Gå til innhold

Hjelp... er jeg helt alene om å brodere veggtepper i klostersøm?

omsorgsfull

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig med mitt fjerde veggteppe (ca 80x150 cm) som jeg broderer etter mønster i klostersøm med ullgarn. Synes dette er sååå morsomt å holde på med, men nå klarer jeg ikke å finne noen som selger verken mønster eller stramei for denne type broderi. Kanskje det er helt avleggs og ikke finnes på markedet lenger? Er det noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne slikt broderitilbehør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en tante som drev med slik i sin ungdom (før hun ble voksen  fikk barn). Ser for meg at hun kanskje kan finne på å begynne med det igjen når barna blir så store at de flytter ut, men ellers er det ingen andre jeg har hørt om som holder på med akkurat det.

Ta en tur innom det lokale biblioteket ditt for å spørre bibliotekaren der om hjelp til å finne bøker med slike mønster i. Dersom akkurat ditt bibliotek ikke har det så kan de få det tilsendt fra andre bibliotek til deg.  :) 

Bra å ha en hobby da. :) 

Anonymkode: 5df94...efa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
  omsorgsfull skrev (På 3.12.2015 den 23.05):

Jeg er snart ferdig med mitt fjerde veggteppe (ca 80x150 cm) som jeg broderer etter mønster i klostersøm med ullgarn. Synes dette er sååå morsomt å holde på med, men nå klarer jeg ikke å finne noen som selger verken mønster eller stramei for denne type broderi. Kanskje det er helt avleggs og ikke finnes på markedet lenger? Er det noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne slikt broderitilbehør? 

Klostersøm inneholder en rekke elementer man finner igjen i hardangerbroderi, så du kan jo prøve å se etter mønsterbøker for hardangersøm. Du kan også prøve å søke etter "kilim embroidery" og se om det er noe der som fenger. 

Stramei for gobelinsøm er muligens det du ser etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere gjenbrukbutikker som selger "kits" til en billig penge. 

Hvis du har tilgang på en dedikert broderiforetning (ikke Panduro eller lignende) vil de også ha kits. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...