Gå til innhold

Så sliten! Kjære Gud! Gi meg EN dag jeg kan sove...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn som aldri sover... Jeg blir gal... Jobber full stilling og er egentlig veldig avhengig av søvn... Men med barn som ALDRI  sovner før tidligst 23:00 blir det for lite søvn på meg...

jeg er så sliten at tårene bare renner... 

Anonymkode: 9b6fc...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men barna får nok søvn? 

Anonymkode: d52db...b6f

• Liker 3
Skrevet

Ta en prat med legen og hør om muligheten til en time out

• Liker 1
Skrevet

Men barna får nok søvn? 

nja... Har vært hos legen å der fikk jeg bare beskjed om at noen barn bare trenger lite søvn...

• Liker 1
Skrevet

Ta en prat med legen og hør om muligheten til en time out

Time out? Å det vil si? 

• Liker 1
Skrevet

Time out? Å det vil si? 

sykemelding så du får tatt deg igjen litt

• Liker 1
Skrevet

Time out? Å det vil si? 

sykemelding

Anonymkode: ee01c...25e

Skrevet

Det tør jeg ikke akkurat nå... Er så få på jobb om dagen... Da føler jeg at jeg svikter kollegaene mine... :( 

• Liker 2
Skrevet

Bytt lege til en som vil ta deg mer på alvor. Noen barn trenger mindre søvn enn andre, jeg har en slik selv, men jeg tenker at en god lege vil ta en kikk på barna for å se at alt er i orden, og kanskje også gi noen råd om gode søvnvaner. 

Får barna den søvnen de trenger? Hvorfor sover de ikke før 23? Ligger de og skriker i sengene? Står de opp igjen? Hvor gamle er barna dine? 

Anonymkode: b1bc7...a59

Skrevet

nja... Har vært hos legen å der fikk jeg bare beskjed om at noen barn bare trenger lite søvn...

Hva slags leggerutiner har barna dine?

• Liker 1
Skrevet

Nå er det ikke meningen å skape dårlig stemning eller beskylde deg for noe, men er du bestemt nok ved legging? Eller tuller de på som de vil? Dette er i tilfelle at dine barn er så store at de bør kunne legge seg rett etter kvelds og tannpuss.

Som sagt. Ikke meningen å beskylde deg for noe. Men kanskje det er på tide å sette ned foten? Jeg kjenner ikke din situasjon eller dine barn, så er fult mulig jeg bommer totalt nå.

Anonymkode: 7f367...2d3

• Liker 2
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg var alene med to små, tvillinger. Husker jeg også hadde en periode jeg var så sliten og trøtt, hang ikke sammen. Så tok jeg med en av barna til legen for øresjekk, da legene så på meg og sa " du skal ha sykemelding" Nå! Han syns jeg så sliten ut og mente at en frisk og uthvilt mor, er en god mor. Ta vare på deg selv, ikke dra strikken for langt. God bedring.

Skrevet

Jeg føler selv at vi har gode leggerutiner... Er kveldsmat, tannpuss (evt dusj) å så i seng. Leser som regel bok for de å... De er 6 og 8 år... De står skjeldent opp men roper på meg hele tiden... Jeg ber de sikkert om å være stille hundre ganger i løpet av en kveld. Ikke legger de seg for tidlig og heller ikke for sent... Minstemann var ikke så ille før men har nok blitt litt prega av størstemann... Jeg blir rett og slett sprø... 

Venniner som er på besøk spør alltid åssen jeg orker å ha det slik... Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Eldste gutten har vært til utredning på sykehuset men feiler han ingenting... 

Skrevet

Jeg føler selv at vi har gode leggerutiner... Er kveldsmat, tannpuss (evt dusj) å så i seng. Leser som regel bok for de å... De er 6 og 8 år... De står skjeldent opp men roper på meg hele tiden... Jeg ber de sikkert om å være stille hundre ganger i løpet av en kveld. Ikke legger de seg for tidlig og heller ikke for sent... Minstemann var ikke så ille før men har nok blitt litt prega av størstemann... Jeg blir rett og slett sprø... 

Venniner som er på besøk spør alltid åssen jeg orker å ha det slik... Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Eldste gutten har vært til utredning på sykehuset men feiler han ingenting... 

Denne ropingen må du rett og slett bare overse. De kan ikke få respons på alt. Når du vet med deg selv at de er mette, friske og har det godt så gjør det absolutt ingenting.

Ja, man er mamma hele døgnet, men det betyr ikke at man trenger å være i rød beredskap hele tiden. Du må få koble av du også!

Anonymkode: 7f367...2d3

• Liker 7
Skrevet

Sykemelding fordi at man ikke har kustus på barna :ohmy: Man skal jammen høre mye før ørene faller av :fnise:

Ungene dine er såpass store ts at de burde høre. Gir du de konsekvenser? Som at imorra får dere ikke se på julekalenderen eller være på pc'n hvis dere roper og maser. Ta ifra dem noe de setter stor pris på. 

Anonymkode: 16490...a58

• Liker 18
Skrevet

Det tør jeg ikke akkurat nå... Er så få på jobb om dagen... Da føler jeg at jeg svikter kollegaene mine... :( 

Joda, du skal tenke på deg selv. Noen ganger er det sånn at du  sette dine egne behov foran andres. Og selv om du har lyst, så skal du la være å "lystre" barna når de roper på deg etter at de har lagt seg!

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Du får da snakke med dem. Si fra når du legger de at du ikke vil ha noe roping i det hele tatt. Blir det roping blir det ikke barnetv i morgen. Og gjennomfør det! Om de har mareritt eller ikke tør å hente vann alene er det en ting, men ikke roping for å mase. Ta med vann også når du legger de. 

Dette har du skapt selv. Hadde aldri orket å høre på roping om kvelden.

Anonymkode: 4a905...b1c

• Liker 12
Skrevet

Skjønner at enkelte syns det er lett å fikse... Men hvis det hadde vært så lett hadde jeg ikke hatt det sånn i snart fire år!!

en ting var når pappaen deres var i bilde, hvor vi kunne bytte på å stå opp i helgene så man fikk litt søvn... 

Hvis noen virkelig tror at jeg ikke har prøvd å be de om å la vær å rope, gitt de konsekvenser osv så tar dere feil... Jeg vil påstå jeg har prøvd alt... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...