omsorgsfull Skrevet 3. desember 2015 #1 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg er snart ferdig med mitt fjerde veggteppe (ca 80x150 cm) som jeg broderer etter mønster i klostersøm med ullgarn. Synes dette er sååå morsomt å holde på med, men nå klarer jeg ikke å finne noen som selger verken mønster eller stramei for denne type broderi. Kanskje det er helt avleggs og ikke finnes på markedet lenger? Er det noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne slikt broderitilbehør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 4. desember 2015 #2 Del Skrevet 4. desember 2015 http://www.skrotnissen.no/index.php?act=viewCat&catId=3039Her er det mønster i hvert fall. Kanskje du får litt mer hjelp hvis du spør i en broderigruppe på Facebook, der er det nok en del som har peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #3 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg har en tante som drev med slik i sin ungdom (før hun ble voksen fikk barn). Ser for meg at hun kanskje kan finne på å begynne med det igjen når barna blir så store at de flytter ut, men ellers er det ingen andre jeg har hørt om som holder på med akkurat det. Ta en tur innom det lokale biblioteket ditt for å spørre bibliotekaren der om hjelp til å finne bøker med slike mønster i. Dersom akkurat ditt bibliotek ikke har det så kan de få det tilsendt fra andre bibliotek til deg. Bra å ha en hobby da. Anonymkode: 5df94...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. desember 2015 #4 Del Skrevet 4. desember 2015 omsorgsfull skrev (På 3.12.2015 den 23.05): Jeg er snart ferdig med mitt fjerde veggteppe (ca 80x150 cm) som jeg broderer etter mønster i klostersøm med ullgarn. Synes dette er sååå morsomt å holde på med, men nå klarer jeg ikke å finne noen som selger verken mønster eller stramei for denne type broderi. Kanskje det er helt avleggs og ikke finnes på markedet lenger? Er det noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne slikt broderitilbehør? Klostersøm inneholder en rekke elementer man finner igjen i hardangerbroderi, så du kan jo prøve å se etter mønsterbøker for hardangersøm. Du kan også prøve å søke etter "kilim embroidery" og se om det er noe der som fenger. Stramei for gobelinsøm er muligens det du ser etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 6. desember 2015 #5 Del Skrevet 6. desember 2015 Har sett flere gjenbrukbutikker som selger "kits" til en billig penge. Hvis du har tilgang på en dedikert broderiforetning (ikke Panduro eller lignende) vil de også ha kits. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Del Skrevet 6. desember 2015 Ta kontakt med denne butikken? http://www.ullagarn.no/index.php?id=397 Ellers vil jeg tro at Husfliden kan hjelpe. Og ja, det er rimelig avleggs, og derfor lite omsetning på det. Anonymkode: da320...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå