Gå til innhold

Bacheloroppgave i reiseliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er student ved Høgskolen i Lillehammer, og skal til våren skrive bacheloroppgave. Står helt fast på hvilket tema/problemstilling jeg skal gå for, så da håper jeg noen her har noen tips å komme med :-D

Det kan være alt fra forbrukeratferd til innovasjon og utfordringer knyttet til en bestemt bedrift - egentlig hva som helst som har med reiseliv og turisme å gjøre.

Eneste begrensningen er at det bør være mulig for meg å utføre undersøkelser/intervju her i Norge blant kundegrupper eller ledelse i bedrifter for å belyse problemstillingen.

Takk på forhånd! :-)

Gjest bruker83924
Skrevet

Anbefaler deg å sende mail til forskjellige turistinformasjoner, reiselivsbedrifter, og hoteller for å høre hva som er en aktuell problemstilling. Har selv gjort det og fikk god hjelp.

Skrevet

Du kan skrive om verdens nye turist-gruppe, kineserne. Og muligens om hvordan norske turoperatører prøver å tilrettelegge reiser for dem (I Frankrike, Storbritannia har man allerede turistoperatører med spesielle pakketilbud til kinesere).

Du kan skrive om hva slags type turister pakketilbud tiltrekker, og hvor mer spesifikke reiser passer mer for andre.

Anonymkode: 992a7...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...