Gå til innhold

Tannbleiking og snusing, ikke vits?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har bemerket meg at tennene mine begynne å bli litt gule. Jeg har vært hos tannlegen å fått tannbleiking som jeg kan bruke hjemme. Jeg har prøvd en gang, og det hjalp men de ble fort missfarget igjen av snusing, samt begynte det å ise.

Jeg vet om flere jenter som snuser, men de har kjempe hvite tenner for det. 

Får man effekt av tannbleiking dersom man snuser? Eller er det bare sløs? 

Anonymkode: ab2ea...be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Misfarging av snus er bare overfladisk og midlertidig. Er årlig på sjekk hos tannlegen, da fjerner han tannstein og pusser vekk den overfladiske misfargingen. Det var altså han som fortalte meg dette. Etter jeg begynte med elektrisk tannbørste ble tennene mine hvitere! :) Men det er ikke det samme som at du skal pusse hardt, for pusseskader vil du ikke ha. Men elektrisk rengjør bedre. Har en som kostet ca 500 på Clas Ohlson, så du må ikke ha noe fancy. 

2. Tannbleking fungerer dårlig...dvs, det er sikkert bedre og tryggere hos tannlege, men når jeg har prøvd hjemme har erfaringen vært ising, masse styr og tidkrevende for svært marginalt hvitere tenner (les: ikke verdt det). Det er jo heller ikke sunt å bleke tennene, og sunne tenner er viktigere enn hvite!

3. Ikke alle kan få hvite tenner, det kommer visst an på noe som heter dentin.

Anonymkode: c56ad...88a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...