Gå til innhold

Husbanken er urettferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få presisere at Husbanken også gir lån til "vanlige folk" med god inntekt. Hvis du f.eks. bygger bolig lavenergi-boliger kan du få grunnlån. I tillegg gir husbanken lån til bygging av boliger i distriktene.

Anonymkode: 74044...3e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

vet ikke om hun fortsatt får OS, men nå jobber hun og tar utdanning. Rettere sagt vgs. Så hun er vel teknisk sett student. (Nettstudent) 

Tror hun får 20.000+- i mnd i stipend, jobb, barnetrygd, bidrag, skattetrekk osv. Hun skal forsørge 2 barn også, så at det er forsvarlig å gi et lån på nesten 2 millioner skjønner ikke jeg. Hva om renten stiger til 7% som i 2001?

Anonymkode: c90fb...e82

Her må du ha fast jobb eller uføretrygd, gjøres ingen unntak i det hele tatt for de med midlertidig inntekt. Personlig så måtte jeg stille med 15 % egenkapital og stusset selv på at de var villig til å gi meg boliglån nærmere to millioner, men men.. Lenge leve boligkontoret ;) Personlig så kan jeg betale 7 % rente, men når vi kommer over 8 % så har vi begynt å dra strikken. Det gis f.eks bostøtte til de som eier sin egen bolig med lav inntekt så har hun lav inntekt så kan hun få bostøtte så hun ikke mister sin egen bolig. 

Nå vet jeg ikke om dette stemmer, men jeg har hørt at Husbanken ikke øker renten på samme måte som bankene gjør så når renten går opp i bankene så vil renten ligge under. Ikke at boliglånet ligger så veldig mye under per dagens dato, så nå er det ikke så mye å skryte av. Det ligger 0,1 under boliglånet min egen bank tilbyr ;). Mange steder så krever boligkontoret at de renten bindes fra alt til 3-10 år på boliglånet så flytende rente er sjeldent noe som gis i starten har jeg hørt. 

Skrevet

vet ikke om hun fortsatt får OS, men nå jobber hun og tar utdanning. Rettere sagt vgs. Så hun er vel teknisk sett student. (Nettstudent) 

Tror hun får 20.000+- i mnd i stipend, jobb, barnetrygd, bidrag, skattetrekk osv. Hun skal forsørge 2 barn også, så at det er forsvarlig å gi et lån på nesten 2 millioner skjønner ikke jeg. Hva om renten stiger til 7% som i 2001?

Anonymkode: c90fb...e82

Sannsynligvis har hun bundet renta på 20 år på i underkant av 3 %, og har sikkerhet for kostnaden i lånets løpetid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...