Plotty Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Jeg passer forøyeblikket Mine foreldres hund. Hun (tolv år gammel pappilon) har i dag vært hos vetrinæren og fjernet ALLE tennene (som var igjen) pga at de var veldig dårlige og pga fryktelig tannverk. Jeg er forøvrig mektig irritert over mine foreldre som ikke har tatt tak i dette før, da jeg tror hun har hatt mye vondt i det siste... jeg har prøvd å sakt noe... men det får man jo ikke lov til... Jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på hvor vondt hun har hatt det i det siste. for jeg er så glad i den lille klumpen...Spørsmålet mitt er... Hva bør hunden spise når munnen har grodd? sitt vanlige tørrfor som hun har svelget hel før? (hun får dyrlege for for eldre små hunder så pelletsen er veldig små) eller bør hun spise noe annet? Hva kan man gi som "godbiter" til belønning?Har noen erfaring med hvordan hunden har det uten tenner? Jeg syns synd i henne, men hun får det jo mye bedre nå da når hun ikke har vondt lenger. stakkars liten..
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Veldig rart om ikke dyrlegen ga råd om foring og annet da tennene ble fjernet Anonymkode: fd530...39c 2
Plotty Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2015 Nei hun gjorde ikke det... fordi det var jeg som hentet henne... og hun var opptatt med en annen pasient når jeg henta min sovende bylt. FIkk beskjed om våtfor de første dagene.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Ta en telefon dit og forhør deg da vel. Anonymkode: fd530...39c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Hei, var noen med en pomeranian som hadde måtte trekt alle tennene på hunden i går. Hun fikk ganske mange gode tips på facebook. Limer inn et par svar til deg her "Jeg fôrer han på vom & hundemat, som jeg rører ut i vann til en suppe. Ellers pleier jeg også å gi ham annet rått, kokt eller stekt kjøtt skåret opp i små biter. Rå kjøttdeig. Hundepølse, våtfôr. Det er ikke noe problem å ha en hund uten tenner. Når det gjelder tablettene: åpne opp munnen hans, legg tabletten bakerst på tunga, så langt bak som du kommer, hold igjen munnen og stryk nedover halsen hans til du kjenner at han svelger.""Gi helt oppbløtt tørrfor for små hunder,dvs små biter. De klarer fort å bruke tunga til å få i seg maten.""De første ukene fikk han vom, men da vi så at han begynte å spise av tørrfôret igjen, så gikk vi tilbake til det. Nå spiser han Royal Canin Mini Adult. Han svelger de små bitene hele.""Kjøp gjerne Nutri Gel. Dette er en gele med MASSE næring i. Min ene får dette i tillegg til mat da han spiser litt for lite. Ca en teskje av den er nok vitaminer/mineraler for en da" Anonymkode: 78191...d0f
Plotty Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2015 Hei, var noen med en pomeranian som hadde måtte trekt alle tennene på hunden i går. Hun fikk ganske mange gode tips på facebook. Limer inn et par svar til deg her "Jeg fôrer han på vom & hundemat, som jeg rører ut i vann til en suppe. Ellers pleier jeg også å gi ham annet rått, kokt eller stekt kjøtt skåret opp i små biter. Rå kjøttdeig. Hundepølse, våtfôr. Det er ikke noe problem å ha en hund uten tenner. Når det gjelder tablettene: åpne opp munnen hans, legg tabletten bakerst på tunga, så langt bak som du kommer, hold igjen munnen og stryk nedover halsen hans til du kjenner at han svelger.""Gi helt oppbløtt tørrfor for små hunder,dvs små biter. De klarer fort å bruke tunga til å få i seg maten.""De første ukene fikk han vom, men da vi så at han begynte å spise av tørrfôret igjen, så gikk vi tilbake til det. Nå spiser han Royal Canin Mini Adult. Han svelger de små bitene hele.""Kjøp gjerne Nutri Gel. Dette er en gele med MASSE næring i. Min ene får dette i tillegg til mat da han spiser litt for lite. Ca en teskje av den er nok vitaminer/mineraler for en da" Anonymkode: 78191...d0fTakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå