Gå til innhold

En jeg datet sier hun følte seg intimidert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde vært på en date (på byen), jeg fortalte henne om hunden min da også, hvilken rase (schæferhund) og hvor gammel den var (3 år). Det gikk veldig fint og hun ser ut til å ha vært ivrig til å møtes igjen ettersom jeg fikk meldinger neste morgen om hvor fint hun hadde det og at vi burde gjøre det igjen. Jeg tilbød henne å spise middag hos meg (dette var sist Søndag). Jeg introduserte henne til hunden, den hoppet ikke eller noe, den satt rolig og luktet på hånden da hun strakk den ut. Hun klappet hunden også. Etter det så hadde vi en fin middag og koste oss, så  kjørte jeg henne hjem og vi tok farvel. 

På mandag fikk jeg en melding hvor det sto at hun likte seg og at vi burde prøve det hos henne neste gang. Men, kun en dag senere på tirsdagen sier hun at hun ble veldig intimidert over hunden min og at et forhold mellom oss sikkert ikke ville funke. Etter litt frem og tilbake så ser det faktisk ut til at vi ikke kommer til å se hverandre noe mer.

Var det feil å vise henne hunden på andre date? Jeg skjønner heller ikke hva hun mente med å være intimidert av hunden, ettersom den holdt seg rolig hele tiden og plaget ingen (jeg gikk tur med hunden rett før hun kom innom så den var sliten til og med). Jeg skjønner at folk som ikke er så mye rundt hunder kanskje kan føle seg litt engstelige, men som nevnt tidligere så var hunden helt rolig.

Anonymkode: f50e4...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo være redd hunder uavhengig av oppførsel. 

Anonymkode: b28a0...e4f

Skrevet

Intimidert er jo heller ikke noe ord på norsk. Det heter "fornærmet".

Anonymkode: 55427...e18

• Liker 3
Gjest Aucaman
Skrevet

Feil? Nei, for du har vel ikke tenkt til å kvitte deg med den? 

Er en logisk brist her. Hvis ho er redd for hunder og det er utelukket så lenge du har hund, hvorfor godta date, hilse på hunden og tilbringe en kveld med den? 

For å være litt kynisk (med en eim av bitterhet): Ho har antageligvis funnet/valgt en annen, men var for feig til å fortelle deg det rett ut og la skylden på hunden isteden. Er ofte sånn. My five cents iallefall.

Skrevet

Intimidert er jo heller ikke noe ord på norsk. Det heter "fornærmet".

Anonymkode: 55427...e18

Hehe.. Nei, det betyr at hun følte seg truet, skremt eller redd.

Anonymkode: ede19...405

• Liker 10
Skrevet

Det kan faktisk være det at hun er redd hunder, men likte deg så godt at hun ville ta en sjanse på å møte hunden din likevel. I ettertid har hun kanskje tenkt fremover, og funnet ut at hun ikke vil inkludere en hund i et evt samboerskap, og din hund kommer nok til å være her en god del år til.

mvh ei som liker hunder, men som er engstelig blant større hunder (-uansett hvor rolig hunden er) :)

Anonymkode: 4566a...f6c

• Liker 2
Skrevet

da068c29fd8569c882af4ee0d20f0b149354ed32

Anonymkode: 8a873...aec

• Liker 8
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Vi hadde vært på en date (på byen), jeg fortalte henne om hunden min da også, hvilken rase (schæferhund) og hvor gammel den var (3 år). Det gikk veldig fint og hun ser ut til å ha vært ivrig til å møtes igjen ettersom jeg fikk meldinger neste morgen om hvor fint hun hadde det og at vi burde gjøre det igjen. Jeg tilbød henne å spise middag hos meg (dette var sist Søndag). Jeg introduserte henne til hunden, den hoppet ikke eller noe, den satt rolig og luktet på hånden da hun strakk den ut. Hun klappet hunden også. Etter det så hadde vi en fin middag og koste oss, så  kjørte jeg henne hjem og vi tok farvel. 

På mandag fikk jeg en melding hvor det sto at hun likte seg og at vi burde prøve det hos henne neste gang. Men, kun en dag senere på tirsdagen sier hun at hun ble veldig intimidert over hunden min og at et forhold mellom oss sikkert ikke ville funke. Etter litt frem og tilbake så ser det faktisk ut til at vi ikke kommer til å se hverandre noe mer.

Var det feil å vise henne hunden på andre date? Jeg skjønner heller ikke hva hun mente med å være intimidert av hunden, ettersom den holdt seg rolig hele tiden og plaget ingen (jeg gikk tur med hunden rett før hun kom innom så den var sliten til og med). Jeg skjønner at folk som ikke er så mye rundt hunder kanskje kan føle seg litt engstelige, men som nevnt tidligere så var hunden helt rolig.

Anonymkode: f50e4...9d9

Høres ut som ei jeg gikk ut med i et par måneder. Hun lagde et noe vannvittig spetakkel pga. Bikkja. Når jeg fikk nøstet opp i det hele, så viste det seg at hun var redd jeg skulle prioritere bikkja over henne. Det handlet om sjalusi.

Hvis hun du var ute med ikke viste noe tegn til å være redd for hunden, så hadde det ikke overrasket meg om det er noe lignende her også. Spesielt med tanke på ordet hun bruker. Det finnes ikke noe norsk ord som gir samme mening som ordet intimidate. Sannsynligvis er hun redd for at hun ikke skal være viktig nok for deg pga. At du er glad i hunden din. Et lite tegn på sjalusi og drama, kanskje? Men det finner du ut av etterhvert, tipper jeg :)  

• Liker 1
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet (endret)

Intimidate definisjon i følge Oxford Dictionary: Frighten or overawe someone, especially in order to make them do what one wants.

Det har ingenting med fornærmelser å gjøre. Hvis jeg prater mye om eksen på første date, så ville daten ha blitt litt skremt og skeptisk. Det er å bli intimidated. Dvs. Redd for å gå videre med meg :-).

Endret av Svampebobb1
  • Liker 1
Skrevet

Intimidert er jo litt feil ord å bruke,hun mener vel å si at hun er redd for hunder.Men egentlig leser jeg mellom linjene at dette er en dårlig unnskyldning for at hun ikke vil fortsette datingen.

• Liker 1
Skrevet

Intimidert er fornorsking av engelske "intimidated" altså grensene ble tråkket på. Kanskje hunden slikket hånden? Kanskje du kom for tett på for fort, med samtaletema eller fysisk?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Schæfere er skumle da, de er jo digre. Kan skremme busemannen til og med! Men du har den hunden du har og får nok bare finne deg en ny dame. Som elsker schæfere. 

Skrevet

Intimidert...?

Anonymkode: e611e...78c

• Liker 1
Skrevet

Du får reasjøre henne om at dyret ikke er så dangerøst som det ser ut.

• Liker 8
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Intimidert er jo litt feil ord å bruke,hun mener vel å si at hun er redd for hunder.Men egentlig leser jeg mellom linjene at dette er en dårlig unnskyldning for at hun ikke vil fortsette datingen.

Jeg skal ikke påstå jeg vet alt om damer, men slikt kan ofte og tolkes til at hun vil noe mer, men at man må kjempe litt for å få henne til å føle seg spesiell. Det er slik jeg har håndtert lignende tidligere. Så i dette tilfellet ville jeg nok spurt nærmere om hva hun legger i det å bli "intimidated" pga. Hunden og jeg hadde spurt hva vi kan gjøre med det.

Men helt ærlig blir det litt too much etter bare første date, så slikt gidder jeg ikke før man har blitt bedre kjent :)  

Skrevet

Du får reasjøre henne om at dyret ikke er så dangerøst som det ser ut.

Hahaha nå lo jeg høyt :D

Skrevet

Jeg tror ikke hun er ræd for hunden - det høres ut som en dum undskyndning.

Skrevet

Enten en unnskyldning fordi hun har funnet noen andre og ombestemt seg ang deg, eller for alt vi vet kanskje hun kan snakke med dyr og hunden sa fra at han ikke likte henne, eller at hun tolket det sånn siden den ikke hoppet på henne, som kan være litt overlegent/unormalt at den ikke gjør, eller sa at du var dust og ikke riktig match for henne og at hun tenkte på dette mer og mer i ettertid.

Anonymkode: 429b5...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...