Gå til innhold

vær så snill kan noen hjelpe meg med finne ut noe om ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på hvor mange dager jeg har igjen av ferien min.

Jeg har 100% fast stilling. Jeg jobber i en butikk så jobber annenhver lørdag også.

Slik er arb.planen min:

Uke 1: mandag til fredag kl. 16-23

Uke 2: mandag til lørdag 16-23

Jeg har brukt 4 dager av ferien. Lurer på hvor mange dager jeg har igjen?

Anonymkode: 2bdf5...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor lenge du har jobba der du er. Du bør kontakte regnskap eller snakke med sjefen din hvor mye du har igjen.

Skrevet

25 virkedager, da bør du ha igjen 21, dersom du var ansatt før 1. oktober dette året. 

Anonymkode: 152fa...5ed

Skrevet

25 virkedager, da bør du ha igjen 21, dersom du var ansatt før 1. oktober dette året. 

Anonymkode: 152fa...5ed

ja da, jeg har jobbet der i flere år. Hvis jeg foreksempel tar ferie fra mandag 7.des så har jeg feie fra 7.des til 26.des 

stemmer det?

ts

Skrevet

ja da, jeg har jobbet der i flere år. Hvis jeg foreksempel tar ferie fra mandag 7.des så har jeg feie fra 7.des til 26.des 

stemmer det?

ts

Hvis du har tarriff-festet 5 uker så vil du ha fri ut året. Dvs til 30/12 slik jeg ser det.Vanlig ferie etter ferieloven vil bli til 26/12

Anonymkode: 9da7a...f7e

Skrevet

Forresten hvor gammel er du ? om du er over 60 år så har du 6 uker ferie, det så kalte gubbe uka. ellers 5 uker er vannlig etter arbeidsmiljøloven.

Skrevet (endret)

Forresten hvor gammel er du ? om du er over 60 år så har du 6 uker ferie, det så kalte gubbe uka. ellers 5 uker er vannlig etter arbeidsmiljøloven.

- Arbeidsmiljøloven har ingenting med dette å gjøre, det er ferieloven som gjelder. 

- Det er fire uker og en dag du har rett på etter loven, ikke fem. Men mange steder praktiserer fem uker etter enten tariffavtale eller egen ordning. 

Endret av Glitnir
  • Liker 1
Skrevet

Skremmende å uttale seg bastant om ting som direkte er feil.
Se svar fra Glitnir, så har du lært noe i dag også :)

TS - du må finne ut om du har de lovfestede 4 ukene ferie, eller om du etter tariff eller avtale med arbeidsgiver skal ha 5 uker. Først da vet du hvor mange dager du har igjen.

• Liker 1
Skrevet

Skremmende å uttale seg bastant om ting som direkte er feil.Se svar fra Glitnir, så har du lært noe i dag også :)

TS - du må finne ut om du har de lovfestede 4 ukene ferie, eller om du etter tariff eller avtale med arbeidsgiver skal ha 5 uker. Først da vet du hvor mange dager du har igjen.

hei snakket med jobben nå. Jeg har igjen 158 timer av ferien min. Men arbeidsplanen min er litt rar. Jeg klarer ikke å finne ut hvor mange dager det blir.

Slik er arb.planen min:

Uke 1: mandag til fredag kl. 16-23

Uke 2: mandag til lørdag 16-23

Skrevet

Det blir vel litt over 22 dager da du jobber 7 timer hver dag.

Skrevet

Her var vel omtrent alt....feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...