Gå til innhold

Angrepillen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har vært litt uheldig et par ganger på 3 mnd og har tatt angrepillen. I kveld var jeg uheldig igjen - kondomen sprakk så må ta angrepillen - igjen.

Er litt redd, jeg. Redd for konsekvensene for kroppen min ved å ta den såpass "ofte" :(

Har jeg grunn til å bekymre meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke gunstig å bruke angrepillen som prevensjon, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg om mer enn de bivirkningene du får av den.

Dersom du tar angrepillen såpass ofte som du skriver her ville jeg absolutt vurdert p-piller istedenfor kondom som prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd ville jeg virkelig vurdert annen prevansjon i stedenfor eventuelt i tillegg.

Horominnholdet i angrepillen tilsvarer noe sånt som et brett med minipiller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Grunnen til at det har gått galt med kondombruken er at jeg har "slurvet" litt. Vi har hatt sex med kondom når jeg ikke har vært våt nok og vi har ventet for lenge med å trekke ut penis etter samleie slik at sæden har rent inn i meg. Ikke så smart gjort - tenkte ikke lenger enn nesa rakk der og da :oops:

Men la oss si at vi skulle være uheldige 1 gang i måneden og må ty til angrepille. (Vet det ikke kommer til å skje hvis vi unngår slurv men kan være uheldig for det selv om vi prøver å unngå det) Det kommer altså ikke til å skje en kraftig reaksjon i kroppen min? Eller at det går utover organer? Har prøvd å søkt på dette men ikke funnet noe.

Jeg vil ikke gå på pilla for å være ærlig - er redd for litt av hvert med pillene. Mest redd for at jeg skal miste sexlysten igjen. Nå er den nemlig på topp igjen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
her er en artikkel om hyppig bruk av angrepillen.

Jeg fikk ikke opp linken, jeg :-?

(hadde sikkert vært nyttig lesestoff) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok angrepillen en gang, det endte med abort på sykehuset. Der kunne en meget hyggelig dame opplyse at angrepillen var mye mindre sikker en det som stod i pakningsvedlegget :-? Aner ikke om det var sant, men jeg stoler nå hvertfall ikke på den mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være særlig greit å gå rundt å være så bekymret..om igjen, og om igjen....

Ta nå lærdom av uhellene, og kom deg på noe sikrere form for prevansjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det kan ikke være særlig greit å gå rundt å være så bekymret..om igjen, og om igjen....

Ta nå lærdom av uhellene, og kom deg på noe sikrere form for prevansjon!

Jeg vet at det er det beste! Men er redd for å slite med nedsatt sexlyst og dritt og møkk som følger med.

Jeg er fornøyd med kondom bortsett fra at den svikter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Om du tar "angrepillen" ca en gang i mnd, så får du jo mye mer hormoner i deg enn om du hadde gått på p-pillen. Fatter ikke at du gidder, "angrepillen" er NØDprevensjon, ikke prevensjon! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Fatter ikke at du gidder, "angrepillen" er NØDprevensjon, ikke prevensjon!  :roll:

Jeg bruker den ikke med vilje, da. Jeg tror ikke kondomen kommer til å ødelegges noe mere hvis vi "slurver" mindre. Men hvis ulykken alikevel skulle være ute tenkte jeg på angrepille. Er ikke så gira på å slite med p-piller når kondom kan funke fint så lenge vi bruker den riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

All statistikk tilsier at hormonbasert prevensjon er mye mer effektiv enn kondom, så om du er i et fast forhold, ikke risikerer sykdommer, og samtidig ikke ønsker barn, så skjønner jeg ikke at du er villig til å gamble.

Men hver sin lyst! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står, at dersom du bruker angrepillen mer enn en gang i løpet av en måned, kan det gi forstyrrelser. Mensen vil kanskje enten komme fortidlig eller forsinket, og kroppen vil evt. føle litt ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All statistikk tilsier at hormonbasert prevensjon er mye mer effektiv enn kondom, så om du er i et fast forhold, ikke risikerer sykdommer, og samtidig ikke ønsker barn, så skjønner jeg ikke at du er villig til å gamble.

Men hver sin lyst! :wink:

Vi gambler.

Rett og slett for at jeg blir psykisk ustabil av hormoner. Bruker kondom vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi klarer oss fint medk ondom vi, har faktisk ikke hatt ett uhell på flere år :wink: vil ikke begynne med noe med hormoner i nå siden det ikke er altfor lenge til vi skal ha barn. Pessar er uaktuelt. Mulig jeg setter inn spiral etter barn nummer en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...