Gå til innhold

Pappa er oppvokst i muslimsk land, men nærmest ''hater'' Islam...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa ble født og oppvokst i et muslimsk land hvor skjørtene til jenter ikke skulle være over kneet, alle skulle be og tro på Gud. Hele familien, fra foreldre, onkler, tanter, søsken til søskenbarn har Islam som religion, og noen drikker tilogmed ikke fordi det er imot religionen... Likevel har faren min endt opp med å si ''jada jeg tror på Gud'', men disse religionen på kryss og tvers foran sin muslimske familie. Overhørte han si noe sånt som ''I Kristendommen sies det at hvis en person slår deg på venstre kinn, skal du vise ditt høyre kinn og tilby og la vedkommende slå der også (for å vise tilgivelse), mens i Islam så er det sånn at om en person slår deg på kinnet, skal du slå tilbake''. Han mener Islam er en voldelig og farlig religion. MEN; alle i familien som jeg har snakket med om dette sier at Islam ikke er en voldelig religion etc. etc. etc. Så hvor har pappa fått disse meningene fra, når han nesten hele livet har hørt at ''Alle må tro på Gud og be''?. Pappa har bare bedt 3 ganger i hele sitt 48år lange liv, og det var fordi han ble ''tvunget'' til det. Når faren hans døde og han var i moskeen (fordi faren var veldig muslim) så begynte alle og be, men pappa ante ikke hva han skulle gjøre og bare lata som om han gjorde det. 

Klart, pappa liker ikke at jeg går rundt i bikini på stranden, viser for mye av kroppen min, henger altfor mye med gutter, har kjæreste eller er sent ute om kveldene og fester, men det er ikke fordi han er muslim. Rett og slett bare fordi han mener at jeg er ung og dum, at alt kan skje og at jeg som jente må være forsiktig (han har flere ganger snakket om at menn som gifter seg med jenter på 9år fortjener døden etc. også)

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg lurer på om min fars synspunkter har påvirket meg, siden jeg i det meste tenker som han? Han sier at om en person har så dum og går i moskeen og tror på en Imam som sier masse drit om andre folk som ikke er muslimer, er en hjerneløs idiot som ikke kan tenke selv...

Helt ærlig, aner ikke hva jeg vil med dette emnet, men måtte bare få det ut. Faren min er en godhjerta mann med masse talent, og en hel del meninger og synspunkter, og jeg er kjempeglad i han, men noen ganger blir jeg usikker om han har påvirket meg litt for mye. Jeg tør ærlig talt ikke engang tenke på religion. Hva jeg tror på og ikke tror på har jeg ingen anelse om. Jeg er liksom midt i mellom....

Anonymkode: a1bad...303

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi faren din er smart. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Høres ut som en klok mann. Det viser til karakter styrke ig gode verdier å ta avstand fra undertrykkende ideologier. 

Endret av WubWub
  • Liker 5
Skrevet

Synes faren din høres litt fornuftig ut, jeg. :)  Ikke alle som er fra muslimske land er religiøse av seg. Jeg kjenner flere folk fra muslimske land som er svært kritiske til denne religionen, til tross for at de er vokst opp med det. I noen tilfeller er dette faktisk den direkte årsaken til at de flyktet fra hjemlandet. Frihet er jo ikkeeksisterende i mange av disse landene. 

Anonymkode: b780d...fca

• Liker 2
Skrevet

Faren din høres ut som en klok og smart mann. Og at du har samme meninger som han er jo ikke så rart. Du er tross alt vokst opp i hans hus og har hatt hans meninger rundt deg hele livet :)

• Liker 4
Skrevet

Øh, du stiller spørsmål om meningene og synspunktene til faren din har påvirket deg ? Ja - selvfølgelig, blir ikke vi ALLE formet og påvirket av foreldrene våre,eller de som er med å oppdra oss? Hva er problemet ?

Jeg skjønner ikke hva du egentlig vil, det eneste du får her er klapp på skuldren og ros om pappaen din fordi han synes Islam er helt mongo.

Anonymkode: 7e2a8...515

• Liker 2
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Har dine foreldre vokst opp i et muslimsk land?

Anonymkode: 1a509...1df

Jada så klart! Ikke land, men område. Kurdistan for å være presis :)

Skrevet

Øh, du stiller spørsmål om meningene og synspunktene til faren din har påvirket deg ? Ja - selvfølgelig, blir ikke vi ALLE formet og påvirket av foreldrene våre,eller de som er med å oppdra oss? Hva er problemet ?

Jeg skjønner ikke hva du egentlig vil, det eneste du får her er klapp på skuldren og ros om pappaen din fordi han synes Islam er helt mongo.

Vel som nevnt i startemnet, så vet ikek jeg heller. Jeg ville bare få det ut og dele tankene mine på en litt rotete måte. Jeg vet jo at jeg er påvirket, men til hvor stor grad? Jeg liker ikke tanken på at mine meninger og tanker kanskje egentlig ikke er helt mine egne...

Ts

Skrevet

Jada så klart! Ikke land, men område. Kurdistan for å være presis :)

Stoi! Verit?! :sjokkert:

Anonymkode: f66c2...df7

Skrevet

Vel som nevnt i startemnet, så vet ikek jeg heller. Jeg ville bare få det ut og dele tankene mine på en litt rotete måte. Jeg vet jo at jeg er påvirket, men til hvor stor grad? Jeg liker ikke tanken på at mine meninger og tanker kanskje egentlig ikke er helt mine egne...

Ts

Alle tanker du har, alle meninger du har er mer eller mindre påvirket av andre utenifra; samfunnet, media,venner, foreldre. Sånn er det bare.

Det betyr ikke at du ikke kan tenke selv og gjøre opp egne meninger, men i bunn og grunn er vi påvirket av alt rundt oss,whether you like it or not.

Skrevet

Nei, verken kristendom eller islam er farlig eller voldelig religion. Er du farlig og har voldelige tanker, ja da blir religionen stygg. Ting tolkes forskjellig ut i fra livssituasjon, mental tilstand, omgivelser osv. Men religionen i seg selv er det ingenting galt med.

Man skal få tro på hva man vil, men å avskrive mennesker som hjernevasket er bare barnslig. Med mindre det serveres Kool-Aid så kan man vise respekt og tolleranse. 

Du blir påvirket av din far, men det er lov å ha egne meninger også! Vil du gå i bikini, så gjør det selv om det ikke er det kjekkeste for han :)

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Stoi! Verit?! :sjokkert:

Anonymkode: f66c2...df7

Beklager, men jeg forstår ikke :flau:

Skrevet

Nei, verken kristendom eller islam er farlig eller voldelig religion. Er du farlig og har voldelige tanker, ja da blir religionen stygg. Ting tolkes forskjellig ut i fra livssituasjon, mental tilstand, omgivelser osv. Men religionen i seg selv er det ingenting galt med.

Man skal få tro på hva man vil, men å avskrive mennesker som hjernevasket er bare barnslig. Med mindre det serveres Kool-Aid så kan man vise respekt og tolleranse. 

Du blir påvirket av din far, men det er lov å ha egne meninger også! Vil du gå i bikini, så gjør det selv om det ikke er det kjekkeste for han :)

Jeg tror mange av ofrene til profeten Muhammed vil være uenig med deg i at det ikke er noe galt med religionen. Grunnleggeren av religionen halshugde jo over 700 jøder i Khaybar og er gjennomsyret av kvinnediskriminering i religionens lovverk. Temmelig drøyt å si at det ikke er noe galt med dette.

Anonymkode: 04e38...fe2

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Veldig vanlig å være veldig imot det man dro fra. Ateister fra kristne hjem er som regel de største religionsforakterne av alle. Hadde jeg flyttet til USA hadde jeg sikkert blitt den største Murricanern av alle, selv om jeg ville tviholdt på det metriske systemet da 

Skrevet

Veldig vanlig å være veldig imot det man dro fra. Ateister fra kristne hjem er som regel de største religionsforakterne av alle. Hadde jeg flyttet til USA hadde jeg sikkert blitt den største Murricanern av alle, selv om jeg ville tviholdt på det metriske systemet da 

Men pappa vil jo faktisk tilbake til hjemlandet (fordi han savner familien sin, spesielt moren sin). Dette har hvert et sterkt ønske etter at faren hans døde, og dessuten er det jo hjemlandet, så han vil jo bo der, men han mener livet hadde hvert mye vanskeligere der, selv om det hadde hvert koselig med familien (vi føler som veldig ensomme i Norge, siden vi ikke har så mye familie her nede akk. Jeg har en tante, en onkel og to søskenbarn her liksom)

Ts

Skrevet

Jeg har vokst opp i Norge og hater kristendom. 

Anonymkode: 0cc2f...cb0

Skrevet

Jeg har vokst opp i Norge og hater kristendom. 

Anonymkode: 0cc2f...cb0

Det er mange som gjør det, ikke alle hater, men misliker, til tross for at de er helt norske. Den eneste grunnen til at det ser ut som mange er kristne, er at man blir automatisk registrert som det om man døpes. Til og med de som ikke har blitt døpt, har opplevd å bli innmeldt. Kirken gjør det vanskelig å melde seg ut, jeg vet om noen som har måttet melde seg ut 2 ganger. Jeg selv har nå blitt innmeldt for 2. gang, men har nå fått papirer sånn at jeg kan melde meg ut. Håper jeg ikke blir innmeldt igjen denne gangen. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kragebein, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...