Gå til innhold

Ekstremt rolig BC valp... flere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har min andre BC(Border Collie)  begge er tisper.  

Første jeg hadde, husker jeg var helt propell som valp. som gjenspeiler hva alle fortalte meg den gangen... samt hva man har sett av BC valper tidligere. 

Fikk min andre tispe nå for 4 mnd siden, hun er  6 mnd nå, og er så rolig at jeg begynner lure om hun lider av noe... 

Far overreagerer sikkert, men veldig merkelig i mitt hodet. 

Anonymkode: 87963...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har min andre BC(Border Collie)  begge er tisper.  

Første jeg hadde, husker jeg var helt propell som valp. som gjenspeiler hva alle fortalte meg den gangen... samt hva man har sett av BC valper tidligere. 

Fikk min andre tispe nå for 4 mnd siden, hun er  6 mnd nå, og er så rolig at jeg begynner lure om hun lider av noe... 

Far overreagerer sikkert, men veldig merkelig i mitt hodet. 

Anonymkode: 87963...24c

slapp av, blir nok like stresset og mentalt ustabil som andre BC som voksen ;) 

Anonymkode: 63357...c91

Skrevet

Border Collie er en like individuell rase som alle andre raser, så at det dukker opp en valp utenfor ''normalen'' og rasestandard er ikke grunn til krisemaksimering. BC'n din er heller ikke den første jeg har hørt om som har vært/er rolig som valp. Dessuten er den ''bare'' 6mnd, mange hunder er mye jævligere som unghunder/tenåringer enn valper, hvis så blir tilfellet; gled deg.

Hvis det ikke er noen andre tegn, enn at hun er rolig, er det nok neppe noe galt med frøkena di. Hvis du allikevel føler at noe er galt kan det jo være en idé å rådføre seg med en veterinær.

Anonymkode: 35b85...c82

Skrevet

Er hun alltid slik? Rolig og bedagelig under trening og aktivitet også, eller bare når ting "skal" være rolig? Jeg vil bare si NYT og forsterk utav helvete i håp om å bevare roen i ønskede sammenhenger, og for å utvikle en god on-off knapp :fnise: Det er som regel lettere å gire opp rolige hunder når man ønsker det, i forbindelse med trening f.eks, enn å skulle roe ned en veldig heit hund. Kjenner flere som har blitt overrasket over sine bedaglige BC'er uten at noe har vært galt med hunden. De jobber når det gjelder og ellers tar de livet heeelt med ro. Perfekt spør du meg :tommel:

Anonymkode: 422e1...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...