Gå til innhold

Har du lagt på deg siden videregående?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en tråd fordi jeg ble inspirert av å treffe en barndomsvenninne jeg ikke har sett på mange år. Jeg kommenterte at hun så akkurat lik ut og er like slank som i tenårene. Hun ble litt overrasket, og sa at det å bli eldre er ensbetydende med å legge på seg. Hun veier nøyaktig det samme som hun gjorde da vi gikk ut videregående mens jeg har lagt på meg 15 kg. Vi er nå 33 år. Jeg innser at jeg har lent meg på troen at forbrenningen går ned når man blir eldre og det er naturlig å legge på seg. Holdningen til venninnen min er at forbrenningen ikke går ned så mye som man tror, og spiser man relativt sunt og trener så er det ingenting i veien for holde den samme vekten over flere år. 

Jeg har en BMI som snuser på overvekt snart, og innser at jeg må gjøre noen kostholdsgrep. Kanskje det er naivt, men jeg trodde at det var vanlig å legge på seg en god del siden tenårene :plystre:

Anonymkode: bad94...02f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veier omtrent det samme.

Forskjellen er derimot at det koster meg noe nå - det gjorde ikke det da. Jeg spiste sjokolademuffins i lunsjen på vgs, det er helt av menyen nå for tiden. Grønnsaker, egg, fisk og magert kjøtt hele veien. Ett glass vin må beregnes inn ved å ofre noe annet - samme gjelder sjokolade. 

Anonymkode: 2550e...73c

• Liker 4
Skrevet

Man kan fint holde vekten, men det koster. Jeg ga litt blaffen i et par år etter jeg ble 30 - resultatet ble 10 kg pluss som jeg sliter med å gå ned nå.

Rent vitenskapelig vet man jo at forbrenningen går sakte nedover med årene.

Anonymkode: 45533...ffb

• Liker 2
Skrevet

Jeg veier 15 kilo mer enn på videregående, men må legge til at jeg var radmager når jeg var i den alderen. Så min vektøking er jobbet for :)

Anonymkode: 078b0...28c

Skrevet

veide 41 på vgs. Er nå 20år og veier 52, og jeg sliter!! I løpet av 6 mnd gikk jeg opp 10kg rett etter vgs. Likevel så holder jeg tilbake. Så jeg kan ikke spise meg ordentlig mett lenger. Snart er jeg vel opp i 60kg. Så 70. Så 80. Jeg føler jeg spiser like lite som før.

Anonymkode: dcc4c...a8d

Skrevet

Det har aldri vært noe mål for meg å holde den vekten jeg hadde på videregående. Jeg veier minst ti kg mer, ser veldig mye bedre ut og er veldig mye sterkere.

Anonymkode: 1ecd1...1c9

• Liker 4
Skrevet

Veier ganske mye mindre nå, 8 år etter videregående. Selv om jeg er gravid haha. Ble altfor mye alkohol og usunn mat siste året på vgs. Ble mer bevisst på dette når jeg var ferdig med å feste.

Anonymkode: 89fb3...d9d

• Liker 2
Skrevet

Ts her: må legge til at jeg har ett barn, og at mye av vekten kommer av graviditetskiloer jeg ikke har blitt kvitt. Veide 52 kg som 18-åring, og 67 nå (165 kg). 

Skrevet

Veier det samme, ca 56kg, som når jeg var 15 og aktiv idrettsutover. Mindre muskler nå, men trener fortsatt endel, så holder vekten pga det. Hadde noen år det sklei ut fordi jeg kutta treningen og spiste det jeg ville, men det er fullt mulig å holde vekten med litt selvdisiplin.

Anonymkode: 3a3d4...ddd

Skrevet

Ts her: må legge til at jeg har ett barn, og at mye av vekten kommer av graviditetskiloer jeg ikke har blitt kvitt. Veide 52 kg som 18-åring, og 67 nå (165 kg). 

165 cm :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Veier det samme, ca 56kg, som når jeg var 15 og aktiv idrettsutover. Mindre muskler nå, men trener fortsatt endel, så holder vekten pga det. Hadde noen år det sklei ut fordi jeg kutta treningen og spiste det jeg ville, men det er fullt mulig å holde vekten med litt selvdisiplin.

Er forøvrig 46 år nå ;-)

Skrevet

Er 175 cm. Veide ca. 57-58 kg på videregående. Gikk opp litt årene etterpå, max var jeg 68 kg. 

Er 25 år nå, og 58 kg igjen. Men det krevde arbeid, og gjør det fortsatt (hver dag). 

Anonymkode: 2550e...73c

Skrevet

Veide rundt 65 på vgs, veier 54-55 nå. 169cm

Skrevet

Jeg har holdt samme vekt siden vgs, har faktisk enda noen av Lewis buksene. Fødte et barn, men gikk tilbake til normalvekten. La på meg "alderstillegget" da jeg var 40-41 år, 3 kilo, og veier i dag 53 kilo, er 167 høy. Har alltid vært aktiv hundeeier, har aldri spist store porsjoner mat, liker ikke å føle meg mett og tung i kroppen.  Er 47 år.

Anonymkode: c6350...191

Skrevet

Jeg har holdt samme vekt siden vgs, har faktisk enda noen av Lewis buksene. Fødte et barn, men gikk tilbake til normalvekten. La på meg "alderstillegget" da jeg var 40-41 år, 3 kilo, og veier i dag 53 kilo, er 167 høy. Har alltid vært aktiv hundeeier, har aldri spist store porsjoner mat, liker ikke å føle meg mett og tung i kroppen.  Er 47 år.

Anonymkode: c6350...191

Imponerende :) Må vær deilig å kunne passe i de samme klærne, for plutselig er det man gikk med dengang på moten igjen

Skrevet

Nei jeg er tynnere nå enn på vgs. Spiser ikke noe spesielt sunnere. 

Skrevet

Jeg føler det er fordi man får seg bil og går mindre. Jeg har ikke skaffa førerkort enda og går ekstremt mye, og mye festing og dansing og hopping og tull. Nesten alle barn er tynne, løper jo hele tiden.

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg veide rundt 73 kg på vgs, mens nå veier jeg 62-63 :)

Er 168 cm.

Skrevet

Jeg er litt tyngre, men var alt for tynn på VGS, så det er like greit. Er mer tilfreds med min egen kropp nå enn jeg var før

Skrevet

Er 170 høy. Veide 50 kg da jeg var russ. Nå veier jeg nesten 70. En mellomting ville vært fint... :/

Anonymkode: 6d8e9...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...