ingeniørfrue Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Heisann! Etter mange år med smerter har jeg endelig funnet "roten til alt vondt", ble nylig hos revmatolog diagnosert med fibromyalgi, og mulig Bekhterev, men det har enda ikke kommet opp på røntgen. Jeg lurte derfor på om noen har tips til kosthold? Har nå sluttet helt med sukker, og erstatter det lille inntaket med stevia. Håper på svar!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Første bud er jo å kutte ut sukker, så det er bra du har kuttet ut. Det andre er å kutte ut (eller begrense) karbohydrater. Mel, ris, pasta ol. Spis rent kjøtt og grønnsaker. Sunne oljer er bra. Avocado er noe du fint kan spise mye av. Og bruk gjerne gurkemeie i all mat.Pass også på å få i deg nok D3-vitaminer (mye mer enn den norske grensa. Den er farlig lav) og magnesium. Og beveg deg så mye du orker. Myke og store bevegelser. Thai Chi kan kanskje være noe for deg. Anonymkode: 62d12...f22
ingeniørfrue Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2015 Første bud er jo å kutte ut sukker, så det er bra du har kuttet ut. Det andre er å kutte ut (eller begrense) karbohydrater. Mel, ris, pasta ol. Spis rent kjøtt og grønnsaker. Sunne oljer er bra. Avocado er noe du fint kan spise mye av. Og bruk gjerne gurkemeie i all mat.Pass også på å få i deg nok D3-vitaminer (mye mer enn den norske grensa. Den er farlig lav) og magnesium. Og beveg deg så mye du orker. Myke og store bevegelser. Thai Chi kan kanskje være noe for deg.Anonymkode: 62d12...f22Tusen takk for bra svar! Skal prøve å kutte ut pasta, og holde meg unna brød så godt det lar seg gjøre jeg går fast på omega 3, folat, og vanlig D-vitamin. Skal prøve ut Thai Chi, går endel på yoga fra før. Skal også prøve meg på litt kondisjon etter medisinene funker, for nå er jeg enda utslitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå