Gå til innhold

Roaccutane mot FET hodebunn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Jeg sliter så innmari med fet hodebunn. Jeg må vaske det hver dag ellers ser det ut som jeg har dyppet hodet i et fat med olje. Jeg merker også at jeg mister en del hår og håret er hvitt på tuppen som har vært festet i hodebunnen. Regner med dette er talg? 

Uansett. Jeg tror dette egentlig er hormonelt, og ikke noe en frisørshampo kan fikse (trust me, I´ve tried). Når jeg gikk på Diane p-piller var hodebunnen mye mindre fet og håret samt huden mye flottere. Måtte dessverre slutte på Diane grunnet andre bivirkninger. 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Kan Roccutane hjelpe mot dette f.eks? Sliter også med litt kviser i ansiktet/brystet.

Anonymkode: 5da5a...4af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har erfaring med dette? Er jo mange som tar disse pillene her inne.

TS

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har gått på denne kuren og hodebunnen ble fantastisk. Ikke fet i det hele tatt.  Jeg har ikke hatt mye bivirkninger heller, kun tørre lepper. Har vasket håret en gang i uka😃😃

Anonymkode: 4088d...802

Skrevet
Den 3.12.2015 at 23.04, AnonymBruker skrev:

Hei hei! Jeg sliter så innmari med fet hodebunn. Jeg må vaske det hver dag ellers ser det ut som jeg har dyppet hodet i et fat med olje. Jeg merker også at jeg mister en del hår og håret er hvitt på tuppen som har vært festet i hodebunnen. Regner med dette er talg? 

Uansett. Jeg tror dette egentlig er hormonelt, og ikke noe en frisørshampo kan fikse (trust me, I´ve tried). Når jeg gikk på Diane p-piller var hodebunnen mye mindre fet og håret samt huden mye flottere. Måtte dessverre slutte på Diane grunnet andre bivirkninger. 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Kan Roccutane hjelpe mot dette f.eks? Sliter også med litt kviser i ansiktet/brystet.

Jeg har brukt isotretinoin som det heter, tidligere roaccutane, mot hudproblemer. Og det fungerte fantastisk på hodebunnen også. Kunne få en uke dør jeg vasket håret, og da var det ikke nødvendig å vaske det, men noe jeg gjorde for velværet sin del. Men; etter avsluttet kur forsvinner jo denne effekten langsomt og sikkert. Nå vasker jeg håret ca annen hver dag, eller hver dag. 

Anonymkode: 5442b...add

Skrevet

Jeg har samme problemet, og har gått på roaccutan (pga akne, selvsagt). Det var MAGISK hva pillene gjorde for hodebunnen, jeg trengte ikke vaske håret mer enn en gang i uka - og da ikke fordi det var fett, men bare fordi det var på tide. 

Men! Stort men. For det første er håret nå, et år etter avsluttet kur, tilbake i samme tralten. For det andre ble håret enormt tørt og livløst under kuren. Jeg måtte klippe meg skulderkort. 

Anbefaler deg heller å bruke tørrsjampo annen hver dag, og vaske håret annen hver (eller hver tredje) dag. Batiste sin er den beste av alle jeg har forsøkt så langt. Du er sikkert klar over det, men å vaske håret hver dag framprovoserer fett hår. 

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet
Den 3.12.2015 at 23.04, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke er glad i noen andre piller, hormoner e.l. så kan du prøve Vivese Senso duo sjampo. Du trenger jo naturlig olje som hodebunnen din produerer. Men ikke for mye da. Da pleier du kanskje å vaske håret hver dag. Hvis du gjør dette, så er det greit å bruke en sjampo som ikke fjerner all naturlig olje som du allerede har i håret. Da er det greit med vivese, for den  pleier å ta bort unødvendig fett, men fukter håret med naturlige oljer. Smart er det og sparte mye bry og søking etter andre sjampoer som er "veldig effektive", men egentlig gjør det samme: tørker hodebunnen og da blir fettt produksjon økt om du vil det eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...