Gå til innhold

Thai mat i julegave (eksklusive ingredienser)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min onkels kone er fra Thialand. I julen er er det tradisjon at min onkel og hans familie feirer jul med min familie. I alle år så har det alltid vært vanskelig å finne på noe i julegave til henne. 

Finurlige kulturforskjeller og våre noe dysfunksjonelle familier til siden (det er en annen historie) så lurer jeg egentlig på om noen har tips til hvor jeg kan finne ut mer om Thailansk matkultur og hvilke ingredienser som er regnet for å ha ekstra kvalitet og kanskje er noe ekslusive. Noen som har gode tips?

Det som min Onkels kone er virkelig god til er å lage og servere god Thailansk mat. Så det er jo et sted å begynne med tanke på julegave. Det og et basic thai språkkurs til familien min.

Takker for nyttige innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje noe god og litt eksklusiv kanel eller et godt utvalg av basic krydre som spisskummen, koriander, chilliflak, osv. 

• Liker 1
Skrevet

Det er et bra tips :) Jeg får stikke innom en internasjonal matvarehandel for å kikke litt rundt.

Skrevet

Personlig ville jeg ikke kjøpt krydder ol. Dersom hun lager mye Thaimat er nok dette ting hun allerede har nok av fra før.

• Liker 4
Skrevet

spør hun som driver millasmat tror hun er norsk og hu har mange oppskrifter på skikkelig thaimat. 

Anonymkode: 786bf...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...