EvaLena Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Ei jeg kjenner mistet ett svært nært familiemedlem i sommer.etter begravelsen hadde de tatt dram champagneglassene og feiret med vill jubel. Til og med lagt det ut på nettet.Jeg synes sånn oppførsel på en grav er uhørt uansett hva årsaken skulle være.Har dere noengang vært glad for at noen har dødd?
Kontormus Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Tenker vel at den døde hadde ytret ønske om noe slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Min far sa at han ville at vi skulle feire livet hans (ta en real fest) på hans begravelsesdag, og han ville satt pris på en slik gest.Vi tok det riktignok ikke på graven på grunn av gravfreden, og respekt for andre sørgende, men det ble tatt en drink under minnesamværet etter begravelsen. Anonymkode: 207ce...3f4
Gjest pellepirat Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Tenker at om vedkommende ønsket det, el. det var for å hedre han/hun så er det jo greit å feire (hvis alle er inneforstått med det, og skjønner hvorfor). Men som en over sa, det burde bli tatt etterpå, en annen plass. Ikke på graven, det er respektløst.Hvis ikke fremstår det jo som om man feirer og er glad fordi vedkommende er gått bort. Det blir helt feil spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Kanskje den døde faktisk ønsket det slik? Jeg ønsker heller ikke ha folk skal gå rundt og sippe i min begravelse. Anonymkode: b57ed...4b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 I min erfaring handler begravelser om å ha venner/familie samlet for å fortelle om sine erfaringer med den avdøde. Om de gode minnene. Jeg syntes det er mye bedre enn å sitte på en stol og stirre på bakken. Og sorgen kommer oftest rett etter man får vite om at personen døde, etter det så begynner man å virkelig tenke på fortiden og det gode som har skjedd. Anonymkode: 7bd5e...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå