ClosedParadise Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Hei. Jeg er 164 høy(tror jeg) og veier ca 60 kg. Jeg har gått ned noen kg, men kommer meg ikke videre fra 60 kg, jeg er i aktivitet og spiser som jeg skal. Vekten skifter stadig mellom 60-62. Men jeg kommer meg ikke under 60, prøvd leenge. Noen som har tips?
ajarRun Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Du er gørrsøt, du trenger ikke slanke deg Reduser kaloriinntaket eller gå 1000 ekstra skritt hver dag? 1
ClosedParadise Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2015 Du er gørrsøt, du trenger ikke slanke deg Reduser kaloriinntaket eller gå 1000 ekstra skritt hver dag?Haha, du og det gørrsøt greiene Men tusen takk! Kaloriene er jeg faktisk veldig flink med, samme med bevegelse. Har bare stoppet helt totalt opp, og det irriterer gørrsøte meg noe grådig.
ajarRun Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Haha, du og det gørrsøt greiene Men tusen takk! Kaloriene er jeg faktisk veldig flink med, samme med bevegelse. Har bare stoppet helt totalt opp, og det irriterer gørrsøte meg noe grådig. Hvis du står i ro betyr det at det kommer like mye inn som ut. Så da må du enten få mindre inn eller mer ut. Vekten er beste indikatoren på om du har kalorioverskudd eller underskudd. Det jeg ville prøvd var en uke der jeg spiste så lite som mulig (nok til at det er forsvarlig, ifølge kvinneguiden er det 1200-1300kcal per dag), og så spist 2800 kalorier den åttende dagen. Når man plutselig spiser mer kalorier enn man forbrenner har man en tendens til å miste masse vannvekt. Det var en studie på det og da skulle de spise lite over lengre tid, så hadde de en juksedag, og etter juksedagen mistet alle masse vekt og måtte pisse hele natten. 2
ClosedParadise Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2015 Hvis du står i ro betyr det at det kommer like mye inn som ut. Så da må du enten få mindre inn eller mer ut. Vekten er beste indikatoren på om du har kalorioverskudd eller underskudd. Det jeg ville prøvd var en uke der jeg spiste så lite som mulig (nok til at det er forsvarlig, ifølge kvinneguiden er det 1200-1300kcal per dag), og så spist 2800 kalorier den åttende dagen. Når man plutselig spiser mer kalorier enn man forbrenner har man en tendens til å miste masse vannvekt. Det var en studie på det og da skulle de spise lite over lengre tid, så hadde de en juksedag, og etter juksedagen mistet alle masse vekt og måtte pisse hele natten.Tusen takk for tips, det skal absolutt prøves. Og kommer til å lage en skrytetråd av meg selv om jeg kommer meg nedover igjen
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Du kan jo forsøke å ikke følge vekta, men følge cm rundt livet, armene, lårene? Kanskje du har lagt på deg litt muskler og derfor ikke har gått ned. Anonymkode: 2c903...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #7 Skrevet 4. desember 2015 Har samme problem. Kommer meg ikke under 50kg. Vil bare at alle bukser og klær skal passe. Men står bom fast på 50kg og noen ganger helt opp i 52. Da jeg veide 45kg så pleide jeg å gå litt mer. Gikk til busstoppet (15 min), hjem fra busstoppet (15min), fra busstoppet til skolen (10min). Så 50 min per dag bare til gåing. Ble ganske sliten. Kjører du bil? Det hjelper å gå til bussen hvertfall. Man får ikke muskler som i styrketrening (det veier jo). I tillegg MÅ man jo gå, så man er garantert å få litt mosjon.Spiser du mye om kvelden/natten? Det gjør jeg.. Det ble gjort forsøk med rotter der de fikk like mye mat men ulike tidspunkt av døgnet. Den som fikk mat om natten ble tykkest. Anonymkode: 16833...a17
ajarRun Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 Tusen takk for tips, det skal absolutt prøves. Og kommer til å lage en skrytetråd av meg selv om jeg kommer meg nedover igjen Legg ut et bilde når du er fornøyd! Du kan jo forsøke å ikke følge vekta, men følge cm rundt livet, armene, lårene? Kanskje du har lagt på deg litt muskler og derfor ikke har gått ned. Anonymkode: 2c903...a3eDet er tilnærmet umulig å økte muskelmasse samtidig som du går ned i vekt. Det er en grunn til at alle som bygger muskler spiser kalorioverskudd.
ClosedParadise Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2015 Legg ut et bilde når du er fornøyd! Det er tilnærmet umulig å økte muskelmasse samtidig som du går ned i vekt. Det er en grunn til at alle som bygger muskler spiser kalorioverskudd.Bilde kan jeg legge ut når jeg er fornøyd, ingen problem
ClosedParadise Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2015 Har samme problem. Kommer meg ikke under 50kg. Vil bare at alle bukser og klær skal passe. Men står bom fast på 50kg og noen ganger helt opp i 52. Da jeg veide 45kg så pleide jeg å gå litt mer. Gikk til busstoppet (15 min), hjem fra busstoppet (15min), fra busstoppet til skolen (10min). Så 50 min per dag bare til gåing. Ble ganske sliten. Kjører du bil? Det hjelper å gå til bussen hvertfall. Man får ikke muskler som i styrketrening (det veier jo). I tillegg MÅ man jo gå, så man er garantert å få litt mosjon.Spiser du mye om kvelden/natten? Det gjør jeg.. Det ble gjort forsøk med rotter der de fikk like mye mat men ulike tidspunkt av døgnet. Den som fikk mat om natten ble tykkest. Anonymkode: 16833...a17Men under 50 kg, det blir vel litt for lite? I såfall håper jeg du blir fornøyd med vekten din, når den kommer seg.Jeg kjører bil, mye aktivitet i jobb, og prøver å få gått en tur når jeg har mulighet. Med den supre kondisen jeg har, puster jeg som en hval etterpå. Men jeg prøver! Jeg spiser mest om kvelden, natten ja. Har tenkt at dette kan være problemet, men har alikevel spist veldig lite på kveld/natt, og ikke minst sunt. Så der må jeg skjerpe meg, evt ikke spise etter kl 9. Tusen takk for tips, og lykke til. Dette er noe herk!
ClosedParadise Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2015 Du kan jo forsøke å ikke følge vekta, men følge cm rundt livet, armene, lårene? Kanskje du har lagt på deg litt muskler og derfor ikke har gått ned. Anonymkode: 2c903...a3eDet er fullt mulig! Skal invistere i et målebånd og sjekke opp litt. Jeg har en del muskler i armene og leggene. Skulle helst hatt vekk noe på leggene. Takk for tips, dette er noe jeg ikke har tenkt på.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Det er fullt mulig! Skal invistere i et målebånd og sjekke opp litt. Jeg har en del muskler i armene og leggene. Skulle helst hatt vekk noe på leggene. Takk for tips, dette er noe jeg ikke har tenkt på. fant bildet ditt på weheartit også. Du vet bilde av deg er en østeuropeisk model?:) hehe Anonymkode: b0c5d...bce
ajarRun Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Det er fullt mulig! Skal invistere i et målebånd og sjekke opp litt. Jeg har en del muskler i armene og leggene. Skulle helst hatt vekk noe på leggene. Takk for tips, dette er noe jeg ikke har tenkt på. Det er ikke mulig, det er noe tjukke folk sier til seg selv når de egentlig spiser for mye. På kaloriunderskudd legger du på deg ubetydelige mengder muskler, og ikke nok til å motvirke vekttap.
ClosedParadise Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #14 Skrevet 4. desember 2015 fant bildet ditt på weheartit også. Du vet bilde av deg er en østeuropeisk model?:) heheAnonymkode: b0c5d...bceDet vet jeg. Har skrevet på forumet her før at bildet mitt er av Alena Shishkova. Men bruker det siden jeg har hørt jeg ligner på henne. 1
ClosedParadise Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #15 Skrevet 4. desember 2015 Det er ikke mulig, det er noe tjukke folk sier til seg selv når de egentlig spiser for mye. På kaloriunderskudd legger du på deg ubetydelige mengder muskler, og ikke nok til å motvirke vekttap. Ahaa, det får bli mellom dere to, for jeg har null greie på dette
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #16 Skrevet 4. desember 2015 Det vet jeg. Har skrevet på forumet her før at bildet mitt er av Alena Shishkova. Men bruker det siden jeg har hørt jeg ligner på henne.skjønner :) Anonymkode: b0c5d...bce
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #17 Skrevet 4. desember 2015 Spiser du mye om kvelden/natten? Det gjør jeg.. Det ble gjort forsøk med rotter der de fikk like mye mat men ulike tidspunkt av døgnet. Den som fikk mat om natten ble tykkest.Anonymkode: 16833...a17Har du en link til denne underøkelsen? Andre studier har vist det motsatte; at det er det totale inntaket per dag som betyr noe, uavhengig av tidspunkt på døgnet. Anonymkode: bb998...a64 2
EliseAngelica Skrevet 4. desember 2015 #18 Skrevet 4. desember 2015 Hei. Jeg er 164 høy(tror jeg) og veier ca 60 kg. Jeg har gått ned noen kg, men kommer meg ikke videre fra 60 kg, jeg er i aktivitet og spiser som jeg skal. Vekten skifter stadig mellom 60-62. Men jeg kommer meg ikke under 60, prøvd leenge. Noen som har tips? Dette er helt normalt og mest sannsynlig litt hormoner i ubalanse. Kansje venter du mensen heller? ihvertfall så er det ingen grunn til bekymring ettersom at det rett og slett er som en liten tålmodighetsprøve. Ikke juster enda lenger ned på kaloriinntaket før det har gått rundt en uke og viss det deretter stopper helt opp kan det være du må justere litt på kostholdet. Og viss det er vannvekt (veldig vanlig å få under slanking) så kan du eventuelt drikke kaffi, te eller mer vatn.Og i tillegg viss det kansje er vannvekt så kan du finne ut av det av å bruke to dager på hvor du kutter ut en god del karbohydrater fra kostholdet på disse to dagene. Då vil du miste vannvekten.
Safiye Skrevet 4. desember 2015 #19 Skrevet 4. desember 2015 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt.- Pavilion, mod
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #20 Skrevet 4. desember 2015 Du er normalvektig. Ingen grunn til å gå ned mer. Det viktigste her er at du spiser sunt og variert og at du er i fysisk aktivitet. Tren styrke fordi muskler forbrenner mye i hvile da de trenger energi. Du kan altså gå opp i muskelmasse og ned i fettprosent samtidig, men du vil da ikke gå ned i vekt. Jeg forstår virkelig ikke dette vekthysteriet. Selv er jeg 160, veier snart 60 kg og driver med styrkeløft. Har fettprosent på 20 som er det laveste en kvinne bør ha og er altså svært slank. Du må huske at du skal ikke veie for lite heller. Det er fort gjort for en kvinne å miste syklusen. Jeg har også en mistanke om at du er ganske ung og det er helt normalt med et såkalt valpefett i puberteten. Gå til legen og mål fettprosenten din. Anonymkode: 5c5b2...493 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå