98% av jobben selv. Hva f*en?Vi lærte at ingenting kommer gratis, at ting faktisk koster penger. Jeg stiller meg undrende til hvordan denne generasjonen kommer til å håndtere det den dagen de plutselig må betale for og ordne ting selv.Jeg aner ikke. Foreldrene skal stille opp på ALT mens barna skal se på. og det er den generasjonen som er 35-40 år som er slik. De selger lodd, men foreldrene må gå runden/sitte på lokalbutikken. De blir også hysteriske dersom de misser ett felles foreldremøte for eksempel.. Hjeeeelp liksom. Anonymkode: a3d7b...355
altflyter Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2015 Jeg aner ikke. Foreldrene skal stille opp på ALT mens barna skal se på. og det er den generasjonen som er 35-40 år som er slik. De selger lodd, men foreldrene må gå runden/sitte på lokalbutikken. De blir også hysteriske dersom de misser ett felles foreldremøte for eksempel.. Hjeeeelp liksom.Anonymkode: a3d7b...355Jeg er rett og slett i sjokk. Dette er pur galskap. Hvorfor er det ingen som protesterer på dette? Det går jo bare ikke an!
Sirah Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Herregud jeg forstår det ikke! Når i himmelens navn skjedde dette? Jeg sier dette alt for ofte mtp at jeg er i midten av tyveårene selv, men hvor gikk det galt? Hva er galt med dagens barn (og foreldrene deres)? Hvorfor finner folk seg i dette? Syntes virkelig folk at dette er ok? Det må jo ekskludere halvparten av ungene. Du må jo være over gjennomsnittet rik for å ha råd til dette. Barn må da for søren tåle å sove på et gulv i to dager!Glemte å kommentere det siste... Selger de ikke lodd ol. selv lenger heller? Hvor hjelpeløs er det mulig å bli? Da jeg var liten var det ikke snakk om at foreldrene skulle gjøre hoveddelen av jobben. Det måtte vi gjøre selv! Lodd, kake, pølser, vafler... Kanskje det var èn voksen til stede for å sørge for at alt gikk riktig for seg, men vi gjorde 98% av jobben selv. Hva f*en?Vi lærte at ingenting kommer gratis, at ting faktisk koster penger. Jeg stiller meg undrende til hvordan denne generasjonen kommer til å håndtere det den dagen de plutselig må betale for og ordne ting selv.👍👍👍galskap 😔
altflyter Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2015 Hvilke foreldre har faktisk råd til dette? Og som sagt; Hvorfor finner folk seg i det?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 de har bare flere dugnader og loddsalg enn før = foreldrene må selge flere lodd/dopapirsekker osv for at barna skal bo på hotell.Dette er jo faktisk veldig usosialt også Anonymkode: a3d7b...355
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 På vårt lag er det både-og. Noen ganger bor guttene på skole, og nåde den som klager over det. Andre ganger bor de på hotell eller vandrerhjem, det kommer an på hva som er lagt opp av opplegg rundt cupen.Når det er sagt, er det ofte et valg hvordan man ønsker å bo på cup. Da er det trener og lagleder som tar avgjørelsen, i alle fall her hos oss. Jeg støtter moren som har skrevet artikkelen fullt ut, og sånn er det på alle arenaer (aktiviteter, skoleturer osv): det er alltid noen som ønsker det dyreste alternativet, og driter i at andre ikke har råd.Jeg har vært lagleder i mange år selv, og for min del er det helt åpenbart at man alltid bør velge det rimeligste alternativet, selv om noen "åh men lille Preben kan da ikke sove på madrass!"-mennesker alltid prøver å ture fram med sine synspunkter. Anonymkode: 5733a...785
altflyter Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2015 de har bare flere dugnader og loddsalg enn før = foreldrene må selge flere lodd/dopapirsekker osv for at barna skal bo på hotell.Dette er jo faktisk veldig usosialt ogsåAnonymkode: a3d7b...355Vi hadde masse dugnader i min tid (herregud nå høres jeg gammel ut), og ut ifra artikkelen må foreldrene her betale for hotellet utenom. Det er bare sinnsykt. Hvorfor i himmelens navn er det FORELDRENE som selger lodd og dopapir. Vi gjorde det samme, og vi gjorde det selv. Hvor kommer denne hjelpeløsheten fra? Hvordan skal barna lære seg å være selvstendige og at man må jobbe for å oppnå visse ting? 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 http://www.ba.no/debatt/sport/fotball/fotball-kun-for-de-som-har-rad/o/5-8-210681#/responses/18197876Da har jeg jammen meg hørt det og. Er det virkelig vanlig at dagens barn bor på hotel under fotballcuper? Da jeg var liten var det sovepose og gymsal som gjaldt. Er dagens barn blitt så skjøre og fin på det at de må være på hotel?Jeg er rett og slett sjokkert. Er dette virkelig blitt vanlig? Det henger jo ikke på greip! Det ekskluderer jo så mange at jeg blir både sint og oppgitt. Er det slik det har blitt? At ungene ikke tåler å ligge i sovepose en helg? Da jeg spilte fotball for noe som tydeligvis må ha vært i et annet århundre, var det å sove på gymsal en del av opplevelsen, og så vidt jeg husker var det mer enn dyrt nok den gangen og. Dette er pur galskap. Hva tenker dere?Jeg er jo helt enig med deg, men vil protestere på det uthevede (etter mange års erfaring). Det er nemlig ikke ungene det er noe galt med, ikke i det hele tatt. Problemet er foreldrene. Anonymkode: 5733a...785 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Jeg er jo helt enig med deg, men vil protestere på det uthevede (etter mange års erfaring). Det er nemlig ikke ungene det er noe galt med, ikke i det hele tatt. Problemet er foreldrene. Anonymkode: 5733a...785det er jeg også enig i!!! De legger altfor til rette for barna sine og lar de være hjelpeløse små troll Anonymkode: a3d7b...355
altflyter Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2015 Jeg er jo helt enig med deg, men vil protestere på det uthevede (etter mange års erfaring). Det er nemlig ikke ungene det er noe galt med, ikke i det hele tatt. Problemet er foreldrene. Anonymkode: 5733a...785Det er sant, men jeg stiller likevel det samme spørsmålet. Er det virkelig slik at foreldrene tror ungene vil ta skade av det?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #14 Skrevet 4. desember 2015 Det er sant, men jeg stiller likevel det samme spørsmålet. Er det virkelig slik at foreldrene tror ungene vil ta skade av det?Misforstått snillhet, antar jeg. Og de fleste har faktisk råd til dette. Men jeg mener altså at alle har et ansvar for å holde pengebruken lavest mulig likevel, dessverre er det ikke alle som er enig i det.Alt var forresten ikke bedre før. Da jeg spilte fotball å 80-tallet måtte alle ungene i hele bygda prøve å selge rådyre lodd der pengene gikk til... bussturer til kampene for herrelaget i fjerdedivisjon Men den økende servicetendensen som voksne bedriver ovenfor barn er nok av nyere dato. Folk har færre barn og bedre råd. Da øker servicenivået- også med de negative bieffektene det har. Anonymkode: 5733a...785
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #15 Skrevet 4. desember 2015 foreldrene selger lodd? ok? vi måtte da selge lodd selv når vi var barndet var ikke noe hotellopphold, uansett hva vi skulle på av utflukter i regi av skole eller fritid. Det er vel som med alt annet, jeg ser nå at når en 20 åring skal flytte fra foreldre og gå på skole, skal de ha egen leilighet og fullt møblert med nye møbler, det var iallefall noe vi kunne drømme om for 20 år siden. Anonymkode: 70157...a58 1
Fluttershy Skrevet 4. desember 2015 #16 Skrevet 4. desember 2015 http://www.ba.no/debatt/sport/fotball/fotball-kun-for-de-som-har-rad/o/5-8-210681#/responses/18197876Da har jeg jammen meg hørt det og. Er det virkelig vanlig at dagens barn bor på hotel under fotballcuper? Da jeg var liten var det sovepose og gymsal som gjaldt. Er dagens barn blitt så skjøre og fin på det at de må være på hotel?Jeg er rett og slett sjokkert. Er dette virkelig blitt vanlig? Det henger jo ikke på greip! Det ekskluderer jo så mange at jeg blir både sint og oppgitt. Er det slik det har blitt? At ungene ikke tåler å ligge i sovepose en helg? Da jeg spilte fotball for noe som tydeligvis må ha vært i et annet århundre, var det å sove på gymsal en del av opplevelsen, og så vidt jeg husker var det mer enn dyrt nok den gangen og. Dette er pur galskap. Hva tenker dere?Barna er nok ikke det, og hadde helt sikkert synes det var minst like gøy og sove på ett liggeunderlag i ett klasserom. Foreldrene derimot... Det er nok de som har fått for fine vaner, og ikke orker tanken på og sove på skole lenger!
Gjest SykkelJenny Skrevet 4. desember 2015 #17 Skrevet 4. desember 2015 Foreldrene tar med lodd/lapper om dopapirsalg/kakebokser osv på jobb slik at kollegaene føler de MÅ kjøpe - og barna deres slipper selvsagt å gjøre noe for å bli kvitt lodd, kaker og dopapir. Og så hotell, da? Hjelpe meg - sier jeg bare.
Wit Skrevet 4. desember 2015 #18 Skrevet 4. desember 2015 Tror det er forskjellig. Nå spiller datteren min håndball da, men de sover på skoler når det er cup'er. Ligger i klasserom og har det kjempesosialt. Trodde dette var ganske normalt jeg da, men mulig det er forskjell på håndball og fotball? 1
*Emma* Skrevet 4. desember 2015 #19 Skrevet 4. desember 2015 Tror det er forskjellig. Nå spiller datteren min håndball da, men de sover på skoler når det er cup'er. Ligger i klasserom og har det kjempesosialt. Trodde dette var ganske normalt jeg da, men mulig det er forskjell på håndball og fotball?Ikke så veldig Det er nok heller forskjell fra klubb til klubb. Vi arrangerer stor håndballcup her som jeg bor, og jeg hovedansvarlig for overnatting på en av skolene som brukes. I år var det en del færre lag som overnattet enn før, fordi noen av de lagene som har pleid å ha skoleovernatting heller ville bo på hotell......Kjempe teit spør du meg. De aller fleste av dem som sover på skolene er kjempe fornøyde. (Både barna og de voksne lederne.) 1
altflyter Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #20 Skrevet 4. desember 2015 (endret) Men jeg forstår ikke helt. Når foreldre må ut med en formue for cuper og gudvethva. Hvor i alle dager går alle dugnadspengene hvis det er så hinsides mange av dem? Endret 4. desember 2015 av altflyter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå