AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Vi har en nesten 8 åring som kan lære ting fort, og huske de godt, f.eks. leselekse og andre tekster. På andre områder har hun veldig dårlig hukommelse.Ett eksempel er når hun har med venner hjem. Da snakker hun gjerne som at de aldri har vært her før, hun skal vise de veien hjem fra skolen ++, men så har de gjerne vært med hjem fra skolen flere ganger.Hun kan begynne og rote med bokstaver eller tall hun kunne skrive riktig allerede før skolestart. Plutselig, nå i andre klasse kan hun i lengre periode være usikker på hvilken vei "b" og "d" skrives, skrive ett tall speilvent el.Her om dagen snakket hun om at hun ville invitere ei i klassen hjem, for hun hadde aldri vært her før. Problemet er at det bare er ca. 3 ukers tid siden hun var med hjem. Det tok litt tid før hun husket det, vi måtte minne henne på hva de lekte med osv. først.Og i dag snakket jeg om noe vi så på vei til skolen i dag. Hun husket alt jeg snakket om, men ikke at jeg hadde fulgt henne. Hun spurte flere ganger om jeg var sikker på at det var jeg som fulgte henne i dag, og selv når jeg nevnte flere ting vi hadde sett/snakket om på veien, så var hun ikke overbevist.Jeg synes nesten det begynner og bli litt skremmende noe av dette! Samtidig håper jeg at det ikke er helt unormalt. Er det noen som har erfaring med dette? Er det vanlig? Hvis ikke; hva kan det komme av? Anonymkode: 3fc99...5dc
Berit Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Det høres ganske normalt ut. Hun er 8 år. Kanskje hun noen ganger bare tuller også for å holde samtalen med deg i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå