Gå til innhold

Tenner du på voldekten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en venninne som har blitt voldtatt for ca 10 år siden. hun var da i starten av 20 årene... Hun fortalte meg sist gang jeg traff henne,

at hun av og til fantaserte om den voldtekten når hun lekte med seg selv.  normalt? 

Noen her som gjør det? 

Anonymkode: dccf8...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du selv? Normalt?

Anonymkode: eacb9...ef7

Skrevet

Høres helt normalt ut.

Skrevet

Har en venninne som har blitt voldtatt for ca 10 år siden. hun var da i starten av 20 årene... Hun fortalte meg sist gang jeg traff henne,

at hun av og til fantaserte om den voldtekten når hun lekte med seg selv.  normalt? 

Noen her som gjør det? 

Jeg har en relasjon til en mann som ble misbrukt av en mann som 8 åring, og han tror jeg kan fantasere om dette den dag idag, 35 år etter, det betyr ikke at man ønsket at det skulle skje, det er bare hjernen og seksualiteten som er blitt ødelagt av overgrepene.

Han føler også ofte skam etter sex (normal sex), og antar det er fordi han kobler det til overgrepene. Og en skam fordi han "likte" det som skjedde med ham.

Anonymkode: bf467...987

Skrevet

Jeg har en relasjon til en mann som ble misbrukt av en mann som 8 åring, og han tror jeg kan fantasere om dette den dag idag, 35 år etter, det betyr ikke at man ønsket at det skulle skje, det er bare hjernen og seksualiteten som er blitt ødelagt av overgrepene.

Han føler også ofte skam etter sex (normal sex), og antar det er fordi han kobler det til overgrepene. Og en skam fordi han "likte" det som skjedde med ham.

Ja kanskje det var første gang det gikk for han. Ikke rart det sitter i hjernen da.

• Liker 1
Skrevet

Personlig har jeg hardt for å tro det, men jeg vet at traumatiske hendelser og hendelser som påvirker oss emosjonelt kan drive ut i fantasier. Eksempelsvis har du jenter som tenner på tanken av at mannen er utro, fordi de har opplevd lignende hendelser tidligere. 

Anonymkode: 40f75...7f5

Skrevet

Ja kanskje det var første gang det gikk for han. Ikke rart det sitter i hjernen da.

Hold deg for smart for slike utsagn da?

Skrevet

Personlig har jeg hardt for å tro det, men jeg vet at traumatiske hendelser og hendelser som påvirker oss emosjonelt kan drive ut i fantasier. Eksempelsvis har du jenter som tenner på tanken av at mannen er utro, fordi de har opplevd lignende hendelser tidligere. 

Ikke bare det, de kan til og med jobbe for at mannen skal være utro. Ikke rart menn behøver viljestyrke når man tenker på hvor mye rart en mann kan bli sammen med.

Skrevet

Ja det var det. Fikk vite litt for mye detaljer om dette, så har veldig vondt av denne mannen.

Gjest Piraten
Skrevet

Folk tenner på så mye rart så ja det er vel normalt uansett hva en tenner på, men tror ikke så mange som har opplevd voldtekt tenner på det som har skjedd.

Jeg har fantasert om å bli voldtatt av fremmede kvinner som kidnapper meg og så voldtar meg, så alt mulig rart foregår i hodene våre. Kjæresten min har måttet leke voldta meg. 

Skrevet

høyst unormalt da det er velkjent at flertallet av voldtektoffere lever med store seksuelle tilknytnings og assosiasjonsproblemer i ettertid for ikke å snakke om traumene.

Anonymkode: 6d491...162

• Liker 2
Skrevet

Har vært involvert med flere kvinner som tenner på playrape til tross for å ha blitt voldtatt. Det er ikke nødvendigvis unormalt - man kan ikke styre seksualiteten sin. Og bare fordi man fantaserer om noe betyr det ikke at man vil at det skal skje i virkeligheten.

Skrevet

høyst unormalt da det er velkjent at flertallet av voldtektoffere lever med store seksuelle tilknytnings og assosiasjonsproblemer i ettertid for ikke å snakke om traumene.

Anonymkode: 6d491...162

vell vet ikke hva du har møtt .men de jeg kjenner som har blitt voldtatt ,er tøs den dag i dag. pga noe er fucka... ligger med alt og alle for en eller annen grunn... 

Skrevet

Jeg ble gruppevoldtatt av noen gutter da jeg var 16, altså 8 år siden. Og nei, det er ikke noe jeg tenner på den dag idag. Tviler sterkt på at kvinner som har blitt voldtatt, tenner på den hendelsen flere år senere. Kommer vel ganske an på hvordan man blir voldtatt, eller om det er et snev av egenvilje blandet inn, hvis det ikke er det, kan jeg ikke se for meg at noen liker det i etterkant. Men det er da bare min mening:)

Anonymkode: 04cde...33f

Skrevet

To vanlige personlighetsutviklinger etter voldtekt og incest er redsel for sex/kroppskontakt OG hyperseksualitet.  Begge deler er vondt, men det siste er en form for selvskading. Det å gjenoppleve det vonde gang på gang for å straffe seg selv fordi man tror man sjøl var skyld i overgrepene. Er endel av dette i f.eks. prostitusjon og seksuelt "utagerende oppførsel". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...