Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvordan slutter man å være avhengig av noe man bruker mye penger i og som skader økonomien?

Takk på forhånd

Anonymkode: c7312...f52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt ann på hva du er avhengig av.. Personlig er jeg helt avhengig av å kjøpe unødvendig mye mat, noe som skader økonomien verst faktisk! Og skal love deg det er vanskelig for meg å skjerpe meg :( Det jeg gjør noen ganger er feks at jeg tar for meg hvor mye av det jeg kjøper på en dag koster og ganger opp med 365, så kan du se forbruket ditt i et år om du kjøper tingene hver dag. Jeg kommer ihvertfall opp i flere titalls tusen. Det i seg selv kan være motivasjon til å slutte. Og kanskje heller legge den 50 lappen i en sparegris hver gang du tenker at du skal kjøpe den, så i slutten av året sitter du igjen med sykt mange 1000.... Hahha jeg drømmer jeg

Skrevet

Først må du finne ut hvorfor du er avhengig?

• Liker 1
Skrevet

Det kan være greit å forstå hva som ligger bak avhengigheten. Vanskelig om ikke umulig å gjøre noe med den uten å gå hardt til verks for å finne roten til problemet.

Anonymkode: 08b17...f4e

Skrevet

du kan få satt opp slik at hver gang du drar kortet ditt blir en viss sum trukket fra kontoen din og lagt inn på en sparekonto, kanskje dette kan hjelpe deg til å slutte, hvis du synes det er fælt å tenke på at mye penger forsvinner :) men hvis du er veldig avhengig og driter i hvor mye det koster, så funker nok ikke dette så bra da...

Anonymkode: 16ca0...0ac

Skrevet

Kommer vel an på hvorfor du er avhengig og hva du er avhengig av.

Er forskjell på å være avhengig av alkohol, narkotika, røyk, sjokolade og brus liksom...

Anonymkode: 1ed41...99e

Skrevet

TS her

Jeg er avhengig av å kjøpe sex. Kjøper kun av jenter som gjør det med sin vilje. Er singel. Ikke noe menneske handel eller sånt. Og tenk jeg er 20 år. Prøvde å slutte, men uten hel. Går ikke. 

Anonymkode: c7312...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...